101

Re: Ik heb hem..... de inventum cake pop maker

Ook ik heb m... Heerlijk apparaat!
Heb ze gemaakt met het recept van het boekje en ging prima! Wel iets langer laten zitten dan drie minuten (6) en halverwege omdraaien! Dan zijn ze perfect...
Met andere cake mixen ga ik nog proberen!
En de tip van de soesjes!!! Geniaal!
Heb er nu al zin in om te maken..

Alleen het schoonmaken is wat minder :s
Iemand tips?

Had m goed ingevet maar ging toch mis :(

102

Heb hem ook net besteld, hopelijk komt ie gauw!!!Kan ik voor de kerstdagen cakepops maken!!

Groetjes Darlene

103

CupcakeKaatje schreef:

Alleen het schoonmaken is wat minder :s
Iemand tips?

Had m goed ingevet maar ging toch mis :(

Wat heb je gebruikt olie? ik heb van die bakboter gebruikt ging perfect.

Als hij nog een beetje warm is vochtige vaatdoek en door halen en hij si zo schoon.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

104

Ik heb hem ook besteld! Maar wel veel betaald (44,73) wegens hoge verzendingskosten naar België :rolleyes: . Is zo oneerlijk, wonen in een mini-land. Alles is direct 'buitenland', ook al ben ik in 20 minuten in Maastricht. :nooo

Maar .... met Kerstmis voor de deur vond ik dat ik ook wel een kadootje verdiende  :D

Zo benieuwd ....... :Y

105

Wo dat is wel heel veel. kan echt goedkoper kwa verzendkosten. Maarja met kerst gezellig pops maken.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

106

Sam.. volgende keer kijken of je zoiets bij een winkel in maastricht kunt kopen (Cook & co??) Even heen en weer rijden scheelt je een hoop verzendkosten, of een post adres net over de grens zoeken..

Ik heb vrijdag cake-pops met de funcakes brownie mix gemaakt.... :9  Mjammie!... en ze lukte echt helemaal perfect!

Schoonmaken lukt prima met een vochtige doek.. alles is vettig dus dat veeg je er zo af, daarna met wat afwasmiddel op een doekje  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

107

ik heb hem ook gekoch vandaag,gewoon bij de kijkshop.
Moet alleen nog even wachten om hem uit te testen,want heb geen mix meer in huis :+

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

ik heb hem ook. Sint had zich vergist  :lol: kreeg de cake maker, maar heb die al teruggebracht en net zo lang gezocht tot ik toch deze gevonden heb.

Gisteren geprobeerd en ook hier niet de kans om ze te versieren. Had roombotercake van home made gebruikt en die waren toch lekker, vooral warm

o en nog een paar vraagjes :o kan ik gewone chocola gebruiken om te smelten en kan je die kleuren met die standaard wilton kleurtjes ?

Heb trouwens meteen cakepop boekje erbij gekocht  O-) stonden wel leuke voorbeelden in, vond ik.

110

muffin cuffin buffin schreef:

o en nog een paar vraagjes :o kan ik gewone chocola gebruiken om te smelten en kan je die kleuren met die standaard wilton kleurtjes ?

Heb trouwens meteen cakepop boekje erbij gekocht  O-) stonden wel leuke voorbeelden in, vond ik.

Ja je kunt het met gewone chocolade doen, maar nee die kun je niet met de standaard wilton kleurtjes kleuren (candy melts ook niet)

Gewone icingcolors zijn op gel (water) basis, en voor chocolade en candy melts moet je echt kleurstoffen op oliebasis gebruiken.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

111

Ik heb vorige week flo-coat van Americolor gekocht. Als je dit bij de chocolade doet, kan je de wilton kleurtjes welgebruiken.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, dus uit de praktijk weet ik nog niet of het werkt.

112

Mirie schreef:

Ik heb vorige week flo-coat van Americolor gekocht. Als je dit bij de chocolade doet, kan je de wilton kleurtjes welgebruiken.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, dus uit de praktijk weet ik nog niet of het werkt.

Met flo-coat kan je inderdaad al je 'fondant' kleuren gebruiken  :Y

113

Heb de mijne vanmiddag ontvangen, ga vanavond aan de slag met het recept uit het boek!!Maar mocht dat niet lukken, dan morgen gauw naar de Jamin voor Funcakes mix!!
Wish me luck!!

Groetjes Darlene

114

Vandaag heb ik de cake pop maker over kunnen nemen van iemand. Helemaal blij mee, vanmiddag gelijk uitgeprobeerd en iedereen hier in huis vond ze lekkerder dan de gedraaide balletjes. Minder massief en zwaar.

De gebruiksaanwijzing heb ik er niet bij gekregen.
Al bakkend kwamen er wat vragen:
- Hoe doe ik het beslag het handigst in de cake pop maker. Nu met twee lepeltjes erin gedaan. Volgende keer wilde ik een spuitzak proberen. Hoe doen jullie dat?
- Moet het apparaat eerst warm worden en dan het beslag erin?
Of beslag in het koude apparaat en dan de stekker in het stopcontact?
- Mijn pops waren aan de linkerkant van het apparaat veel lichter van kleur. Ook gaar, hoor en met chocolade zie je er niets meer van. Maar herkent iemand dit?

115

Mirie schreef:

Vandaag heb ik de cake pop maker over kunnen nemen van iemand. Helemaal blij mee, vanmiddag gelijk uitgeprobeerd en iedereen hier in huis vond ze lekkerder dan de gedraaide balletjes. Minder massief en zwaar.

De gebruiksaanwijzing heb ik er niet bij gekregen.
- Hoe doe ik het beslag het handigst in de cake pop maker. Nu met twee lepeltjes erin gedaan. Volgende keer wilde ik een spuitzak proberen. Hoe doen jullie dat?
- Moet het apparaat eerst warm worden en dan het beslag erin?
Of beslag in het koude apparaat en dan de stekker in het stopcontact?
- Mijn pops waren aan de linkerkant van het apparaat veel lichter van kleur. Ook gaar, hoor en met chocolade zie je er niets meer van. Maar herkent iemand dit?

Ik heb hem gisteravond voor het eerst gebruikt en het beslag van het boekje gemaakt, maar vond ze nogal klef van binnen, dus ga vanmiddag die van funcakes proberen, heb net een zak gekocht bij de Jamin.
Ik had het eerst ook met een spuitzak gedaan, maar omdat het beslag zo dun was, kwam het er nogal snel uit, dus later met eetlepel gedaan en dat past er ook precies in( eetlepel beslag) Je moet wel eerst het apparaat aanzetten, en als het ene lichtje uitgaat, dan is ie heet genoeg!!
De pops waren aan de ene kant donkerder van kleur, maar dat komt doordat ze daar het eerst in komen en dan draai je ze later om, en dan zijn ze voor het grootste deel al gebakken! Of bedoel je echt aan de linkerkant van het apparaat? Dan kan het zijn dat je misschien begonnen bent met de rechter kant te vullen, en voordat het beslag van alle pops erin zit, beginnen de eersten al te bruinen!! :o
Succes verder!

Groetjes Darlene

116

Annekehil schreef:
Mirie schreef:

Met flo-coat kan je inderdaad al je 'fondant' kleuren gebruiken  :Y

Ik heb laatst de electric orange toegevoegd en het ging helemaal niet klonteren. Het werd wat dikker maar na toevoeging van wat crisco was het weer prima...

Life is what you bake it.

117

De sint was zo lief om een popcakemaker te brengen!  :D
Maar ik begrijp uit andere reacties dat het normaal is dat er een beetje speling op het deksel zit?
Ik heb mijn eerste cakepops uit het apparaat gemaakt met wat overgebleven wafeldeeg  :thumb: en daarna in de candy melts gedaan. Was een erg lekkere combinatie! Mijn man heeft ze niet kunnen proeven omdat de 2 kids ze zo op hadden... :lol:

118 Laatst bewerkt door Zoetezinnen (14-12-2011 15:14)

Ik was even dit topic aan het doorspitten omdat ik ook geïnteresseerd ben in de cakepop maker. Ik heb de 'originele' cakepops afgelopen week gemaakt. Ik heb 'gewone' witte chocolade van het ah merk gebruikt en gekleurd met een Wilton kleur (gelpaste). Dat ging eigenlijk erg goed, de chocolade smolt ook mooi, ik heb er wel wat crisco bij gedaan. Ik er niet al te veel kleur in gedaan waardoor het kleuren met een gelpaste wel goed ging, ik heb nog geen ervaring met het echt donker kleuren van de chocolade.

Alvast bedankt voor alle tips en info!

Groetjes, Marleen

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

119

Hoii

Ik heb m ook! Nu ging ik m laatst even snel uittesten (alleen balletjes  bakken) en dit deed ik met het recept uit het boekje. Bij mij werd het wel gaar en lekker (veeeeel lekkerder dan "normale" cakepops), maarr  ze werden niet rond :(
Als ik dit zo lees allemaal moet ik gewoon een ander soort cakemix oid een keer proberen? Die worden dan wel mooi rond? En hoe vol doen jullie de rondjes? Zo vol mogelijk of? En hoe voorkom je zo'n bakrandje in het midden krijgt?

Dankjewel alvast!

120 Laatst bewerkt door riette (14-12-2011 21:45)

Hallo Mirie

Ik heb bij de sligro een ijsschep gekocht voor minicupcakes vullen en daar  gaat ook precies genoeg in voor de cakepops.
Zijn wel dure ijsscheppen maar ook onverwoestbaar.

121

Oh, ik voel me echt een vreselijk verwend kreng :)... Ik heb hem twee weken geleden gekregen voor mijn verjaardag en ik heb de doos nog niet eens uitgepakt, haha. Morgen maar doen :)

Wat zijn eigenlijk (babycakes) candymelts????

Jacqueline

122

riette schreef:

Hallo Mirie

Ik heb bij de sligro een ijsschep gekocht voor minicupcakes vullen en daar  gaat ook precies genoeg in voor de cakepops.
Zijn wel dure ijsscheppen maar ook onverwoestbaar.

ja met een spuitzak

123

Vandaag aangekomen enne ... meteen uitgeprobeerd!

Zelfs 2 recepten gebruikt:
- Eerst recept uit boekje: lekker (precies poffertjes), maar ik kreeg 'ufo's in plaats van mooie ronde balletjes en het duurde ook best lang vooraleer ze gaar waren (7 minuten, tussendoor gedraaid)
- Daarna muffinmix; prachtig ronde balletjes, maar eigenlijk niet geweldig lekker.

Dus ... ik ga nog wat oefenen!

124

Hoeveel mix heb je per balletje nodig? Tot de rand?

Jacqueline

125

Even een stomme vraag,maar zou je er ook stroopwafelmix of gewone wafelmix in kunnen doen?

groetjes yvon