1

Onderwerp: Welke botercreme hoort waar? En nog wat vraagjes...

Morgen ga ik een taartje (af)maken voor mijn schoonvader. Een zoetekauw en chocoladeliefhebber. Dus had ik het volgende bedacht:
Een flinke laag chocomousse (Mona chocodreams).
Een laag bebogeen + hagelslag.
Afsmeren met 1 op 1 botercreme met saromapoeder (chocolade) erdoor.

Vraag 1: lijkt jullie dat iets?
Vraag 2: afsmeren doe je met 1:1 botercreme, maar als je botercreme ín de taart doet, welk recept gebruik je dan. Of zou je de botercreme zoals ik hem nu maak met saromapoeder ook prima in een taart kunnen doen.
Vraag 3: ik heb één keer eerder bebogeen in een taart gedaan, maar vond dit erg moeilijk te smeren. Hoe doen jullie dat?
Vraag 4 heeft hier verder weinig mee te maken, maarreh... hoe vul je cupcakes? Gaatje boren? Inspuiten? Hoe werkt dat? haha

Hoor het graag!
Groetjes,
taartentessa

beginnende bakster ;)

2

Re: Welke botercreme hoort waar? En nog wat vraagjes...

Mijn cupcakes doe ik ook altijd vullen door een gat te maken met een appelboor. Vullen met jam of botercreme, "dekseltje" er weer op en klaar! Makkelijker kan niet. ;)

De leukste kinderfeestjes op www.partykidzz.nl

3

Persoonlijk denk ik dat het nogal een heftige taart word met chocodreams, bebogeen en hagelslag.. maar goed smaken verschillen ik ben meer van de frissere smaken..
Ik heb 1x bebogeen in een taart gedaan en dat smeert idd niet echt makkelijk.. heb ook geen tip hoe dat beter zou gaan.. denk niet te dun proberen te smeren in ieder geval.

Ik gebruik de mix van funcakes voor het afsmeren en als vulling
En cupcakes vullen met een appelboor.. zoals noukie al zei.. ;)

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

Bebogeen kan je aanbrengen met een spuitzak waar je een maar een klein stukje van de onderkant afknipt, anders wordt de laag te dik. En anders even opwarmne, maar weet niet of dat uberhaupt kan...

cc's vullen doe ik ook met een spuitzak. Kwebbeltje heeft er een mooi filmpje van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=6wKKnncYhb8

5

De smaken kunnen prima bij elkaar en voor een chocofreak ongewijfeld lekker (het allerlekkerst in chocoladebiscuit  :) ). Als de bebogeen wat harder is, dan zet ik het potje gerust heeeeeel kort, (10sec of zo) in de magnetron, even doorroeren en smeren maar (en ik leg daarop een laagje dunne plakjes peer, klein blikje van de AH in reepjes gesneden, voor het frisse).

Vullen (en ook afsmeren) kun je ook doen met botercreme gemaakt van de botercrememix. Ik gebruik het zelf nooit als vulling, maar de meesten wel. Afsmeren doe ik er wel mee: lekkerder dan 1:1, maar ik voeg minder water toe dan op de gebruiksaanwijzing staat (ongeveer een kwart minder).

En vullen van cupcakes is al gezegd wat makkelijk gaat. Mocht je een keer met jam vullen, dan is meebakken ook een optie (half beslag, lepeltje jam, opvullen met beslag.

Succes!

Groet, Jolanda

Dank voor alle tips!

@Debster, ja, het is ook niet per sé mijn smaak, mijn voor mijn schoonvader is hoe zoeter en zwaarder hoe beter, haha.
@ taartjesdroom: dat heb ik idd vorige keer ook geprobeerd, met een spuitzak, werd een behoorlijke kledderzooi, maar kan natuurlijk best een poging wagen
@Jol321: toch verwarmen dus, ga het proberen!

@ allen: bedankt voor de cupcakefopvultips! Volgende baksel worden weer cupcakes dus ga er zeker mee aan de slag.

beginnende bakster ;)