mamamirel schreef:Marie-Popo schreef:Ik heb een full time baan, dus ik heb alleen maar 's avonds de tijd.
Als ik een taart moet maken voor een zondag bv, dan doe ik het zo:
- woensdagavond bakken - biscuit na het afkoelen verpakken in huishoudfolie en gewoon op het aanrecht bewaren
- afhankelijk van het soort vulling: als het wat langer te bewaren is, vrijdagavond vullingen maken, taart vullen en afsmeren met ganache en niet gedecoreerd in de koelkast. Als het meer bederfelijke vullingen zijn met slagroom, dan moet alles op zaterdagavond.
- zaterdagavond decoreren
Bewaar je het biscuit dan zolang in de vriezer? Het lijkt mij persoonlijk wat lang vantevoren. Als iemand er bijv zelf 2 dagen van eet is het biscuit al een dag of 5/6 oud.
Ikzelf vries de kapsels nooit in omdat de klant hem dan zelf, als er wat overblijf, niet meer in kan vriezen.
Maar ieder z'n ding...het is dan ook geen aanval op jou manier van werken hoor!
Nee, ik bewaar het niet in de vriezer. Vind nl. dat het dan te plakkerig wordt, maar dat is persoonlijk. Als ik bij het versnijden van het biscuit merk dat die wat droger wordt, dan zal ik het biscuit tremperen met suikersiroop.
Een bakker bakt ook maar eens per week zijn biscuits, heb ik van horen zeggen.
Ik las afgelopen week dat het blijkbaar wel kan om een biscuit 2 maal in te vriezen omdat er weinig bacterie-gevoelige materialen in zitten.
Heb nog geen mensen horen klagen, in tegendeel.
En dit weekend nog de proef op de som genomen, had woensdag een chocolade biscuit gebakken voor eigen gebruik, die was gisteren echt nog lekker... Veel complimentjes over gehad.
Oh, misschien vermelden dat ik wel mix gebruik.
Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot:
www.cakechiqueboutique.blogspot.com