1

Onderwerp: Hersttaartje

Mijn derde taartje. Staat nu in de vriezer aangezien ik eigenlijk helemaal geen gelegenheid had, maar mijn nieuwe bakvorm was binnen en ik werd hier geinspireerd (heb dus weer wat geinspipikt van het forum hier en daar  :o  ;) )
De biscuit was mooi gerezen, maar helaas twee hoekjes toch niet helemaal goed ingevet dus scheef. Heb een stuk afgesneden en daar de boomstam mee gemaakt (oeps, misschien toch stapeltaart dan?) en met wat ik over had minicakejes gemaakt met wat glazuur en snoepjes voor de kleine man vandaag.  :) . Maar goed de taart dus: mijn eerste vierkantje. Het marsepein scheurde helaas om twee hoekjes en heb nog wat meer schoonheidfoutjes gecamoufleerd. Het marmereffect is wat minder heftig geworden dan gehoopt, werd toch mooi, maar valt op de foto echt helemaal weg. verder ben ik wel aardig tevreden.  :)
http://i256.photobucket.com/albums/hh175/anneclau/deel%202/IMG_5570.jpg
http://i256.photobucket.com/albums/hh175/anneclau/deel%202/IMG_5577.jpg
http://i256.photobucket.com/albums/hh175/anneclau/deel%202/IMG_5581.jpg
(heb gisteren trouwens voor het eerst fondant geproeft en hoewel ik fondant eens wilde proberen ivm misschien makkelijk hou ik het toch bij marsepein. Veel lekkerder!)

Re: Hersttaartje

Mooi herfsttaartje!

3

je 3e taartje? WOW, super.

4

monique53 schreef:

je 3e taartje? WOW, super.

:o Dank je.

5

Als iemand trouwens nog tips heeft om die hoeken goed te krijgen zonder scheurtjes. zoals op dat howto filmpje (die met die dikke laag fondant) lukt het niet. Mijn hand glijdt niet en kan het kommetje niet klein genoeg maken. Denk zelf wel dat ik de marsepein aardig dun heb gehouden en het me wellicht daar een beetje moeilijk mee heb gemaakt.

Heel mooi!
Tip...ehm heb je wel eerst de hoeken gedaan? En inderdaad niet te dun, want dan heb je snel scheurtjes, heb ik ook wel eens last van. Maar heel mooi gecamoufleerd, niemand die er iets van ziet.

7

Jep eerst de hoekjes, maar ging op 1 hoek op het puntje dus al gelijk een beetje barsten. Mijn idee nu (in de categorie "hoe veel kan je nadenken over taart"... ) is dat het dus inderdaad iets te dun was (zou het ook aan het merk marsepein kunnen liggen?)

8

leuk!
bij een vierkante taart eerst voorzichtig de hoeken wat vastzetten. Ik werk zelf bijna nooit met marsepein maar bij fondant werk ik ook met het ene merk fijner dan met het andere.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

9

knappe herfstaart. en zo'n snoezig egeltje.

je kan marsepein en fondant eventueel ook mengen he. hier gaat de voorkeur naar fondant. Maar is mensengoesting

10

mmm, kan ik misschien wel proberen....

Egeltje vind ik inderdaad ook leuk. Vond het verbazingwekkend makkelijk te doen (na uitleg van het forum natuurlijk  ;) )

Het kan ook wel aan het merk marsepein liggen, ik gebruik zelf altijd van zeelandia (1:3). Die vind ik echt geweldig, heb voorheen ook weleens andere gebruikt waar ik minder tevreden over was. Af en toe gebruik ik fondant, maar ik vind marsepein veel lekkerder!

12

Ha, wat een lieverdje weer.  :Y
En biscuit + biscuit is toch echt stapeltaart, hoor!
Hoera voor je eerste stapeltaart!!  :+
Toch, heb ik dat goed in m'n hoofd?

Het marmereffect in de blaadjes, bedoel je toch? Kan ik wel goed zien, hoor. Ziet er leuk uit! En inderdaad een snoezig egeltje.

Heb zelf geen verstand van vierkante vormen, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Marsepein vind ik zelf ook veel lekkerder. Ik heb nu die van Zeelandia. Die is echt lekker. Lekkerder nog dan die van funcakes vond ik. Ik vindt fondant echt naar foute snoepjes smaken.
Maar ik ken ook veel mensen die de amandelsmaak gewoon niet lusten, dus ja..

13 Laatst bewerkt door Tiny1234nl (14-11-2011 23:22)

Erg leuk, en inderdaad hier ook een marsepein liefhebber, ik gebruik alleen fondant als ik een bep. boetseersel moet maken .
Zoals bijv. een kroontje op een taart en  de babyschoentjes.

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

14

mieperdepiep schreef:

Ha, wat een lieverdje weer.  :Y
En biscuit + biscuit is toch echt stapeltaart, hoor!
Hoera voor je eerste stapeltaart!!  :+

Ja toch he... Nou ja, sorry modjes!  :o
Hmm, toch de marsepein misschien dan...  Volgende keer zeelandia.  :)

Het marmereffect in de blaadjes vond ik inderdaad goed gelukt, maar in de bekleding zit ook wat en dat is op de foto's echt niet meer te zien. Er zit een beetje groen door. Eigenlijk dus te weinig, maar het geeft toch een leuk mossig effect.

ooooh ahhhhh! :lol:  maar vindt het ook echt tegek hoor! kijk jij ook effe bij mijn diego deel 2 taartje :D  :thumb:

16

Aaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh Oooooooooooooooooooooh goh... leuk .. whahaha... serieus : hij is echt leuk  :thumb:

17

dushicake donna schreef:

ooooh ahhhhh! :lol:  maar vindt het ook echt tegek hoor! kijk jij ook effe bij mijn diego deel 2 taartje :D  :thumb:

Dank je en doe ik!  :D

18

Aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh en Ooooooooooohhhhhhhhhhhhhh ;)

Mooi taartje! Doe het je (nog) niet na :)

19

Aaaaah en ooooooohhhh!!

Maar ik vind 'm ook echt leuk hoor  :D

Enne.... vergeet me niet te bedanken voor mijn reactie hè  :lol:  :lol:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

20

Hahahahaha!! Ik zit ook nog op een bedankje te wachten  O-)

21

Hartstikke bedankt voor de geweldige overweldigende en vooral spontane reacties!  :D

22

lollig grapje! :D

mooi taartje!

23

Ik vind hem erg goed gelukt....mooi hoor! En dat is natuurlijk ook een oplossing als je wilt bakken en je hebt geen gelegenheid...hup de vriezer in.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

24

Kom helemaal  in de herfststemming van je taartje :)

Ik wil er nog aan toevoegen dat er veel smaakverschil is in merken fondant!

Ik ben een pettinice fan :)

Zonder taart geen feest!

25

Bianca1969 schreef:

Ik vind hem erg goed gelukt....mooi hoor! En dat is natuurlijk ook een oplossing als je wilt bakken en je hebt geen gelegenheid...hup de vriezer in.

Heb alleen een beetje kleine vriezer.... Maar zaterdag a.s. gaat hij mee naar mijn zus. Zijn mijn ouders dan ook dus prima gelegenheid  :)