1

Onderwerp: Eindelijk gelukt, mooie vormvaste koekjes

Gisteravond een woohoooo momentje.
Mijn zus komt vandaag met haar gezinnetje buurtje dus ik wilde koekjes bakken. Bij eerdere pogingen bleven ze niet echt vormvast  :s

De eerste poging, wel lekker (mix van funcakes) maar compleet uitgelopen. Wist niet dat je om het uitlopen tegen te gaan het om en om moest mixen met bloem. Gevalletje jammer.
Twee poging met het recept van PP. Nog steeds niet vorm vast. Wel recept gevolgd. Maar met gewone margerine en gewone suiker.
Maar.... na een bezoekje aan de taartenwinkel in Dordrecht voor wat leuke spulletjes kreeg ik daar wat tips mee. Roomboter en toch de fijne suiker (had ik de laatste keer niet gedaan  :nooo ).
Nou is van de week ook nog onze lamp in de combi magnetron kapot gegaan... meekijken naar het resultaat ging dus niet.
Het resultaat is prachtig. Heerlijke vormvaste koekjes. Per ongeluk mijn gingerbread mannetje onthoofd dus gelijk een proef slachtoffer.
Zo meteen decoreren met icing. Ben zelf al benieuwd wat het resultaat gaat worden  :D

2

Re: Eindelijk gelukt, mooie vormvaste koekjes

Dat vraagt om een foto..... Want moet zeggen dat ik ook pp. Recept gebruikt heb met roomboter en kristalsuiker maar mooi niet vorm vast.
1ex ri. Spuiten, ha ha ha ook geen succes, nog veel oefenen dussssss.

3

Ik snap je helemaal. Ook omdat je hier van die prachtige foto's ziet van eerste baksels en als ik mijn koekjes daarnaast zie ren ik bijna gillend weg van schaamte.
Ze zijn in iedergeval lekker  :D
Ik zal eens zoeken hoe ik een fotootje kan plaatsen en dan zal ik het op de juiste plek zetten.

4

eeh misschien rare vraag maar wat is het pp recept (ga volgende week voor het eerst koekjes bakken)?

5

Sanha schreef:

eeh misschien rare vraag maar wat is het pp recept (ga volgende week voor het eerst koekjes bakken)?

ben het niet zeker,maar volgens mij bedoelen ze daar het peggy porchen recept mee (wat ik trouwens zelf niet ken :o )

Ik ga vanmiddag voor het eerst koekjes bakken,dus ben benieuwd hoe ik het er vanaf breng :+

Maarre,ben nu wel nieuwsgierig naar deze koekjes,dusse:FOTO PLEASE!!!

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

6

Jep PP is peggy porschen. Ik heb het uit een van haar boeken. Het recept staat hier volgens mij ook op de site.

Een fotootje van de koekjes staat hier
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126882713