1

Onderwerp: Christmas Red van Wilton niet rood te krijgen!

Heeft iemand nog goede tips om met de Christmas Red van Wilton toch een echt rood te krijgen. Marsepein, fondant, icing, t maakt niet uit; het blijft bij mij echt een rozige kleur.
Ik heb ergens gelezen dat te veel rood bitter maakt, dus ik durf ook niet een half potje erdoorheen te roeren. Maar met normale hoeveelheden blijft het dus roze.
Zou het helpen om er eerst wat bruin doorheen te doen, of wordt dat niks?

Nu ik toch bezig ben. Ik heb van Wilton ook de kleur Sky Blue. Een mooie kleur, maar heel lichtblauw (logisch ....). Is er een truc om die kleur donkerder blauw te krijgen? Moet er wel bij zeggen dat ik ook nog steeds geen potje zwart heb weten te bemachtigen. Heb op dit moment geen tijd om andere kleuren bij te kopen (maar heb de volgende kleuren in huis: bruin, groen, lila, geel, oranje, roze, "rood" en lichtblauw).

Dank voor jullie hulp!

2

Re: Christmas Red van Wilton niet rood te krijgen!

Hoi France,
ik gebruik de Christmas Red ook en bij mij wordt het wel heel goed rood, ik gebruik eigenlijk wel alleen marsepein, dat kleurt, vind ik, ook makkelijker. Je kunt rustig een hoop erdoorheen doen, je proeft er niets van, wel daarna gewoon laten liggen een paar uurtjes en dan zul je zien dat het doorkleurt, mocht je het nog niet goed vinden, gewoon meer doen. Gewoon met een cocktailprikker een klodder rood erop smeren (beetje uitrollen de marsepein) en weer verder gaan.... het moet echt lukken hoor! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: Christmas Red van Wilton niet rood te krijgen!

Hoi Lara,

Of heb jij dat andere merk uit de webshop? (Weet het zo effe niet uit m'n hoofd ;) )Die wordt inderdaad knalrood, maar die van Wilton is misschien minder sterk?

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: Christmas Red van Wilton niet rood te krijgen!

Ik heb de rood uit de webshop van Squires Kitchen ;) en die is echt brandweer rood te krijgen hoor ! Maar je moet er inderdaad wel veel in doen en even laten doorkleuren.

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

5

Re: Christmas Red van Wilton niet rood te krijgen!

ik had een paar weken geleden ook problemen met rood uit het pakketje van 8 kleuren van wilton. Op het potje stond christmas red, maar bij mij werd het fuchsia-roze. Was ook fondant. Ik heb het later opnieuw geprobeerd en er toen veel oranje (peach) bijgedaan, en daarmee een knal-oranje kleur gekregen. Nu heb ik die intensieve kleur rood in huis, maar nog niet gebruikt.

groetjes,
gina