Onderwerp: Botercréme hulp nodig!!
hallo allemaal,
Ik heb nog nooit botercréme gemaakt en ik wil dit morgen voor de eerste keer gaan proberen. Maar wat is een goed recept?
Ik heb al tig recepten van het internet afgedrukt maar ieder recept heeft weer andere verhoudingen en ingredienten. Ik heb in huis gehaald:
- een pakje roomboter
-poedersuiker
- vanille extract
- melk
En ik wil ongeveer botercreme hebben om op 12 cupcakes een mooi toefje te creeren.
Nog een ander vraagje: hoe smaakt botercreme?
En is het wel lekker om er enkel een vanille smaakje aan te geven? Ik heb ook frambozen in de vriezer liggen en het lijkt mij een leuk idee om deze er door heen te doen, maar gaat dat wel goed?
Het lijkt mij namelijk fantastisch om een roze botercreme te hebben die naar vanille en framboos smaakt zonder er kleurstof voor te gebruiken. (ivm een vriendje die heel slecht tegen kleurstoffen kan)
Is dat mogelijk en zo ja moet ik dan ergens rekening mee houden? Bijvoorbeeld het uitlekken van frambozen of is het juist goed om het sap er bij toe te voegen, en zou het sap dan genoeg kleuren om een roze kleur te creeren?
ik snap dat dit heel veel vragen zijn, alvast mijn excuses. Ik ben een beginnend bakkertje.
Alvast bedankt voor de antwoorden.