1

Onderwerp: Ervaringen Kenwood MX 271 Patissier

Ik heb een goede mixer nodig, maar wil er geen 500 euro voor betalen. De Kenwood MX 271 Patissier lijkt bijna te mooi om waar te zijn als ik de reviews van de webshops lees, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die hem hier gebruiken.
Kun je echt het beslag 10 min laten mixen en iets anders gaan doen? En lukt het biscuitdeeg dan een keer WEL? (mijne ploft steeds in....)

Hartstikke bedankt voor het antwoorden!

2

Re: Ervaringen Kenwood MX 271 Patissier

Ik vind het een goed apparaat, ik heb hem nu een paar maanden in bezit. Mijn biscuit word inderdaad wel luchtig en je kan best even in de tussentijd iets anders doen zonder dat ie ontploft :lol:
Je moet soms even zelf de kantjes spatelen bij bv botercreme maar dan gaat het goed :Y

Misschien een tip als je dat al niet doet, als je biscuit in de oven staat voer dan de temperatuur op en doe de oven tussentijds niet open want dan ploft de biscuit in ;)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

3

Als je de Kenwood MX 271 neemt, overleg dan wel dat hij maar 400 watt is....dus voor lichte deeg kan dat wel, maar wil je brooddeeg maken is een wattage van 1200 toch wel nodig.
Zelf bak ik al járen zelf allerhande broodsoorten (koop nooit brood).
Ik heb nu de Krups KA950 in bestelling omdat ik het deeg nog steeds met de hand deed kneden.
Ik heb maanden intensief informatie ingewonnen en ben dus tot de conclusie gekomen dat men voor stevig deeg (oa brooddeeg) een machine met 1200 watt nodig heeft. En mijn keuze is na overleg toch de Krups KA950 geworden.

4

Ik heb ook de kenwood pattisier. Ben dol op mijn Kennie!! 

Biscuit mix ik 8 min op hoogste stand en 2 min op 4. In de tussentijd vet ik de bakvorm in. Als ik 500 gram boter laat kloppen voor de bc ga ik rustig andere dingen doen. Kennie blijft braaf op het aanrecht en ontploft niet, zelfs niet met ook nog 500 gr poedersuiker erbij.  ;)

De prijs/kwaliteit vind ik top!

Oh ja, tipje: alles met boter mix je met de witte klopper, biscuit beslag met de ballongarde.

~ Never waste a good crisis... ~

Ik heb getwijfeld tussen de Kenwood Patissier of de Kenwood       K-mix. En vandaag uiteindelijk de K-mix besteld
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZVV64JJD.jpg