Onderwerp: mega parade van beginner
Sinds juni/juli ben ik ook wat taarten aan het bakselen. Van augustus tot begin oktober gelijk onderbroken gezien ik 7 september bevallen ben van ons prachtige 2e kindje en daarvoor enorm last had van carpaal tunnel syndroom. Ik blijf nu ook vooral wat hobbyen, met de kids en nog steeds (sinds maart 2011 al) bekkenklachten is het allemaal druk genoeg. Ik hoop dit wel steeds vaker te kunnen doen, lijkt me een mooi voornemen voor 2012.
De ene taart gaat beter dan de andere en ook het weer speelt telkens een rol in hoe goed het gaat met het fondant. Daarnaast ook nog wat afhankelijk van hoeveel tijd /energie ik heb, of de kinderen goed slapen (en ik kan doorwerken
) en ik maak het mezelf ook makkelijk door iedere keer wel weer iets nieuws erbij te proberen. Maar al doende leert men.
Biscuits bakken gaat vanaf het begin al wel goed gelukkig, zowel gewoon als met chocolade, dus dat is alvast een voordeel.
Wegens altijd druk bezig te zijn is een parade er nog niet eerder van gekomen. Ik moest eerst uitvogelen hoe dat werkt. Heb al wel veel op dit forum rondgekeken, ook voor ideetjes, maar vond het nu echt tijd om hier mijn beginnerstaartjes te laten zien. Allen waren cadeau, al was die laatste wel op verzoek. Bij enkele taarten heb ik graag nog wel wat tips en die zijn sowieso altijd welkom. Halverwege ben ik van poedersuiker al naar crisco gegaan, dat was al wel heel handig. Nu meer dan genoeg gekletst, hier mijn megaparade

mijn allereerste taartje. Ik wilde het ook leuk maken voor mijn zoontje van toen bijna 2 (nu bijna 2,5jaar) die gek is van pooh. Puzzelen was toch iets teveel van het goede en denk ook niet zo mijn ding, maar hij zag er pooh ook in, dus missie geslaagd.

2e oefentaartje, voor mijn eigen verjaardag

geboortetaart voor onze eigen dochter, 3e taart (en vandaar geen datum, vooraf in vriezer gezet)
hier is het allemaal mee begonnen. Ik moest en zou een geboortetaart voor haar maken en werd besmet met het virus!

voor een neef die 5 weken voor mij een dochter heeft gekregen.

voor mijn vaders verjaardag, de “kindertaart” (hebben de kleinkinderen dus op, en anderen die deze lekkerder leek). Chocoladebiscuit met monatoetje bosvruchten aardbeiensaus, afgesmeerd met chocopasta.

voor mijn vaders verjaardag met zijn favoriete smaken, chocoladebiscuit met advocaat en slagroom

cc’s die ik allemaal apart in een doosje heb gedaan om als bedankje mee te geven na de doop van onze dochter

blanda 12cm voor mijn moeder, ze werd 50 en gaf een groot feest in een zaaltje en werkt zelf in een bakkerij, meer taart was overbodig, maar ik wilde toch iets doen. Dit was nu meer cadeauaankleding.

cadeautje voor mijn zwager en zijn (nu inmiddels dus) vrouw, dus niet de bruidstaart zelf maar zij is gek op zoetigheid.

sinterklaas bij mijn schoonfamilie

bedankje voor de buurvrouw die vaak op mijn kids past, ik geef haar dus altijd een kerstpakketje en nu dus deze taart(en). De handvaten en de tuit bleven absoluut niet hangen, dus weet nog niet of en hoe ik dat de volgende keer wil doen..(tips??)

geboortetaart voor mijn nicht die een zoontje heeft gekregen
de kroontjes bleven niet mooi in model (tips?)

geboortetaart en cupcakes voor mijn (andere) zwager want ik ben weer trotse tante!
Deze was prachtig glad vond ik zelf, maar tijdens ontdooien ineens enorme luchtbel aan zijkant onder fondant en zag dat nu op een andere foto ook, iemand een idee hoe dat komt?
bedankt voor het kijken!!! (want daar was je dus wel even zoet mee
)) )
zal de volgende keer sneller posten zodat het niet zoveel ineens is. Ik weet nu hoe het werkt.
Je kan het handvat en tuit proberen vastzetten met tandestokertjes. 
) en tot die tijd eigenlijk ook niets anders. Mijn zoontje wordt 19 januari 2,5jr, denk dat ik daar dan maar een reden in zie, heb namelijk een erg leuk idee voor hem!
). gelukkig vinden ze zoet wel lekker in mijn familie, dus ik neem hiervoor nog de tijd om te oefenen. Het bekleden zelf gaat volgens mij wel juist vrij dun, ik gebruik hiervoor minder dan in de tabel staat (en rol vaak 2mm of minder) 
maar zo doe ik het wel bij gebrek aan het weten van andere opties