76 Laatst bewerkt door Avy (03-12-2011 12:51)

Re: Ik heb hem..... de inventum cake pop maker

Ik heb hem ook gekregen! :Y  ben net klaar met het bakken van de balletjes, heb gewoon boerencakemix gebruikt, met speculaaskruiden, ging goed. Moest hem alleen wel blijven invetten.
De balletjes staan nu met het stokje erin af te koelen
Ben nu aan de slag met candymelts maar denk dat dat niet helemaal goed gaat komen......krijg hem niet mooi dun
Iemand al ervaring met de babymelts? Gaat dit misschien beter?
En kan je de balletjes ook dippen in de smeltchocolade die ze nu bij de liddl verkopen, of wordt die niet hard?

Oke, ik heb ze gemaakt met candymelts maar kreeg het er niet mooi strak om :s  ik heb nu een beetje misvormde pietenhoofdjes  :lol:
Maar de smaak is goed en de kids vinden ze lekker en daar ging het me om ;)
Fijne sinterklaas allemaal!

Groetjes, Avy
`Herinner je gisteren, Droom van morgen, Maar leef vandaag`

77

Hier wil t nog niet echt lukken om mooie gare balletjes te krijgen.
Gisteren met Boeren cakemix geprobeerd, zagen er mooi uit maar bleven te nat/ongaar van binnen.
Nu aan de slag gegaan met t basisrecept uit t de gebruiksaanwijzing maar dit is echt een drama!! Deeg is veel te nat, lijkt meer een pap. En heb t toch precies gemaakt zoals werd voorgeschreven.

:-( wil ook zo graag mooie pieten balletjes maken voor morgen.

78

Penelope, heb je toevallig ook funcakes cupcake mix in huis? Daar gaat het erg goed mee..

Wellicht een Jamin bij je in de buurt die morgen open is? Die verkopen het..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

79

Ik heb de mijne van gisteren in huis! :)
Alleen moet ik nog wachten tot morgen om hem uit te proberen.. (vandaag werken :()
Mss dat ik vanavond al de bolletjes maak en morgen versier :-D

80

Haai Bommeltje, bedankt voor je reactie.

Helaas was de cc mix bij de Jamin hier in de buurt gister uitverkocht.
Heb het gisteravond ook nog geprobeerd met de Stroopwafel cake mix van funcakes, maar ook dit was geen succes :-( ze blijven gewoon niet gaar worden. En als ik ze langer doe verschrompelen ze.

Uiteindelijk heb ik een pak muffinmix van dr oetker gebruikt en dit werkt! Ok, misschien niet de meest bijzondere smaak, maar de balletjes zijn mooi rond en gaar! 3 minuten en dan omdraaien voor nog een minuutje.

Pfff, heb tot half 2 vannacht in de keuken gestaan en zoonlief staat nu te springen om ze te versieren........  :)

81

Ooo men :s , ik heb hem ook besteld maar als ik dat zo lees zakt de moed me in mijn schoenen :s 

Mischien krijg ik hem morgen maar wacht dan wel tot na de sint
voor ik morgen helemaal gefrustreerd op de bank zit  :lol: tijdens het "heerlijk avondje" :lol:  :lol:  :lol: dus note aan mezelf naar de bakker

Ga eerst maar eens zoeken wat de hoeveelheden etc. zijn en jullie tips noteren voor het geval dat :Y  want tijdens het bakken is geen optie :nooo

Lieve groetjes van Nicole

82

boonsnic schreef:

Ooo men :s , ik heb hem ook besteld maar als ik dat zo lees zakt de moed me in mijn schoenen :s 

voor ik morgen helemaal gefrustreerd op de bank zit  :lol: tijdens het "heerlijk avondje" :lol:  :lol:  :lol: dus note aan mezelf naar de bakker morgenvroeg

Ga eerst maar eens zoeken wat de hoeveelheden etc. zijn en jullie tips noteren voor het geval dat :Y  want tijdens het bakken is geen optie :nooo

83

boonsnic schreef:
boonsnic schreef:

voor ik morgen helemaal gefrustreerd op de bank zit  :lol: tijdens het "heerlijk avondje" :lol:  :lol:  :lol: dus note aan mezelf naar de bakker morgenvroeg

Hmmmmm ben nu al van slag want ik citeer mezelf dat gaat niet goed
:+  :+  :+  :+  :+  SORRY

84

Avy schreef:

Ik heb hem ook gekregen! :Y  ben net klaar met het bakken van de balletjes, heb gewoon boerencakemix gebruikt, met speculaaskruiden, ging goed. Moest hem alleen wel blijven invetten.
De balletjes staan nu met het stokje erin af te koelen
Ben nu aan de slag met candymelts maar denk dat dat niet helemaal goed gaat komen......krijg hem niet mooi dun
Iemand al ervaring met de babymelts? Gaat dit misschien beter?
En kan je de balletjes ook dippen in de smeltchocolade die ze nu bij de liddl verkopen, of wordt die niet hard?

Oke, ik heb ze gemaakt met candymelts maar kreeg het er niet mooi strak om :s  ik heb nu een beetje misvormde pietenhoofdjes  :lol:
Maar de smaak is goed en de kids vinden ze lekker en daar ging het me om ;)
Fijne sinterklaas allemaal!

Anders een (klein) beetje Crisco door je candymelts doen, wordt het mooi(er) vloeibaar(der) van.....

Succes!  :thumb:

85

heb er gisteren ook soesjes mee gebakken, ging super! mooie ronde soesjes klaar om te vullen!!!!
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

86

ik gebruik trouwens gewoon een pak koopmans fijne cake, gaat helemaal goed.

87

hallo allemaal

je moet het niet meteen opgeven na de 1e keer
ook hier de 1e keer volledig mislukt
nu alweer een paar keer verder en het gaatperfect

ik gebruik babycakes cakepopmix en maak de ballen
niet alle ballen zijn helemaal rond maar voor mij geen probleem omdat ik ze na het bakken vul met lekkere creme

en door het inspuiten van de creme wordt je bal ( die misschien niet de vorm had van een mooie bal)  wel een mooie bal

stokje erin , dan even laten bevriezen zodat je stokje goed vast zit in de creme en dan in de babycakes candy melts

die candymelts zijn al goed dun en werkt perfect

succes

p.s.
de ballen 2,5 to 3 min bakken en niet langer

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

88

elly schreef:

ik gebruik trouwens gewoon een pak koopmans fijne cake, gaat helemaal goed.

En die maak je aan volgens het pak? En hoeveel balletjes heb je dan?

Oja en soesjes schrijf je hoe maak je dat dan? als ik zo vrij mag zijn?
:o  :o  :o  :o

89

Soezen beslag: http://www.smulweb.nl/recepten/564667/Soezenbeslag

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

90

oh wat een geweldig idee om mooie soesjes erin te maken :thumb:  :D

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

91

Thanks ik denk daar moet iets speciaals in, ik heb hem nog niet hoor
maar ben me mentaal aan het voorbereiden zodat ik meteen an de slag kan :lol:  en de soesjes lijken me ook wel lekker/leuk :thumb:

92

Wat een leuk idee om soezen te maken! Ga dit binnenkort uitproberen! Dank voor de tip!

93

spidygirl schreef:

hallo allemaal

je moet het niet meteen opgeven na de 1e keer
ook hier de 1e keer volledig mislukt
nu alweer een paar keer verder en het gaatperfect

ik gebruik babycakes cakepopmix en maak de ballen
niet alle ballen zijn helemaal rond maar voor mij geen probleem omdat ik ze na het bakken vul met lekkere creme

en door het inspuiten van de creme wordt je bal ( die misschien niet de vorm had van een mooie bal)  wel een mooie bal

stokje erin , dan even laten bevriezen zodat je stokje goed vast zit in de creme en dan in de babycakes candy melts

die candymelts zijn al goed dun en werkt perfect

succes

p.s.
de ballen 2,5 to 3 min bakken en niet langer

Met wat voor creme vul je ze dan en hoe doe je dat precies?
Kun je me hier een receptje van geven?

En waar haal jij de babymelts vandaan?

Groetjes, Avy

94

creme is swiss meringue creme= 100 eiwit 200 suiker 200 roomboter
maar je kunt natuurlijk je eigen favoriete recept creme nemen.

als de balen zijn afgekoelt dan knip ik een klein stukje in en  doe je de creme in een spuitzak met een dun lang spuitmondje
beetje creme in de bal spuiten tot die mooi rond is
als je bal vol is met creme merk je vanzelf dat de creme eruit komt .

alle ballen zet ik in een eierdoos , steek dan de stokjes erin en dan zo het eierdooje de vriezer in

babymelts zijn te koop bij Taartwinkeltje op het internet

de cakepop mix van babycakes is volgens mij gewoon biscuit mix
met de creme in de bal blijven ze ook langer lekkerder dan alleen een bal.

succes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

95

spidygirl schreef:

creme is swiss meringue creme= 100 eiwit 200 suiker 200 roomboter
maar je kunt natuurlijk je eigen favoriete recept creme nemen.

als de balen zijn afgekoelt dan knip ik een klein stukje in en  doe je de creme in een spuitzak met een dun lang spuitmondje
beetje creme in de bal spuiten tot die mooi rond is
als je bal vol is met creme merk je vanzelf dat de creme eruit komt .

alle ballen zet ik in een eierdoos , steek dan de stokjes erin en dan zo het eierdooje de vriezer in

babymelts zijn te koop bij Taartwinkeltje op het internet

de cakepop mix van babycakes is volgens mij gewoon biscuit mix
met de creme in de bal blijven ze ook langer lekkerder dan alleen een bal.

succes

Dankjewel, ga ik zeker een keer proberen

Groetjes, Avy

96

boonsnic schreef:

maar ben me mentaal aan het voorbereiden zodat ik meteen an de slag kan :lol:  en de soesjes lijken me ook wel lekker/leuk :thumb:

ik had de soesjes gevuld met carpaccio met pesto, heerlijk!

97

elly schreef:
boonsnic schreef:

ik had de soesjes gevuld met carpaccio met pesto, heerlijk!

uhh klinkt lekker maar ik ben blond...hoe krijg je carpaccio in een spuitzak om de soesjes te vullen of hoe doe je dat anders??? :)

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

98

Ik heb sinds vorige week de popcake maker. Ik vind hem super. Heb hem zaterdags gelijk uitgeprobeert, ging helemaal goed, totdat....... ik aan het smelten ging.......wat heb ik staan schelden. e cholcolade verbranden tot 2 keer toe! Daarna candymelts gebruikt, maar dat werd echt niet vloeibaar, crisco gebruikt, van alles geprobeert, maar ho maar werd niet vloeibaar.
Laatst een workshop gedaan popcakes maken, zij gaf nog als advies, gewone witte chocolade reep erdoorheen, daar zou het ook vloeibaar van worden, maar nee hoor, niet gelukt.

Nu ga ik dus voor de babymelts, moet ze alleen nog bestellen, maar wil ze zaterdag gebruiken, hopelijk lukt dit nog.

Heeft 1 van jullie het wel eens met fondantglazuur geprobeert? Dit vraag ik, omdat ik ze ook ga maken voor een jongetje die allergies ( lees heel allergies ) is voor chocolade en noten. Marsepein mag dan niet, maar fondant wel. Dus ik heb fondantglazuur gehaald, hopelijk werk dit, iemand tips?

99

elly schreef:

heb er gisteren ook soesjes mee gebakken, ging super! mooie ronde soesjes klaar om te vullen!!!!
groetjes
elly

Heb gisteren soesjes erin gebakken maar die waren zo luchtig dat de deksel een stukje omhoog ging en toen ging hij niet meer open nadat ik de deksel weer naar beneden had gedrukt (ging best moeilik) en hem wilde openen schoot het zwarte hendeltje met veer en al uit de deksel. Moet hem nu dus laten maken! Voor mij dus geen soesjes er meer in bakken!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

100

Ik heb hem vandaag binnen gekregen, besteld bij bol.com.
van het weekend aan de slag ermee, ben zeer benieuwd!