1

Onderwerp: [feedback] eerste stapeltaart ( volledig mislukt)

Wie kan mij helpen....
ik heb voor mijn verjaardag een stapeltaart gemaakt, maar die was iet wat mislukt... onderste taart zakte in zoals je ziet..... wat kan en moet ik een volgende keer beter doen....en welke materialen kan ik het beste gebruiken....( standaartjes/ steuntjes/ plaatjes)

http://94.100.121.94/1439300001-1439350000/1439342401-1439342500/1439342456_6_-Suy.jpeg

http://94.100.120.100/1439300001-1439350000/1439342501-1439342600/1439342521_6_GErp.jpeg

http://94.100.115.50/1439300001-1439350000/1439342601-1439342700/1439342648_6_5eTy.jpeg

2

Re: [feedback] eerste stapeltaart ( volledig mislukt)

Hoi Ellebel,

hoe heb je de taartjes gestapeld?

Heb je er kartonnetjes en dowels tussen gedaan?
Of heb je ze gewoon op elkaar gezet?

Groetjes Daniëlle

3

Hey,
Ondanks dat je taartje is ingezak heb je hem wel mooi gemaakt.
Zie het maar als een goed leer moment. Nu weet je dat je het de volgende keer vooral zo niet moet doen :Y

4

Onder de bovenste taart doe je een passend zilver/goud karton. In de onderste taart zet je vervolgens dowels, dit kan zijn van hout (op maat maken) van plastic (wilton) of als je het goedkoper en eetbaar wilt houden, een staafje chocolade (kitkat) op maat. Dan doe je een beetje botercreme (niet de mix!) tussen de twee taartjes en plak je hem op elkaar. In de onderste taart zou ik vijf punten maken waar hij op leunt.
Als je je taart afsmeert met de botercreme mix kan je bekleding smelten, zoek maar eens op chocolade ganache om mee af te smeren of andere dingen, zo wordt je taart ook mooi strak! Mijn eerste stapeltaart zag er ook zo uit zeg maar, maar (zie onderwerpen) inmiddels gaat het een stuk beter! Succes met bakken!!!  :thumb:

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

5

Nou tips hoe je het wel moet doen heb je ondertussen gehad!! De smaak is er niet minder door!!! Succes met je volgende stapeltaart

6

Niet helemaal perfect maar ik vind hem wel erg gezellig en kleurrijk. En ach oefening baart kunst. Als je hem goed ondersteun door dowels gaat het de volgende keer vast al stukken beter!!

"Liefde maakt van een huis een thuis"

7

ik vind hem ook erg leuk gedaan!! gewoon blijven oefenen.... de boven genoemde tips mbt het stapelen en het komt helemaal goed!

8

De juiste tips heb je inmiddels gekregen.
Hij ziet er verder heel leuk uit hoor. :Y
Hier op het forum is gelukkig een heleboel te leren. Ik lees ook nog een heleboel en leer er nog veel van.

9

Ziet er wel leuk uit.

Ik had bij mijn 1e stapeltaartje van die bamboo stokjes gebruikt. Ws noemen ze deze dan douwels?

Ik heb de stokjes ong 1 tot 1.5 mm hoger dan de taart geknipt. Het bovenste taartje stond op een taartkarton en deze on ik doordat ie net ietsiepietsie boven de andere taart kon heel makkelijk eraf tillen.

Ik had iid 5 stokjes erin gedaan.

Suc6 met de volgende taart

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

10

Aaaah kijk......kitkat gebruiken.....Jammie. beter dan houten stokkies. Maar kan ik de kitkat dan zo in de taart duwen of moet ik ergens gaatjes mee maken??

11

Ik gebruik om te stutten vaak van die koekjes die langenekken van Verkade heten. Er is ook een witte chocolavariant, ik geloof dat ze olifanten tanden heeten. Ik steek ze er zo in, meet ze af en knip ze met een grote schaar af op de juiste hoogte. En dan steek ik ze weer in de taart. Erg lekker!

This too shall pass!

12

twinstwins schreef:

Aaaah kijk......kitkat gebruiken.....Jammie. beter dan houten stokkies. Maar kan ik de kitkat dan zo in de taart duwen of moet ik ergens gaatjes mee maken??

Ik prik meestal het eerste gaatje met een satepikker en dan de kitkat erin, Amicelli (ligt bij de chocolade) of smurfenchocolade (stokjes chocolade voor kinderen, ligt bij ons bij het snoepgoed) kun je ook gebruiken, deze zijn wat dunner en dus soms iets netter om tegen te komen in een stukje taart...

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

13

jeetje wat een goede tips...dank jullie wel!!! binnenkort maar snel een nieuwe stapel maken..;-)