Onderwerp: Gister proef cake gemaakt ,help??
Goedemorgen,
Ik heb gister even een proef cake gemaakt voor morgen of als ik de tijd heb vanmiddag
En nu heb ik een vraag , de cake moest 60 a 70 min op 165 graden
Maar na iets meer als 45 minuten moest ik hem al snel eruit halen want hij begon al zwart te worden??????
Dus wat is jullie advies?
Ik wil straks of morgen ochtend (voordat ik morgenmiddag de taart gaat bekleden met fondant enz.) gaan maken,
Maar ben van plan om 2 x fijne cake van koopams bij elkaar te doen en in 1 vorm van 26 cm te doen??!!!
Kan dat ?
Ik zal wel iets overhouden maar dan doe ik dat in de cupcake vormpjes!
Ik wil graag 2 lagen met vullingen doen dus vandaar dat ik hem iets hoger wil hebben.
Ik weet ook dat ie niet helemaal tegen de rand aan moet dacht een 1cm eronder????
En hoe zal ik dan de tempratuur houden of doen???
Ik hoop dat er iemand is die mijn kan helpen, ben best zenuwachtig want ik weet dat ik het wel kan maar ben wel gauw gestrest omdat ik niet precies weet waar ik mee moet beginnen?!! ;-(
Dacht zelf de cake dan eerst te maken, buiten de oven 1 of 2 uur af te laten koelen.
Als ik dan bij de middag weer terug ben, de cake in twee lagen te snijden.
Dus dan nog 1 vraagje hoe houd ik mijn cake goed, ik bedoel laat ik hem zonder af te dekken buiten de koelkast staan, want als ie nog warm is weet ik dat je de cake niet mag afdekken???
En 2 als de fondant cake helemaal klaar is zet ik hem dan gewoon in de koelkast of zal ik er zilver folie omheen doen????
+ de cupcakes ook gewoon in de koolkast (ik vul ze wel met een vulling die ik over heb???
Nou jullie zien weer een hele wast lijst, ja heb gekeken op de recepten maar zou graag appart advies willen , vaak staat er weer iets tussen wat ik niet begrijp als beginend bakster haha ;-(
In ieder geval alvast suppppppper bedankt voor jullie reacties!
groetjes Tamara