1

Onderwerp: tijdsduur taart maken blijft ook de vulling buiten de ijskast...

Ik heb de lijst met vullingen bekeken die buiten de koelkast te houden zijn en welke in te vriezen zijn.
Nu zit ik met de vraag: als je een vulling kiest die liefst in de koelkast moet...zoals ik bv de aardbeienyoghurtbavarois deze week....dan ben je met de rest van de taart toch een hele poos (ik toch wel een paar uur) bezig om 'm af te smeren, te bekleden en af te werken.....kan dit dan geen kwaad?

Of zoals ik dus deze week deed: de aardbeienyoghurtbavarois had ik ingevroren (een teveel van een tijdje terug)....die heb ik ontdooit, en even opgeklopt...smaakte goed....en dus gebruikt in mijn tastaartje. Aan dit tasje heb ik dus de nodige tijd gewerkt...en al die tijd is ie buiten de koeling geweest....

Even ter verduidelijking....dinsdagochtend de bavarois uit vriezer gehaald en buiten de koeling laten ontdooien. Begin van de avond het kapsel gevuld en begonnen met de tas af te werken. Dinsdagavond toen ie klaar was, in de koeling gezet.
Morgen (donderdag) wordt het tasje opgegeten.....

Is dit niet te lang voor de aardbeienyoghurtbavarois??

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: tijdsduur taart maken blijft ook de vulling buiten de ijskast...

tijdens het afsmeren, bekleden enz... zet je de taart toch regelmatig terug in de ijskast.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

vullingen (alle dingen eigenlijk) moet je altijd in de koelkast laten ontdooien. duurt langer maar is wel veel veiliger. nu heeft het dus een complete dag buiten de koelkast gestaan. dit zou ik dus niet doen.
tussendoor idd steeds de taart in de koelkast zetten.
decoraties maken terwijl de taart in de koelkast staat, als je alles af hebt alles er in 1 x opplakken, zo staat hij zo weinig mogelijk buiten de koelkast.

4

Idd zoveel mogelijk terug in de koeling zetten en voorwerken...

5

@Chantal...doe ik normaal ook...in de ijskast laten ontdooien, dit keer dus niet  :o .
Gelukkig was de vulling nog helemaal prima, hij smaakte nog heel goed. Maar ik was toch wel wat benauwd toen ik 'm aansneed.

Dat van dat voorwerken van de decoraties, dat neem ik me ter harte voor de volgende keer. Wel na het vullen en na het afsmeren gaat hij steeds terug in de koelkast...maar als ik met decoreren begin, dan deed ik 'm tussendoor niet steeds in de koelkast. En met een "gevoelige" vulling proberen zo laat mogelijk te beginnen is ook beter natuurlijk.

Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Voor volgende taarten weer wat geleerd, want dat gevoel van "zou het nog goed zijn", was geen prettig gevoel  :nooo

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery