mandy k schreef:jo-oosie schreef:mandy k schreef:ik heb ook de mold met de kleine sneeuw sterretjes.
ik gebruik geen crisco en suiker en ook de vriezer niet.
ik rol een bolletje fondant druk deze erin.duw met mn duim het overtolligge eraf en ga met een satte prikkertjes mooi de randjes erin duwen,als het er mooi en gelijkmatig uit ziek druk ik hem er zo uit en laat ik het drogen .parel spray erover en je hebt super mooie vlokjes.
Wauw mandy, wat zien die er mooi uit !!
Welke soort fondant gebruik je en doe je er iets van tylose door?
Ik heb nml ook problemen met die mold en hij leek me zo leuk
veel moeten oefenen voordat het lukte?
nee gebruik niet speciaal een merk fondant,doe er geen tylose doorheen hoor,anders kan je niet goed bewerken.
deze figuurtjes zijn zo dun dat ze vanzelf wel hard worden.
je kan evt een klein beetje crisco in de mold doen en de fondant goed doorkneden.ook met evt klein beetje crisco.goed erin drukken en overtollig fondant er met je vinger af wrijven.dan de juisje hoeveel heid er netjes in drukken en evt de randjes met een sate prikker corigeren.de vorm er voorzichtig uithalen en laten drogen.
succes
Hoi Mandy,
heb nog een vraag over molds
Als ik de vorm (ben nu bezig met hartjesmold...) insmeer en fondant erin knutsel, komt de fondant er steeds mee uit aan mijn vingers en satéprikker.
Als ik een wat éénvoudigere probeer komt 'ie er wel uit maar blinkt hij zo. Hoe voorkom ik dat? of hoe repareer ik dat?
maar eruit vallen doen de hartjes geen van allen hoor, ik kom er niet echt uit zeg maar, net als de vormpjes, ha, ha...
Moeten ze even in de koelkast?
Heb er al wel tylose doorgedaan, maar ook kleurstof. heeft dat laatste nog invloed?
Moet ik de vormpjes in de mold hard laten worden, zo ja, hoelang?
Er zit ook een opengewerkt hartje tussen, vullen lukt wel met veel arghhhh zeg maar, maar eruit krijgen gaat niet, dus nog meer ARGHHHH Asl ik mijn mold buig om een beginnetje te krijgen scheurt hij in stukjes of blijf alles zitten..
Hellup... !!
Als je tips hebt, graag !!!!
Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen.... ;-)