1 Laatst bewerkt door maatje taartje (01-12-2011 19:26)

Onderwerp: spelt koekjes

Mijn dochter heeft waarschijnlijk een intolerantie voor tarwe, dus over op spelt
Nu viel het best tegen om koekjes te maken van spelt, deze zijn of te bros en vallen gelijk uit elkaar of ze lopen gigantisch uit als je ook maar iets extra boter toevoegd.
Maar volgens mij is het wel gelukt.
deze zijn voor een meisje die ook een tarwe/ glutenintolerantie heeft, om te proberen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GV8HNENI-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-777CFCNW-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BWASUW87-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EVAPBKY3-D.jpg

cake my day

Re: spelt koekjes

Ik vind ze goed gelukt hoor ! Ze zien er leuk uit. Vooral het gingerbread mannetje vind ik leuk, dat is mijn favoriet van deze reeks koekjes.  :thumb:

3

Heel mooi gemaakt en wat fijn dat mama zelf lekkere koekjes bakt ipv de vieze droge glutenvrije koekjes.. :lol:

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

juudje84 schreef:

Heel mooi gemaakt en wat fijn dat mama zelf lekkere koekjes bakt ipv de vieze droge glutenvrije koekjes.. :lol:

klopt, er is niks leuks te vinden voor kinderen (en volwassenen :+ ) met deze allergie of intollerantie

cake my day

5

Fijn toch dat je dan zelf wat lekkers en moois kan maken! :thumb:

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

6

Hoi,
ik vind ze erg leuk, maar je moet wel denk ik oppassen met spelt daar zijn ook veel mensen allergisch voor als ze een tarwe allergie hebben (ervaring met m'n dochter), mocht ze hier niet allergisch voor zijn is dit natuurlijk veel lekkerder dan die glutenvrije fabrieks spullen.

Groetjes Claudia

claudia76 schreef:

Hoi,
ik vind ze erg leuk, maar je moet wel denk ik oppassen met spelt daar zijn ook veel mensen allergisch voor als ze een tarwe allergie hebben (ervaring met m'n dochter), mocht ze hier niet allergisch voor zijn is dit natuurlijk veel lekkerder dan die glutenvrije fabrieks spullen.

Groetjes Claudia

Klopt, het meisje voor wie deze koekjes zijn, mag wel spelt (gelukkig)
Volgens mij zijn er veel verschillen ook in spelt, niet alle spelt is echt, begreep ik, maar ben nog maar een kneus hierin, dus bedankt voor de tip

cake my day

8

maatje taartje schreef:
claudia76 schreef:

Hoi,

Groetjes Claudia

Klopt, het meisje voor wie deze koekjes zijn, mag wel spelt (gelukkig)
Volgens mij zijn er veel verschillen ook in spelt, niet alle spelt is echt, begreep ik, maar ben nog maar een kneus hierin, dus bedankt voor de tip

Gelukkig wist je het dan, zou zo sneu zijn voor haar als die mooie koekjes niet mocht op eten.

9 Laatst bewerkt door pooh76 (01-12-2011 20:20)

Leuk!

Wat een verandering he, zo'n dieet? Gelukkig ben je crea in de keuken ;-) Maar al jouw mooie taarten van je mag ze natuurlijk nu niet meer eten. Heb je de Mix C van Schar al geprobeerd? Die is gluten- en tarwevrij. Je kunt er zandkoekjes mee bakken, maar ook cake en taart. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar wel een pak hier in de kast staan. Vandaar dat ik even naar de gebruiksmogelijkheden voor je bekeken heb. Van een banketbakker begreep ik dat de smaak ervan goed te doen is. Misschien heb je er iets aan. Volgens mij is die hier in de webshop ook te verkrijgen.

groetjes,
Sandra

pooh76 schreef:

Leuk!

Wat een verandering he, zo'n dieet? Gelukkig ben je crea in de keuken ;-) Maar al jouw mooie taarten van je mag ze natuurlijk nu niet meer eten. Heb je de Mix C van Schar al geprobeerd? Die is gluten- en tarwevrij. Je kunt er zandkoekjes mee bakken, maar ook cake en taart. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar wel een pak hier in de kast staan. Vandaar dat ik even naar de gebruiksmogelijkheden voor je bekeken heb. Van een banketbakker begreep ik dat de smaak ervan goed te doen is. Misschien heb je er iets aan. Volgens mij is die hier in de webshop ook te verkrijgen.

groetjes,
Sandra

klopt, ze mag de taarten niet meer, maar ook hierin ga ik nog experimenteren. Gelukkig is het geen glutenallergie, dat zou veel lastiger zijn.
Nu is het niet erg als het bijv. met elkaar in aanraking komt, ze mag alleen zo min mogelijk tarwe hebben
Ik zal de mix eens proberen

cake my day

11

Heb je een recept van je koekjes?
Mijn neefje heeft tarwe en lactose allergie, gaat dus dubbel op.
Ik heb ondertussen wel al speltmeel in huis om daar iets mee te gaan bakken, maar heb nog geen recept voor koekjes of taart.

Vind je koekjes overigens erg gaaf geworden.

12

maatje taartje schreef:
pooh76 schreef:

Leuk!

groetjes,
Sandra

klopt, ze mag de taarten niet meer, maar ook hierin ga ik nog experimenteren. Gelukkig is het geen glutenallergie, dat zou veel lastiger zijn.
Nu is het niet erg als het bijv. met elkaar in aanraking komt, ze mag alleen zo min mogelijk tarwe hebben
Ik zal de mix eens proberen

Succes, vooral ook met het dieet van je dochter! Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen met de mix.