Onderwerp: poedersuiker in bc
Ik heb net niet genoeg poedersuiker in huis en vind het 1:1 ook vrij zoet...
heeft iemand al eens geprobeerd om 150gr poedersuiker te gebruiken en 50 gr vanillesuiker?
Hoe smaakt dat en zou dat kunnen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » poedersuiker in bc
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb net niet genoeg poedersuiker in huis en vind het 1:1 ook vrij zoet...
heeft iemand al eens geprobeerd om 150gr poedersuiker te gebruiken en 50 gr vanillesuiker?
Hoe smaakt dat en zou dat kunnen?
Voor de smaak zal het niet zo'n probleem zijn: je kunt aan 1:1 botercreme ook een smaakje toevoegen. Maar ik weet niet of de structuur (is toch veel groffer als poedersuiker?) geen problemen gaat opleveren.... Of ga je het vermalen
Vanillesuiker is toch ook zoet?
Ik ben een beetje een muts maar 50 gram te kort op het geheel van (denk ik) 200 gram, dat is niet net te weinig, dat scheelt een kwart. Dan zou ik liever even naar de winkel gaan voor een busje poedersuiker (of bij de buurvrouw aanbellen).
Als het niet goed gaat ben je en je poedersuiker kwijt én de boter (of nog erger) en dan moet je alsnog naar de winkel.
Ga morgen gewoon proberen en dan zien we wel, kan idd altijd nog naar de supermarkt rijden maar heb ook nog witte ganache in de vriezer en dan word dat mijn andere optie wilde kijken of het iets minder poedersuikerig zou kunnen
Vanillesuiker is toch ook zoet?
![]()
Ik ben een beetje een muts maar 50 gram te kort op het geheel van (denk ik) 200 gram, dat is niet net te weinig, dat scheelt een kwart. Dan zou ik liever even naar de winkel gaan voor een busje poedersuiker (of bij de buurvrouw aanbellen).
Als het niet goed gaat ben je en je poedersuiker kwijt én de boter (of nog erger) en dan moet je alsnog naar de winkel.
Of het recept aanpassen aan de hoeveelheid poedersuiker wat je hebt. Misschien is het net genoeg....
Als je dit tip van Ricky van 16.39 uur opvolgt en je hebt net wat te weinig botercrème voor het perfect afsmeren dan zou dit een oplossing zijn:
doe de afgesmeerde blanda in huishoudfolie en druk haar in haar eigen bakvorm en haal haar eruit, dan is ze perfect glad.
(is info van http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=127067)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » poedersuiker in bc