1

Onderwerp: Botercreme... again.

Ik heb van de week de botercreme van de shop gemaakt, dus met mix. Gisteren wat op een cupcakeje gespoten en daar fondant op gedaan, maar helaas... de fondant ging wel smelten.

Nu heb ik een hele bak van dat spul en ik wil vanmiddag mijn taart voor morgen afmaken. Alleen... ik durf het niet zo goed meer met die botercreme. Ik werk met fondant, dus dat is gewoon kwetsbaar. Het is een taart voor het werk, ik wil erg graag dat 'ie lukt! ;)

Is er een manier om de botercreme dikker/droger te maken? Kan ik er niet gewoon wat bloem doorheen mixen (of is dat een hele domme vraag)? Ik vind het zo zonde om alles anders weg te moeten gooien.

Of... zeggen jullie, probeer het nou maar, het komt wel goed? (De laag botercreme op de taart is natuurlijk wel een stuk dunner als zo'n dikke toef op een cupcake.)

Help?

2

Re: Botercreme... again.

dikker/droger maken door poedersuiker??

3

Ik gebruik ook altijd de botercreme  (die je ook als dijkje gebruikt) voor afsmeren en dan zet ik hem ff in de ijskast dat die wat harder wordt. Dan de fondant erover en werkt fantastisch.

4

Ja, ik zou er dan ook poedersuiker door doen. Geen bloem hoor!!
En misschien kun je de botercreme als vulling gebruiken.
Je kunt je overschot ook in de diepvries bewaren, hoor. Dan hoef je het niet weg te knikkeren (Das ook zonde!) Als je het dan weer wilt gebruiken, moet je het wel goed mixen!

5

Poedersuiker zou de truc moeten doen!!! Of eigenlijk banketbakkers poedersuiker die is fijner. Vergeet het niet te zeven!! Ik ben het 1 keer wel vergeten en uitgerekend toen zaten er allemaal grote suikerkristallen in!! Dan ben je heeeeel lang bezig om ze eruit te krijgen kan ik je vertellen..... Die fout maak ik dus niet meer!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

6

Ik wil 'm juist niet zoeter maken, vandaar dat ik dacht 'misschien bloem'. De creme zelf vind ik erg lekker.

Danica, jij denkt dat het gewoon kan? Je gebruikt dus die van de webshop dan? Geen problemen met lopend/glijdend fondant?

7

Toch geen bloem gebruiken hoor! Van de suiker zal hij wel wat zoeter worden, maar je moet toch wát.
Wat ik soms doe voor de zekerheid is de botercreme met mix maar met wat minder water en meer suiker.
Als je dat nog wilt zou je wat boter moeten mixen en poedersuiker toevoegen en dan met de botercreme die je nu hebt samendoen.
De rest van wat je over hebt kun je als vulling gebruiken of invriezen inderdaad :)

Mijn website: Presentaart

8

Gek...
Ik gebruik de mix altijd en er smelt nooit iets.Ik smeer er de taarten ook mee af.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Geen bloem !
Je gaat het namelijk niet bakken die botercreme en bloem zitten bacterieen in ...!

10

Hoi,

Op de workshop heb ik het ook zo geleerd, en daar ging zowel fondant als de marsepein niet van smelten hoor.