1

Onderwerp: icing bewaren

gisteren heb ik icing gemaakt (als het tenminste zo heet: 1 eiwit en 250 g poedersuiker..), maar in ieder geval. Kan je dat bewaren?? Ik heb het in de vriezer gegooit. Geen idee of dat wel kan. Wil het straks gaan gebruiken, maar kan dit? Anders moet ik weer nieuwe maken..

Hoop op een snelle reactie..

Groetjes Kelly

2

Re: icing bewaren

Hoi Kelly,

Ik heb het nooit in de vriezer gehad, dus geen idee of dat kan. Je kan het wel bewaren in een luchtdichte doos. Ik doe er dan zelf ook nog een laagje plastic folie overheen. (Dus eerst folie erop, lucht weg wrijven en dan de deksel erop. ) Dan kan je het rustig een paar weken bewaren. (Als je eiwitpoeder gebruikt in ieder geval wel, met vers eiwit weet ik niet. Gebruik ik ook eigenlijk niet, want je weet maar nooit met salmonella en zo)
Als het nou raar wordt als je het ontdooit kan je het misschien nog proberen opnieuw te mixen.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3 Laatst bewerkt door wietske (14-07-2006 14:59)

Re: icing bewaren

Ik weet ook niet of het in de vriezer kan, :D daar heb je wat aan h

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

4

Re: icing bewaren

Hoi,

nou volgens mij kan het wel hoor!! Gister heb ik 2 'zakjes' gevuld. En wat mee gespoten. Allemaal probeerseltjes. Vandaag stond ook wat in de planning om te spuiten. Ik vond het een beetje zonde om een heleboel weg te gooien, terwijl ik vandaag nog wilde spuiten. Heb het dus met zakje en al in de vriezer gegooid.

Vanmiddag heb ik het eruit gehaald en het zag er mooi ingevroren uit. echt nog 1 massa zeg maar. Het was niet gaan splitsen oid.

Na een half uur was het al volledig ontdooit en nog helemaal prima!! Ik had grijs en wit. De grijze had ik zeg maar stevig gemaakt en de witte wat vloeibaarder. Ze waren nog precies op dezelfde dikte. Dus dat is geloof ik wel goed gegaan...

5

Re: icing bewaren

Top zeg, weten we dat dat ook kan ! :)

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

6

Re: icing bewaren

ik had hier eens gelezen (dacht van evelien) dat het zelfs niet in de koelkast moet, gewoon op de kast bewaren, wekenlang; dus mijn voorraadje icing staat nu op de kast, zelfs met dit hete weer.
ik gebruik wel geen eiwitpoeder maar vers eiwit, zou het dan ook nog ok zijn?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

7

Re: icing bewaren

ik zou het niet aandurven met vers eiwit..
wel met de poeder..
beter geen risico nemen he ;)

8

Re: icing bewaren

catherine schreef:

ik had hier eens gelezen (dacht van evelien) dat het zelfs niet in de koelkast moet, gewoon op de kast bewaren, wekenlang; dus mijn voorraadje icing staat nu op de kast, zelfs met dit hete weer.
ik gebruik wel geen eiwitpoeder maar vers eiwit, zou het dan ook nog ok zijn?


Maar als je het zo laat staan wordt het toch hard en kan je het niet meer spuiten.....?!

9

Re: icing bewaren

nee, ik wist dat het in een degelijke tupperware doos moest zijn die heel goed afsluit, met daartussen nog eens een folie, of zoals in het boek staat, een vochtig gemaakt stuk kaasdoek (keukenhanddoek is dat, veronderstel ik)

maar ik ben nu toch een beetje ongerust omdat ik vers eiwit gebruik, misschien lopen we nu allemaal een vergiftiging op!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

10

Re: icing bewaren

Tja, dat verse eiwit blijft idd een risico. Ik gebruik zelf altijd poeder....

Groetjes Evelien

11

Re: icing bewaren

geen probleem, ligt al lang in de vuilbak en weeral nieuwe gemaakt. ik had hem helaas iets te vloeibaar gemaakt en al in een cornetje gespoten, toen ik begon te spuiten zag ik het pas.

had ik het terug uit het cornetje moeten doen en dan wat mengen met poedersuiker?

ik heb het gewoon op de taart gespoten, kan ik het nu wat laten opstijven in de koelkast en als het wat vaster is alsnog een beetje in model brengen?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

12

Re: icing bewaren

Beter niet in de koelkast, daar trekt het nóg meer vocht aan en wordt het alleen maar natter. Kan hem beter een uurtje buiten de koelkast laten drogen en dan goed luchtdicht in een zak in de koelkast zetten...

Ja, opnieuw poedersuiker er door is idd de oplossing.

Gr. Evelien