1

Onderwerp: vanillesuiker

Merk je verschil tussen verschillende merken vanillesuiker?
De prijs verschilt namelijk wel.

Ik gebruik tot nu toe de pakjes vanille suiker van Dr. Oetker.
Omdat die in het schap ligt van de supermarkt waar ik meestal mijn boodschappen doe. Dus is lekker makkelijk.
Nu kom ik ook wel goedkopere zakjes vanillesuiker tegen, bijv. in Turkse winkeltjes.
Is dat wat?

Ik ging er eigenlijk van uit dat in die van Dr. Oetkervanille van  goede kwaliteit zit (= zgn.  Bourbonvanille) maar dat is niet zo.
Er zit ook gewoon synthetische vanilline in.

Is het de moeite waard om bij een biologische winkel/ winkel waar ze glutenvrije produkten verkopen Bourbon-Vanillesuiker te kopen?
Of is dat meer voor de superfijnproevers?

Graag jouw ervaring.

O ja, ik weet dat je zelf vanillesuiker kan maken, ga ik misschien nog wel een keer doen, maar ben het nu nog niet van plan.

2

Re: vanillesuiker

ik gebruik altijd de goedkoopste zakjes van de C1000 en ze smaken prima!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Mooi. Dank je wel voor het beantwoorden van mijn vraag.

4

Ik gebruik hier ook altijd de goedkoopste vanillesuiker die ik in het schap vinden kan.

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

5

ik gebruik vanille suiker van 0.17 (bij bijv. albert H.) daar zitten meer zakjes in.

6

Ik maak altijd zelf vanillesuiker. Ik heb een pot suiker waar ik de gebruikte vanillestokjes in stop. Suiker neemt dan de vanillesmaak over.... Af en toe bijvullen en oude stokjes eruit halen, gaat perfect!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

7

@Movado, dat wil ik ook nog een keer doen maar dat duurt toch een week voordat het op smaak is?

8

@mama182, ik kwam ze net gekocht bij de Jumbo.
(merk RUF, zitten er 10 in, € 0,17).

Iedereen bedankt.

9

ja dat is hem idd!!

10

je hebt ook bourbon vanille suiker van dr oetker
bij bakwinkels en id reform winkel ook echte vanille suiker
ik vind het toch echt wel lekkerder

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

11

Is die bourbon vanille suiker van dr oetker niet uit de handel genomen omdat ie te weinig werd verkocht.

De RUF suikerzakjes ruiken wel anders dan die van Dr. Oeker.
Had ik niet verwacht.

12

Nokkie schreef:

Is die bourbon vanille suiker van dr oetker niet uit de handel genomen omdat ie te weinig werd verkocht.

De RUF suikerzakjes ruiken wel anders dan die van Dr. Oeker.
Had ik niet verwacht.

is dat goed of niet ??? ik moet eerlijk zeggen ik zou het niet weten! f het anders ruikt.