Onderwerp: Strakker met marsepein of fondant
Ligt het aan mij of is het echt zo ? Heb n.l het idee dat taarten strakker worden ( lijken) met fondant dan marsepein.
Ben benieuwd naar jullie mening
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Strakker met marsepein of fondant
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ligt het aan mij of is het echt zo ? Heb n.l het idee dat taarten strakker worden ( lijken) met fondant dan marsepein.
Ben benieuwd naar jullie mening
nee hoor. het ligt allemaal aan of je taart op een goede manier vult en afsmeert. als je het dan mooi strak krijgt, wordt het met bekleden veel makkelijker en is de resultaat dan mooi strak.
ps. feit is het dat fondant wel uithart na het bekleden. ik vind het een voordeel van fondant. marsepein doet dat niet of nauwelijks.
gr's
Hiba
ik vind dat fondant eerder scheurt en ik gebruik daarom marsepein
ik gebruik juist marsepein. maar om hem goed strak te krijgen moet je idd goed afsmeren, maar is het ook heel belangrijk welke marsepein je gebruikt. de ene werkt een stuk makkelijker/soepeler dan de andere marsepein...
ik denk dat het zo lijkt omdat marsepein een meer korrelige structuur heeft... Maar in principe, als je goed uitrolt zodat marsepein overal even dik is, en je smeert strak af, moet je ook een strak resultaat met marsepein krijgen.
Mijn favoriet is toch wel de marsefond - 1:1... Voordelen van beide, lekkere smaak en toch de soepelheid van fondant!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Strakker met marsepein of fondant