1

Onderwerp: Tomado keukenmachine van de Blokker

Hallo, heeft iemand ervaring met een keukenmachine van de blokker, staat deze week in het blokkerkrantje, voor 89.95
Ben zo benieuwd. die van de aldi leek me ook wat voor 149, maar twijfel.hopelijk heeft iemand hier al ervaring mee.

2

Re: Tomado keukenmachine van de Blokker

Ik heb dezelfde vraag, heb namelijk een nieuwe nodig.. :P Dus graag laten weten!

..*Heerlijk aan het bakken*..

3

Ook ik heb het antwoord niet, maar zocht juist naar het antwoord.
Ik wil hem alleen gebruiken voor biscuitdeeg, cc en af en toe eens koekjes deeg o.i.d. En hij wordt niet dagelijks of wekelijks gebruikt...
Een hele dure aanschaffen leek mij dus niet nodig. Hopelijk komen er nog ervaringen over / met deze keukenmachine.

Alvast bedankt

4

Mijn zoon en ik hebben deze machine vandaag van mijn man gekregen als vervroegd kerstcadeautje  :)  Alvast een paar dagen eerder omdat er voor de kerst nog wat taartjes gemaakt gaan worden en hij vond het zo zielig voor ons dat lange mixen  :Y  Zo lief!
Morgen ga ik hem uitproberen, ben benieuwd. Weet niet of jullie wat aan mijn mening gaan hebben aangezien ik nog een echte beginneling ben.

5 Laatst bewerkt door Belletain (22-12-2011 14:15)

En, en, en??

Je hebt die van de blokker neem ik aan?

6

Voor het beslag vind ik hem geweldig, heerlijk niet meer 10 minuten met de hand mixen. Kleine beetjes lukt niet, net als bijvoorbeeld 250 ml slagroom. Dat lijkt ie net niet te pakken en gaat beter met de handmixer. O enne hij maakt een boel herrie. Maar ik ben er blij mee  :)

7

Connytje schreef:

Voor het beslag vind ik hem geweldig, heerlijk niet meer 10 minuten met de hand mixen. Kleine beetjes lukt niet, net als bijvoorbeeld 250 ml slagroom. Dat lijkt ie net niet te pakken en gaat beter met de handmixer. O enne hij maakt een boel herrie. Maar ik ben er blij mee  :)

oh dat is fijn te horen, misschien ga ik hem dan toch kopen, kun je hem ook goed voor botercreme gebruiken, of heb je dat nog niet gemaakt.is natuurlijk ook met 250 gram boter,

8

Botercreme vond ik niet geweldig gaan, plakt allemaal tegen de zijkant aan helaas. Vind ik wel jammer maar goed laat ik maar dankbaar zijn dat ik de biscuit voortaan veel makkelijker kan maken.

9

Connytje schreef:

Botercreme vond ik niet geweldig gaan, plakt allemaal tegen de zijkant aan helaas. Vind ik wel jammer maar goed laat ik maar dankbaar zijn dat ik de biscuit voortaan veel makkelijker kan maken.

Dat heb ik ook met mijn Kenwood hoor, en bij meer pakjes boter gaat het beter dan met 1 pakje boter, maar ik moet ook altijd even de zijkanten schrapen

Alles goed???? nee 3 fout

10

Hmm, dan ben ik nog wel even blij met degene die ik nu heb, want daar kan ik ook zeer kleine hoeveelheden in maken (zoals kleine beetjes smaakje botercreme) en heb ik ook nooit last van vastplakken bij de botercreme... dus ik zoek nog egen door naar de perfecte keukenmachine

11

Belletain schreef:

Hmm, dan ben ik nog wel even blij met degene die ik nu heb, want daar kan ik ook zeer kleine hoeveelheden in maken (zoals kleine beetjes smaakje botercreme) en heb ik ook nooit last van vastplakken bij de botercreme... dus ik zoek nog egen door naar de perfecte keukenmachine

Dan ben ik wel erg nieuwsgierig naar welke machine jij gebruikt!
Wil je dat met ons delen? Zoek nog een machine om naast de KA te gebruiken.

12

Een Bauknecht uit de jaren 70 ofzo?
Doet het nog steeds super goed! Alleen er zit geen oververhitting begrenzer op en aangezien hij tegenwoordig anderhalf uur achter elkaar aanstaat, wordt hij wel erg heet. En dat is volgens mij niet goed voor machines, dus ik ben alvast een nieuwe aan het zoeken voor het geval hij stuk gaat.

13

Haha, vroeger was alles beter!  :Y
Maar dat oververhitten klinkt alsof je machine er wel eens mee op kan houden. Duimen dat dat nog even duurt.

14

Ik heb dus ook een Tomado keukemachine gekocht bij de Blokker en staat nu steeds op aanrecht en is nog steeds niet gebruikt  :o
Durf niet zo goed, en gebruik nog steeds de handmixcer ...waar gebruiken jullie de machine allemaal voor ?

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

15

Deze machine machine heb ik ook voor de kerst gekregen maar heb hem gisteren snel (met een klacht dus) terug naar de winkel gebracht! er zitten veel minpunten aan. Hij maakt ontzettend veel lawaai, kleine beetjes gaan inderdaad niet lukken, je moet regelmatig wat van de randen schrapen. De druppel die de emmer deed overlopen was een simpel pannenkoekenbeslag. Na het mixen zag het er van bovenaf goed uit, echter bleek een groot deel van de bloem gewoon nog op de bodem te liggen, ongemixt! Zo ben ik met een handmixer dus nog beter af...

16

Moet de machine nog gebruiken en als ik dit zo lees dan zakt :s  me de moed in de schoenen  :rolleyes:

17

Ik ben er gewoon mee terug naar de blokker gegaan en mijn klacht uitgelegd. Er werd niet moeilijk gedaan en ik heb mijn geld terug gekregen! Da's toch ook wel service....

18

Ik had de Tomado van 2 tientjes of zo .. met mengkom voor de kerst gekregen. Deze heb ik ook na 1 x terug gebracht. Ik had 2 taartjes gemaakt..een met de tomado en een met de handmixer.. ik geloof dat het na het bakken zo een 4 cm scheelde  :s

Hij kwam niet tot aan de bodem.. dus tja..dat werkt dan niet echt,.

19

Nog iemand ervaring ...maakt veel lawaai ja klopt ...maar ja 89.00 euro of zo,n 300 ,00 euro is ook verschil en gebruik het ook niet wekelijks ...En heb ook geen idee hoeveel lawaai de prof,s maken  :nooo

20

De keukenmachine staat op de aanrecht en euh heb het nou drie keer gebruikt ...de drie hulp kloppers komen niet tot aan de bodem van kom en nemen niet alles zo goed mee qwa cremes en beslag ...Of ligt dat aan mij en welke kan ik nu het beste gebruiken voor cake beslag en taartmix ...

Bedankt jullie hier bij voor reactie