Onderwerp: Wat MOET je hebben als taartenbakker

Hee mijn 1ste taart was super mooi + lekker!
Nu krijg ik een aantal cadeaus en ik wil dingen kiezen uit de webshop maar er is zoveel moois dat ik niet weet wat de basics zijn die je nodig hebt.. dus tips?

'' Make cakes, no war'' ♥

2

Re: Wat MOET je hebben als taartenbakker

Ohh, dit is zo moeilijk! En ik denk dat het voor iedereen ook een beetje anders is. Deegroller, draaiplateau en modellersetjes vind ik al een paar dingetjes die ik niet zou willen missen. Gewoon klein beginnen met dingetjes die jij echt leuk vindt en waar je iets mee kan doen. De rest komt wel (al heel snel!)  :lol:

3

Vooral veel tijd  en fantasie :Y

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

4

Uitstekers, lettertappits, sugargun, kleurstof, parels, eetb.stift,taartkarton enz enz. let wel voor alles is ook vaak een huis tuin en keuken oplossing te vinden dus wat je nodig MOET hebben is was anders.

maar het is zoo moeilijk alles is super gaaf ik wil graag een textuurmat maar welke? Ik wil graag uitstekers maar welke?
Ik wil eigenlijk alles uit de webshop maar er zijn er vast meer met dat dilemma :grr:

'' Make cakes, no war'' ♥

6 Laatst bewerkt door djehr (12-12-2011 19:48)

Er is niets dat MOET  ;) , maar wel een aantal dingen die het een stuk makkelijker maken  :D

een smoother - voor een mooi strak taartje
een taartzaag - voor mooie gelijke lagen
een draaiplateau - makkelijk bij het decoreren

en daarnaast zijn er nog wat luxe tooltjes:
sugar craft gun: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -1087.html

FMM Multi Ribbon cutter (lint roller): http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -p-77.html

tsja...en verder gewoon eerst maar eens uitvinden wat je leuk vind om op een taartje te doen (boetseersels, puzzelplaatje, bloemen, etc).

7

freijak schreef:

Vooral veel tijd  en fantasie :Y

aangevuld met een flinke dosis geduld  :D  :D

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

Workshop: is ook altijd leuk :Y

Er bestaat idd zoveel dingen....
Pfff allemaal moeilijk om te kiezen:D

10

Als je een textuurmat wilt moet je gaan voor het patroon wat je mooi vindt  :Y .Ik vind dit meer een hebbedingetje; je gebruikt de mat in verhouding weinig omdat dan je taarten er vaak hetzelfde uit gaan zien.
Ik ben begonnen met een smoother, wat bloemen uitstekers, wat sierranden en wat letters. Daarna is het aanvullen met wat je mooi vindt en wat je aanspreekt. Een parelrand is mooi maar ook zelf te maken door balletjes te draaien; zomaar een voorbeeld.

11 Laatst bewerkt door etmc (17-12-2011 21:29)

Roller, glaceermes (of paletmes) en boetseersetje. Taartzaag kan je een broodmes voor gebruiken, smootheren gaat prima met de hand en een draaiplateau is vervangbaar voor een koektrommel...
Een uitstekerset is ook handig (letters en wat veelvoorkomende dingen als vlinders, hartjes, sterren en bloemetjes)
Daarmee kom je een heel end hoor...