1

Onderwerp: cartridges & cricut mini

Hallo allemaal,
op de beurs hebben wij voor 199 die mini gekocht en ben ik nu aan het kijken naar cartridges. Een paar vragen en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

- gebruiken jullie de software om hem aan te sluiten op een pc en zoja, welke? Klopt het dat je alleen van de plaatjes gebruik kunt maken die in de software zitten, als je de bijbehorende cartridge hebt? Zo ja, waarom zou je dan die software willen gebruiken?

- Passen alle cartridges (ook van andere modellen van cricut) en werkt dat ook goed in de praktijk? Immers, als het voor papier is gemaakt, werkt het dan ook met marsepein?

- Er is veel verschil in prijs voor de cartridges. Welke adressen (usa?) hebben jullie gevonden waar je ze goedkoop kunt kopen? Tot dusverre kom ik alsmaar bij Ebay uit..

- Zijn er hier mensen die hun tweedehands cartridges zouden willen verkopen?

2 Laatst bewerkt door Bommeltje (11-11-2011 16:56)

Re: cartridges & cricut mini

Als software kan ik je Designstudio en Cricut Craftroom aanraden.

Ja alle cartridges kun je ook op de cricut cake gebruiken, Of het werkt hangt af van hoe gedetailleerd het is.  Ik gebruik zelf geen marsepein, en kan je dat ook niet echt aanraden, ik weet dat er mensen zijn die het wel lukt, maar volgens mij moet je erg oppassen met het oppakken van het gesneden stukje, marsepein is dan veel kwetsbaarder..
Ook kun je gumpaste of fondant veel mooier dun uitrollen (kijk eens naar je mesje, niet dikker gaan dan het snijvlakje van het mesje)

Ik koop cartridges bij cricutmachine.com en heb er ook 2 via ebay NL gekocht.

En nee ik verkoop mijn cartridges niet  :+  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

dat is goede raad.. thanks voor je uitleg...

4

Bommeltje schreef:

Als software kan ik je Designstudio en Cricut Craftroom aanraden.

Ja alle cartridges kun je ook op de cricut cake gebruiken, Of het werkt hangt af van hoe gedetailleerd het is.  Ik gebruik zelf geen marsepein, en kan je dat ook niet echt aanraden, ik weet dat er mensen zijn die het wel lukt, maar volgens mij moet je erg oppassen met het oppakken van het gesneden stukje, marsepein is dan veel kwetsbaarder..
Ook kun je gumpaste of fondant veel mooier dun uitrollen (kijk eens naar je mesje, niet dikker gaan dan het snijvlakje van het mesje)

Ik koop cartridges bij cricutmachine.com en heb er ook 2 via ebay NL gekocht.

En nee ik verkoop mijn cartridges niet  :+  :lol:

Bommel, ben je dan inclusief verzendkosten nog steeds goedkoper uit dan in NL?

5

ebay NL....  ;)  dus de verkoper woonde in NL

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Bommeltje schreef:

Ik bedoelde cricutmachine.com  :cool:

7

ik verkoop de elegant cakes cardridges misschien wil je die overnemen? voor €25 (+evt verzendkosten)
ik hoor het wel van je.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N8ZO6LQI.jpg

Groetjes Marleen

8

smollebulle schreef:
Bommeltje schreef:

Via een oud collega die in de US woont.. en dit keer eentje die wel snapt hoe je het per post verstuurt  :lol:  O-)  :Y

9

Bommeltje schreef:
smollebulle schreef:
Bommeltje schreef:

Via een oud collega die in de US woont.. en dit keer eentje die wel snapt hoe je het per post verstuurt  :lol:  O-)  :Y

Bofkont  :thumb:

10

marleen ik had je ook een berichtje hier over gemaild maar niets meer van je vernomen .
ik wil hem nog steeds wel hebben.
groetjes joke

Groetjes joke

11

wat een geweldige tip!!! cartridge voor 11 euro :))) Ellen is heeel blij, zelfs met verzendkosten zat ik nog onder de 20 euro per stuk :))) jeejjjhh nou bij de deur gaan wachten tot ze binnen komen :P