1

Onderwerp: even een vraagje over het bewaren van cc en candy melts

meiden ik heb even een vraagje:

Nou ja eigenlijk een paar:

- Hoelang kun je cake-jes buiten de koelkast goedhouden zonder fondant, zodat ze lekker blijven, ik wil woensdag beginnen met het maken van cc en lolly's voor mijn zoontjes feestje. Zaterdag is zijn kinderfeest, zondag zijn verjaardag en maandag op school.
Ik moet in totaal 60 cc bakken en ik vind het een beetje teveel om dit allemaal op 1 dag te doen.
Ik zit nu te denken om ze of in de diepvries te gooien, of woensdag bv voor zaterdag en zondag te maken en donderdag en vrijdag voor maandag.
Wat zouden jullie doen?

- Hoelang van te voren kun je fondant op de cakejes doen zodat ze lekker blijven?

- Hoe maak je een ouwel vast op rolfondant ik heb kleine mickey ouwels voor op de cc.

- waar bewaar je de cc in als het fondant erop zit en zonder fondant?

- hoelang kun je candy melts goed houden als je er een lolly van hebt gemaakt in de koelkast, als je dit langer goed kunt houden dan cc kan ik hier ook al woensdag aan beginnen. Ik maak mickey hoofdjes van candymelts in lolly vorm en heb er zo'n 47 nodig. Dit als tractatie op school, met zijn kinderfeestje, en zijn gewone verjaardag voor de kinderen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit het beste allemaal kan gaan doen. En dus niet alles op 1 dag hoef te maken.

Re: even een vraagje over het bewaren van cc en candy melts

deze rubriek is alleen voor het showen, ik heb je dus even gemeld.

voor je vraag helaas geen tijd nu om dat allemaal te lezen en te beantwoorden...

I never met a calorie I didn't like....

3

sorry ik wist niet waar ik mijn vragen kwijt kon, dus dacht ik onder cc.

4

deze mag gesloten worden heb hem al onder een ander topic gevraagd.

5

Finneke schreef:

meiden ik heb even een vraagje:

Nou ja eigenlijk een paar:

- Hoelang kun je cake-jes buiten de koelkast goedhouden zonder fondant, zodat ze lekker blijven, ik wil woensdag beginnen met het maken van cc en lolly's voor mijn zoontjes feestje. Zaterdag is zijn kinderfeest, zondag zijn verjaardag en maandag op school.
Ik moet in totaal 60 cc bakken en ik vind het een beetje teveel om dit allemaal op 1 dag te doen.
Ik zit nu te denken om ze of in de diepvries te gooien, of woensdag bv voor zaterdag en zondag te maken en donderdag en vrijdag voor maandag.
Wat zouden jullie doen?

ik bak vers dus durf niks te zeggen hoe lang het goed blijft. diepvries/koelkast zou ik zelf nooit doen, ik ben bang dat het droog wordt

- Hoelang van te voren kun je fondant op de cakejes doen zodat ze lekker blijven?

ik maak versieringen van te voren en rondjes op het laatste moment. dit kan goed afgesloten net zo lang bewaard worden als de houdbaarheid van je fondant zelf

- Hoe maak je een ouwel vast op rolfondant ik heb kleine mickey ouwels voor op de cc.

ouwel reageert snel op vocht, zelf maak ik het vast met piping gel of minimaal water, mijn ervaring is dat ouwel snel blaasjes krijgt

- waar bewaar je de cc in als het fondant erop zit en zonder fondant?

ik bewaar ze zelf in een cupcake courier of je zou ze per stuk in huishoudfolie kunnen verpakken, dit is ook handig met het uitdelen op school/kinderfeestje ed
- hoelang kun je candy melts goed houden als je er een lolly van hebt gemaakt in de koelkast, als je dit langer goed kunt houden dan cc kan ik hier ook al woensdag aan beginnen. Ik maak mickey hoofdjes van candymelts in lolly vorm en heb er zo'n 47 nodig. Dit als tractatie op school, met zijn kinderfeestje, en zijn gewone verjaardag voor de kinderen.

sorry, hierbij kan ik je helemaal niet helpen. ik en candy melts zijn geen vriendjes dus ik gebruik het nooit
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit het beste allemaal kan gaan doen. En dus niet alles op 1 dag hoef te maken.

N-Joy Cakes

6

Finneke schreef:

sorry ik wist niet waar ik mijn vragen kwijt kon, dus dacht ik onder cc.

Staat in de omschrijving en in het sticky.

Ik verplaats trouwens deze en verwijder je andere, omdat je hier al antwoord hebt.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen (voor bewaarvragen)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

zo heb gisteren 85 cc gemaakt, wat ging dat makkelijk in mijn nieuwe wilton cc houder van de leukste taarten shop.
Ik moest alleen telkens per 6 bakken, die van 12 past niet in mijn oven.
De cc waren echt heel mooi geworden, super rond ook en de papiertjes zaten er goed omheen, ik hoop dat ze ook zo mooi blijven als ze uit de diepvries komen.

Ook heb ik alvast 35 candy melts lolly's van mickey mouse gemaakt in een malletje, mijn zoontje houdt heel erg van mickey, en heeft dus een mickey kinderfeest en wil mickey tracteren.
Deze liggen nu in een trommel in de koelkast.