1

Onderwerp: verrassende vulling

Nu de barbietaart gemaakt is, is het tijd voor het volgende project. Een taart voor mijn vader die de 16e 51 jaar wordt!

Nu wil ik eigenlijk een beetje een 'verrassende' binnenkant maken. Qua smaak/kleur en dergelijke.

Hij houdt van aardbeien. Dus misschien heeft iemand een verrassende combinatie voor mij?? Alle tips zijn welkom!

Bedankt!

Groetjes Kelly

2

Re: verrassende vulling

Wat dacht je van aardbeienmousse en boven op aardbeien


of banketbakkersroom met stukjes aardbeien?


Of slagroom met aardbeien


Of aardbeien met likeur

cateren is ook gebakjes maken :)

3

Re: verrassende vulling

ik had, na een tip hier te lezen van evelien (dacht ik) , mascarpone gemengd met gezeefde aardbeienjam en dat was een echt succes.
heb het maandag ook gedaan, met lemon curd, heerlijk fris met zo'n warm weer.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4 Laatst bewerkt door wendy (05-07-2006 09:05)

Re: verrassende vulling

Wat ook een idee is, is een vulling met een vleugje Italie.

Aardbei partjes of iets dikkere plakken in een bakje doen.
Hieroverheen wat balsamico azijn doen. Even laten staan af en toe omscheppen.
Na een half uurtje op kamer temperatuur er nog wat vers gemalen peper overheen doen en weer even omscheppen. Even in een zeef uit laten lekken.
Dan mascarpone op je taart bodem en daarop de aardbeitjes leggen.

Het klinkt mischien niet erg lekker en eerlijk gezegt zien de aardbeien er ook iets minder uit zo, maar als vulling valt dat niet zo op. ;)
Maar lekker dat dat is. De balsamico en de peper halen de natuurlijke zoetheid uit de aardbeien omhoog. Je zult ze nog nooit zo zoet hebben gevonden. :)

Ook lekker om een bakje aardbeien op deze manier zo bij de bbq of picknic te zetten. mmmmmm :-) Wij eten de aardbeien heel vaak zo en ook kinderen vinden het gewoon lekker. Voor je het als taartvulling gebruikt zou ik het eerst eens gewoon zo proeven of het je smaak is.
Heb het zelf nog niet als taart vulling gebruikt maar de combi met mascarpone lijkt me heerlijk. 
(Hij is iig verrassend toch?)

5

Re: verrassende vulling

Dat klinkt inderdaad nogal vreemd als combinatie Wendy, maar ik geloof je als je zegt dat het lekker is!

Kristien