1 Laatst bewerkt door Chanti's Cakes (05-11-2011 22:44)

Onderwerp: reacties-reacties-reacties a.u.b

Piratentaart, ronde taart gevuld met banketbakkersroom met daar over heen een laagje gepureerde aardbeienvlaaivulling, en het schip is gevuld met bastognecreme

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XLHLIWMF.jpg

ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

2

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

Woww!!! HEEEEEEEEEEEEL ERG LEUK!!!
Gaaf gedaan!!!! Applaus voor jezelf!!!

3

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!  :9  :9

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

4

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

leuk zeg,hoe maakte je het schip?

5

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

Vind hem prachtig, vind alleen de ondertaart wat kaal(maar misschien was dat wel de bedoeling?) Misschien nog wat golven langs de zijkant, of een vis?

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

het schip heb ik gemaakt van een rechthoekige bakvorm van 15x10 cm en dan aan 1 kant de hoeken eraf gesneden en de achterkant rond gesneden. en dan heb ik met de afgesneden stukken de hogere lagen aan de voor en achterkant gemaakt. ik had hem wel al gevuld voordat ik hem in de goede vorm ging snijden.
wel wel veel werk, maar ik ben er wel trots op.

en ik had hem extra wat kaal gelaten, vind het zelf persoonlijk niet zo leuk als ik nog met icing of botercreme ga decoreren, de opzet was een strakke taart. maar wie weet de volgende keer!

thnx voor de leuke reacties!

7

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

super mooi  :)  :)  :)

8

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

geweldig, vind het juist mooi dat je hem strak heb gehouden.. ikzelf hou niet van al die poespas erop.. maar soms moet je natuurlijk doen wat de mensen willen..
toppie :thumb:

9

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

Leuke taart  :Y Je blauwe taart is ook mooi strak :thumb:
Wel jammer dat je achtergrond een beetje rommelig is. Je taart zou nog mooier uitkomen als je een effen achtergrond zou hebben. Misschien iets om bij de volgende taartfoto rekening mee te houden  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

Ik vind het een hele mooie taart.
Welke kleur heb je gebruikt voor je onderstaart (is het trouwens fondant of marsepein?)?

Life is what you bake it.

11

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

leuke mooie taart, een heel werkje denk ik dat schip!

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

12

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

Chanti's Cakes schreef:

.....gevuld met bastognecreme

Die bastognecrème...is dat een botercrème waar je bastognekoekjes in gekruimeld hebt? of stel ik nu een hele domme vraag :o

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

13 Laatst bewerkt door Chanti's Cakes (05-11-2011 20:43)

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

de taart en het schip zijn beiden bekleed met fondant, en de onderste taart is gekleurd met licht blauwe kleurstof van wilton.

ik moet inderdaad de volgende keer betere foto's maken, heb dit heel snel snel gedaan, omdat hij naar de klant moest. ik moet ook maar eens van die mooie onderplaten maken, met kadopapier. :Y

de bastognecreme heb ik als volgt gemaakt:
swiss merengue botercreme ( 1-2-3) en dan bastognekoeken verkruimelen en erdoor heen doen. ik heb de koeken verkruimeld met een stamper waar je normaal aardappelen mee prakt haha

en hij was heerlijk, zeker de moeite waard om eens uit te proberen :9

14

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

Ik vind het een hele gave taart :Y  :Y , maar volgens mij  :think: is ie èn 3D en stapel, dus ik ga je even melden en dan mogen de modjes beslissen waar ie het beste past   :lol:  :lol:

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

okeeej

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

Heel gaaaaaaf!!! :Y

Follow the *magic* in your heart, it's the inspiration for your life!

17 Laatst bewerkt door sbongers (05-11-2011 22:41)

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

wauw deze taart is echt heeeel erg leuk!!!  :Y

groetjes stephanie

18

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

SweetTooth schreef:

Ik vind het een hele gave taart :Y  :Y , maar volgens mij  :think: is ie èn 3D en stapel, dus ik ga je even melden en dan mogen de modjes beslissen waar ie het beste past   :lol:  :lol:

Ik vind hem het best passen in 3D [MOVE] die kant op dus.

Re: reacties-reacties-reacties a.u.b

thnx voor de leuke reacties O-)