1

Onderwerp: Weet iemand hoe ik dit maak?

Het gaat mij dus om die krullende gouden rand op de oranje en blauwe taart.
Ik denk dat het icing is, maar weet het dus niet zeker.
Het ziet er namelijk zo plat uit, alsof het toch uitgesneden fondant is.

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit doe, en wat voor materiaal ik daar voor nodig heb, zijn er mallentjes voor?????

Thanks!
http://www.legateau.nl/imag/aphrodisiac.jpg
http://www.legateau.nl/imag/keys.jpg

2

Re: Weet iemand hoe ik dit maak?

Voor zover mijn onervaren oog kan zien............hihihi lijkt het mij idd een malletje.
Misschien net zoiets als de tappits ??????

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

3

Ohhof.....met een platspuitmondje ????????

4

Ik denk dat het met een soort pattern press is gedaan, waarmee je een figuurtje in fondant/marsepein drukt, zodat je naderhand de lijnen kan volgen met icing.

Zoiets?:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1044

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

5

Ik denk precies hetzelfde als Ria.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Hihihi, die bovenste taart heb ik ook in een favorietenmapje staan, gaaaave taart....

Maar ik denk dat het gespoten handwerk is, als je goed kijkt zie je dat geen enkele 'krul' hetzelfde is. Als je het na wilt maken is spuiten met die stempels wel een goed alternatief, maar als je niet zo'n spuitwonder bent (ikke niet :nooo ) dan kun je het ook proberen door patroontjes te zoeken of te maken, ze  uit te snijden (uit fondant) en daarna goud te schilderen. Het voordeel is dat je ze dan ruim van te voren kunt maken. En iets dat al op de taart is gespoten nog goud schilderen lijkt me een crime :S. Je kunt natuurlijk ook icing van te voren spuiten op patroontjes en laten drogen (zeg maar als zo'n tiara) Dan hoef je alleen degene die goed gelukt zijn te gebruiken :D. En ik heb zulke krullen ook wel eens gezien van rolletjes fondant, geeft ook een heel mooi effect!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Maar als je ze vantevoren van icing spuit dan kun je ze toch niet meer in de rondte opplakken? Of ben ik nou blond?

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Carin schreef:

Maar als je ze vantevoren van icing spuit dan kun je ze toch niet meer in de rondte opplakken? Of ben ik nou blond?

Dat was mijn gedachte nou ook al !!!! en ik ben donkerblond (van mezelf) :D

9

Met de sugargun platte of ronde lijntjes (naargelang uw goesting) maken en die er krullend op vast maken.

10

Meiden bedankt voor de ideeen! Ik ga denk ik proberen om het inderdaad van fondant te maken. Icing is leuk, maar ja als je het verknald op een taart vind ik dat eeuwig sonde.
En ja....... ik heb een sugarshaper, dus daar zal ik dankbaar gebruik van maken dan.

Nog even een vraagje: Als ik dat goud het beste wil laten overkomen,  gebruik ik dan geel fondant die ik verf met goudpoeder of wit fondant???

Thanks!

11

Babs schreef:

Meiden bedankt voor de ideeen! Ik ga denk ik proberen om het inderdaad van fondant te maken. Icing is leuk, maar ja als je het verknald op een taart vind ik dat eeuwig sonde.
En ja....... ik heb een sugarshaper, dus daar zal ik dankbaar gebruik van maken dan.

Nog even een vraagje: Als ik dat goud het beste wil laten overkomen,  gebruik ik dan geel fondant die ik verf met goudpoeder of wit fondant???

Thanks!

Je kunt het beste je fondant eerst geel maken en daarna goud eroverheen doen.

12

als ik het goed bekijken en de suggesties hier zo lees, lijkt mij karen haar uitleg de beste en makkelijkste, dus ik zou eerst een patroon op mijn taart tekenen en dan met de sugargun erover ...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!