het beste bevalt mij gewoon fondant met tylose. Heb van de week gemixt met gumpaste maar daardoor krijg ik het niet dun uitgerold. Beetje flexibeler werkt voor mij beter. Maar beslist niet in de vriezer doen want zodra uit vriezer komt dan verdampt het vocht en dus nat waardoor blijft plakken.
Ik rol dun uit op de mat goed ingesmeerd met criso en ook de bovenkant, als je hebt uitgerold en gesmootherd op de mat, beetje in smeren met crisco zodat mes er makkelijker uit glijdt. Laat misschien minuutje of 5 liggen maar niet zo hele lang.
Het is voor mij ook nog telkens uit testen maar ben er wel achter dat je niet te dik moet laten en ook niet te lang moet wachten waardoor kans op breken bestaat.
Heb je al es chocolade fondant geprobeerd? Dat werkt echt errug goed en kan je rechtsstreeks op je mat uitrollen en gelijk door app. halen. Maar ook net zo goed bovenkant licht insmeren met criso.
Ik draai alle uitgesneden figuren om zodat je rafelige randjes niet meer zo goed ziet dus spiegel ik letters, namen.....zodat ik na snijden om kan draaien.
ohw ja............bommeltje geeft in dit topic ook aantal handige tips
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=171400