Onderwerp: Is bakspray wel veilig?
Hallo allemaal,
Ik heb net voor het eerst chocoladefondant gemaakt en volgens mij is hij wel gelukt
:-). Om ervoor te zorgen dat tijdens het kneden van de poedersuiker door het chocolademengsel niet alles aan mijn handen bleef kleven, heb ik, zoals ik op dit foum had gelezen, zo nu en dan bakspray op mijn handen gespoten. Maar toen ik de ingredienten bekeek van de bakspray schrok ik een beetje want daar staat dat je het niet mag inademen, dat er butaangas etc. in zit en dat je bij inslikken een dokter moet waarschuwen....(ik heb de bakspray van Dr. Oetker). Dus mijn vraag is, is dat spul wel veilig als je het binnenkrijgt? Het zit nu namelijk min of meer door mijn fondant heen...Het lijkt me niet dat het giftig is anders zou je bakvormen er ook niet mee mogen inspuiten, maar misschien is het een ander verhaal als je je handen ermee volspuit...Ik dacht ik vraag dit eerst even voordat ik een hap neem van mijn fondant :-D (had ik beter eerder kunnen bedenken..)
Mijn tweede vraag is of die rauwe eiwitten die door de fondant zitten geen kwaad kunnen?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Miriam