1 Laatst bewerkt door Gaby (15-12-2007 08:47)

Onderwerp: Erg entousiast, maar nog zooooveeeel vragen.....

Hallo allemaal,

Ik ben Gaby 30 jaar en woon in het topje van noord holland....

en ik ben besmet...... ik maakte wel taarten en ook met marsepein en ouwel, maar nooit zo mooi als wat ik hier zag... wow.....

ik heb nu al het een en ander besteld uit de webshop....maar nu heb ik ook een vraag.
Imk heb het boek hoe versier ik een koekje....
en daar staat bij de 4kante taart met strik dat je eerst met botercreme moet bekleden(had ik bij mijn laatste taart ook dus die logica snap ik, maar daarna marsepein en daaroverheen fondant.... en toen dacht ik HUH?!

Waarom zoveel het is zowieso al zoet genoeg.....
Ik gebruik bij een 26 cm taart 300 marsepein om te bekleden en dat redde ik prima... dus ik schrok van deze hoeveelheden....
mss kan een van jullie me helpen....

Oh ja en ze gebruiken tylose om de strik stevigheid te geven ik heb tragantgom gebruikt dat kan toch ook?

Goed mocht hij af zijn dan kom ik hem wel even showen...

ik zal kijken of ik foto's kan bijvoegen van mijn eerdere taarten...
groetjes Gaby

jajajaja gelukt!!!!
http://img84.imageshack.us/img84/5820/017du0.th.jpg

2

Re: Erg entousiast, maar nog zooooveeeel vragen.....

Hoi hoi en welkom hier op het forum.

Om gelijk maar een paar antwoorden te geven op je vragen:

Fondant en marsepein: Tja, dat is typisch engels en inderdaad (naar mijn idee) niet te eten! Gewoon of of doen, of marsepein, of fondant, of een combi daarvan, kan ook natuurlijk. Alleen dus maar 1 laag en ook niet zo dik zoals in het boek staat. Ongeveer tussen de 5 en 3 mm.

Tragantgom is ook goed hoor, tylose en tragant hebben dezelfde werking, stevigheid geven. Ik geloof dat tragant wat natuurlijker is. Ik vind tylose beter werken dan tragant trouwens.

Als je in het sticky kijkt bij de taartenparade kan je een how to vinden hoe je foto's plaatst. Overduidelijk, dus daar moet het wel mee lukken.

Succes met plaatsen en je verdere taarten! :thumb:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Hoi Gaby,

nou je hebt helemaal niets verkeerd gedaan hoor!
alleen die engelsen zijn zo raar om er twee dikke lagen suiker overheen te mikken.
Dat zal wel uit de tijd stammen dat allees snel bedierft ende suikerlaag en de drank meer een bacterie werende werking hadden.

op naar de volgende taart zou ik zeggen!

welkom bij de club!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Ja... a little bit toooo much he...

En fondant EN marsepein... als je de Engelse taarten ook optilt, weet je niet wat je voelt! Zwaar die dingen! Niet te geloven... Niet alleen door al dat suiker natuurlijk, ook door de zware fruitcake die ze vaak gebruiken.

Dus: doen zoals je steeds al deed (goeie taart op je foto!!!!) en lekker los gaan met bakken en decoreren...

Welkom!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

hallo gaby..nou het eerste bewijs is al geleverd he...vragen maar en de antwoorden komen....welkom op dit geweldige forum...heel veel plezier met bakken en showen maar.....

groetjes

saskia

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl