1

Onderwerp: Advies nodig voor vulling!!

Hallo,

Ik moet een taart maken voor iemand die een vulling wil met banketbakkersroom, maar absoluut niet in combinatie met jam of vlaaivulling.

Wat kan ik nog meer combineren met banketbakkersroom???? Wie kan mij helpen??

Groetjes Marjon

2

Re: Advies nodig voor vulling!!

vers fruit?

3

choclade?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

opgeklopte ganache van pure chocolade, slagroom, advocaat, dulche de leche...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

@ Carien, aan chocolade had ik ook al gedacht, maar hoe ga ik dat doen. Ben een nog niet zo heel ervaren bakster.

6

Chocolade mousse, chocolate fudge, er staan hier wel wat recepten voor een chocolade vulling

7

:think: ben niet zo'n van van banketbakkersroom :o , maar kan me voorstellen dat je een laag bbr doet en een laagje harde chocola. Da's super makkelijk :Y
Chocola au bain marie laten smelten (in een schaaltje boven heet water, schaaltje raakt het water net niet), dan uitgieten over je biscuit en dun uitsmeren, als boter zeg maar. Niet een te dikke laag, want dan kun je de taart niet meer snijden ;)
Wanneer die choclaag hard(er) is, kun je de bbr daar ook op doen :Y

Je kunt ook mousse maken (zie bij recepten bonbonblocmousse) of fudge (ook recepten), maar dan wordt de taart wel een stuk machtiger, net wat je wilt :)

8

met gebakken appeltjes(met suiker en kaneel) :9

9 Laatst bewerkt door Carien (09-01-2012 12:55)

oooh, kan dat ook bij bbr? ja, tuurlijk wel :Y , mits ze wel fruit willen natuurlijk :think:

Gebakken appeltjesroom
een klont roomboter in een koekenpan,
de gesnipperde appels (ze slinken behoorlijk!), met wat suiker erover, erin doen
voorzichtig bakken (niet hoog vuur, dan brand de boel aan)
als het een soort prutje wordt (droge appelmoes met klonten zeg maar) uit de pan
wat kaneel erdoor doen (als je dat lekker vindt)
helemaal af laten koelen
over de taart verdelen
daarover ongezoete, geklopte slagroom met klopfix erdoor.
Combineert errug goed met dulce de leche

en ipv die slagroom dus bbr :Y en afsmeren met bc met kaneel erdoor

10

Iedereen bedankt voor de tips. Ga deze keer voor het krokante laagje chocolade. Maar die met de appel en kaneel lijkt me ook lekker. Zal ik een keer proberen.
Bedankt!!

Groetjes Marjon

11

Bedankt allemaal voor de tips. Heb de taart gevuld met een laagje (krokante) chocolade, daarop de banketbakkersroom en dan nog een keer hetzelfde. Afgesmeerd met botercreme met bananensmaak. Ze vonden 'm helemaal geweldig.

Groetjes Marjon