1

Onderwerp: ervaring met een cricut cake apparaat of een foodprinter...

Hallo dames,

wie heeft er al een tijdje ervaring met een cricut cake machine of een foodprinter ??
en kan mij vertellen wat de voor en nadelen ervan zijn ivm willen aanschaffen.
en of je voor apparaten een erg ervaren taartbakster moet zijn etc..

Hoor graag alle tips en trucs en adviezen van jullie.

Nanda

2

Re: ervaring met een cricut cake apparaat of een foodprinter...

Ik zou zeggen, kijk deze rubriek eens door... Genoeg topics over de cricut en de foodprinters.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

gizeppo schreef:

Hallo dames,

wie heeft er al een tijdje ervaring met een cricut cake machine of een foodprinter ??

Nanda

Het is overigens een 'appels met peren' vergelijking. Cricut Cake is iets heel anders dan een foodprinter.

De ene snijdt uit fondant, gumpaste, sugarsheets etc. allerlei vormen, maten etc. etc. (Cricut).

De ánder (foodprinter) print op icing, frosty, ouwel, chocosheets etc. een plaatje.

Niet met elkaar te vergelijken..... :cool:

4

Ik heb ze allebei een foodprinter werkt eigenlijk gewoon net als een gewone printer met het verschil dat je er natuurlijk geen papier in doet en de cricut is wel wat anders en als je het door hebt is het best makkelijk en handig aangezien je dan niet met allerlei uitstekers hoeft te rommelen en je kan het formaat instellen en dat vind ik wel erg fijn en vooral met namen enzo is het fijn omdat je letteruitstekers per lettertype ook vaak maar 1 formaat heeft en je dus vastzit aan dat formaat.Ik gebruik beiden regelmatig en ben met allebei ook erg tevreden.
Printer: + makkelijk en snel, handig voor foto's, logo's en disneyplaatjes en dergelijke
- minder voldoening
cricut: +Veel mogelijkheden, handig vooral de verschillende formaten
- je moet wel even doorhebben hoe alles werkt en wat voor snelheid/druk het beste werkt en je moet wat meer uitproberen

Maar ik zou zowieso ook eerst nadenken over wat voor taarten je nu maakt en wat voor toegevoegde waarde het apparaat heeft voor jou en waarvan je denkt dat je het meest zou gebruiken aangezien dit toch best grote uitgaven zijn en het denk ik niet de moeite waard is als je het nauwelijks gebruikt en zoals pooh ook al zei er zijn genoeg topics hierover te vinden dus zou idd even jezelf er verder in te verdiepen om een keuze te maken veel succes

walking on buttercreamclouds .....

5

annick67 schreef:
gizeppo schreef:

Hallo dames,

Nanda

Het is overigens een 'appels met peren' vergelijking. Cricut Cake is iets heel anders dan een foodprinter.

De ene snijdt uit fondant, gumpaste, sugarsheets etc. allerlei vormen, maten etc. etc. (Cricut).

De ánder (foodprinter) print op icing, frosty, ouwel, chocosheets etc. een plaatje.

Niet met elkaar te vergelijken..... :cool:

Ik ben het hier ook wel mee eens maar ik begrijp ook wel waar de vraag vandaan komt en heb net ook geprobeerd om wat voor mij de voor en nadelen zijn per apparaat maar wil ook idd duidelijk zijn dat dit geen vergelijking is omdat het dus ook 2 heel verschillende apparaten zijn

walking on buttercreamclouds .....