1

Onderwerp: Help! Buttercream icing (Wilton recept) blijft plakken

Hallo allemaal,

Kan iemand mij misschien helpen...?
Ik heb mijn cake vanmiddag afgesmeerd met buttercream icing volgens het Wilton recept (volg de basic cursus).
Normaal gesproken moet je hem dan na een uurtje wat gladder kunnen maken door er een bakpapiertje over te leggen en er met je hand of smoother over te gaan alleen... mijn icing blijft aan mijn papier plakken.
Had hem om 15 uur klaar gesmeerd (klinkt een beetje gek), om 16 uur geprobeerd maar dat werd niks, 17 uur nog niks dus ik dacht nou dan wacht ik wel tot de kids op bed liggen maar nu nog blijft ie helemaal aan het papier plakken   :(
Iemand nog tips? Heb ook al geprobeerd hem in een andere koudere ruimte te zetten maar dat hielp ook niet. Is de koelkast een optie?

Iemand ervaring met Wilton hier die mij kan helpen?

Groetjes Ellen

It's just a piece of cake

2

Re: Help! Buttercream icing (Wilton recept) blijft plakken

ik heb geen ervaring met wilton buttercream  maar als het vergelijkbaar is met gewone botercreme dan zou ik hem in de koeling zetten zodat het kan opstijven. Als je hem dan na een uurtje uit de koeling haalt lijkt mij dat je papiertje niet meer blijft plakken denk ik hoor. Succes ermee!

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

3

Re: Help! Buttercream icing (Wilton recept) blijft plakken

Het probleem is het vochtige weer....daardoor zal het wat langer duren voordat hij droog aanvoelt.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl