1

Onderwerp: Bosch MUM 54240

Wat denken jullie over deze machine?
Zelf ga ik hem gebruiken voor de standaard bak klusjes als cupcakes, botercreme en kapsel.
Ik vind hem erg mooi! er zitten lekker veel accessoires bij, zoals een blender en citrus pers, waardoor ik die gelijk ook niet meer hoef te kopen  :D Hij is nu voor €199 in de aanbieding(Wehkamp) wat ik ook een zeer redelijke prijs vind!

http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/765559_pb_01/2009productZoomPopup/bosch-mum54240-keukenmachine.jpg

Bosch MUM54240 keukenmachine
Hij is krachtig en veelzijdig, heeft een vermogen van 900 watt en wordt compleet geleverd met alles wat jij nodig hebt om ingrediënten in een handomdraai te snijden, kloppen, raspen, mixen of persen. Denk aan accessoires als een continu-rasp met drie snijschijven, een citruspers, een vleesmolen, een deeghaak, een garde en een klopper. Kortom, met deze MUM54240 keukenmachine van Bosch kun je heel veel kanten op!

Met o.a.:
- vermogen: 900 watt
- inhoud (mengkom/blender): 3.9 liter
- antislip
- kliksysteem
- snijrasp
- alle onderdelen (m.u.v. de behuizing van het apparaat) zijn vaatwasmachinebestendig
- opbergtasje voor snijschijven en kloppers
- accessoires: blenderbeker, continu-rasp met 3 snijschijven, citruspers, vleesmolen, deeghaak, garde en klopper
- garantie 2 jaar

Afmeting en gewicht
- afmeting (hxbxl): 282x280x271 mm
- gewicht: 7.85 kg

Graag jullie mening over dit apparaat, is hij geschikt?

mvg

2

Re: Bosch MUM 54240

ik heb geen idee, ben ook net pas bezig, dus heb nog niks van aparatuur... (ja een simpele huis-tuin en keuken mixer) dus aan mijn advies heb je niks  :)
Maar wat ik me wel meteen afvroeg: Kan/mag al dat los spul in de vaatwasser? Want ik heb toch een hekel aan die rotdingetjes afwassen  :P

3

volgens de beschrijving zijn alle onderdelen vaatwas bestendig :D Ik heb zelf ook een hekel aan al die dingen schoonmaken dus dat is weer een pluspunt!

heb je hem uiteindelijk gekocht? erg benieuwd. kijk al een paar weken naar keukenmachines en twijfel nog erg. deze staat ook op mijn lijste dus ik hoor graag of je hem hebt genomen en of hij voldoet aan je wensen.  :)

5 Laatst bewerkt door heleena (25-10-2011 12:54)

http://www.youtube.com/watch?v=MuV8T55nYVY

Ook reuze benieuwd of je 'm gekocht hebt en hoe jouw ervaring dan is.
Zelf heb ik de Professionele van Bosch 86a1 en een aantal accessoires er zelf nog bij besteld.
Ik vind het een dijk van een machine.

6

Ik heb hem gekocht! helaas staat hij nu op zolder te wachten tot ik ga verhuizen en er ruimte voor heb :x
Hij ziet er in ieder geval prachtig uit!

7 Laatst bewerkt door heleena (26-10-2011 10:49)

Klopt, dat vind ik ook nog elke keer als ik 'm zie staan en gebruik.
Ik vind het dus echt een stoere jongen. ;-)
Ik geniet heel van 'm...ja..het is bij mij een hem geworden.
Hij staat dan ook op het aanrecht en wordt veel gebruikt voor van alles en nog wat.
Weet je al wanneer de verhuizing plaats vindt?

8

vanwege tijd/geld/enz zal dat pas in de zomer worden.
jammer, want ik heb er nu al erg veel zin in!

9

en al die tijd je ´mum´ op zolder in het donker laten staan? errug, voor de machine en voor jou :Y

10 Laatst bewerkt door heleena (26-10-2011 12:33)

Ha, ha..nu ik dat woordje MUM lees, vind ik mijn daar bovenstaand berichtje over HEM wel heel erg raar.  :D
Sorry, maar mijn Mum 86A1 ziet er echt heel stoer uit. :Y

Ik zou hem/haar toch maar naar beneden halen en even een plekje op het aanrecht geven en gebruiken...desnoods na gebruik een plekje geven onder een kast of waar dan ook.

ik ga er ook voor, heb medelijden met me handmixer op het moment!

Jaaa! ik heb hem besteld mijn kanjer! hij wordt morgen geleverd! mijn severin mixertje die arme schat, hij kan niet meer.... net een kapselmixje gedraait hij werd loeiheet maakte schuurende geluiden.
Mijn man opgebeld en gezegt, schat...please?? hihihih :D
en het antwoord was dus ja O-)
ik zeg top, hoop dat hij naar al mijn verwachtingen voldoet. :thumb:

13

Van harte gefeliciteerd met deze aanschaf.
Ik blijf het een Kanjer vinden.

er zitten wel wat toeters en bellen aan hoor , snap er de ballen van. met welke klopper maak ik nou de biscuit en met welke de bc of 1 op 1 creme? en dat dopje die op de deeghaak zit moet ik die ook bij de andere twee gardes gebruiken of is die alleen voor de deeghaak?

15

Dat dopje is een soort afsluitring zodat het deeg niet omhoog kruipt de machine in...dus alleen bij de deeghaak.
Pizzadeeg is bv. heel elastisch en wordt dan omhoog getrokken door het draaien...de ring houdt het dus tegen...bescherming voor het binnenwerk.

Ik gebruik eigenlijk altijd de grote bol met de dunnere ijzertjes voor zowel biscuitdeeg als voor de botercrème.

De deeghaak dus voor pizzadeeg.

De andere grove haak voor bv. kruimel of kneeddeeg...denk dan aan deeg voor bv. appeltaart.

Duidelijk genoeg zo?

ja dankje heleena, duidelijk! heb toch nog maar even met mijn handmixertje botercreme gemaakt net. maar dat kan dus gewoon met die grote bol met dunne ijzertjes. en cupcakes dan? ook gewoon met die bol. haha een echt amateur!

17

Ja, die doe ik ook met de gewone bol.

dankje wel. ga straks eerste biscuitje mixen erin. thanks voor je uitleg lieve heleena.

19

Graag gedaan.
Veel plezier met deze kanjer.

20

Hij staat eindelijk en ik heb er gisteravond brownies mee gemaakt. Ik vind hem echt helemaal super!
Alleen klinkt hij volgens mijn vriend als een wasmachine :')

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/427736_363034033708985_100000071758967_1531882_1691914137_n.jpg

21

Eh....de vergelijking...Ze draaien in ieder geval allebei.  :D

Fijn dat je 'm eindelijk kan gebruiken.

22

ik heb 'm ook, doet het super, maakt wel veel herrie :Y