Onderwerp: Mijn allereerste taartje(s), zo anders dan de planning was...
Een weekje of 2 terug mijn eerste taart gemaakt. Voor mijn schoonbroertje die jarig was. Mijn planning was eigenlijk om een "ajax-taart" te maken. Aangezien mijn schoonbroertje nogal fan is van ajax... Ik alvast voor dat ik begon met het bakken het ajax logo een paar keer getekend. Ging verbazingwekkend goed.. Dus ik dacht vol goede moed, nou dat lukt op die taart ook wel...
Na zo'n 2uur lang zitten klooien met het ajax logo werd ik goed pissig. Met fondant lukte het niet, want ik kreeg de lijntjes niet mooi in vorm en niet vast op de taart... Toen dacht ik nou dan teken ik hem toch op de taart met een eetbare stift.. Nou 5lijntjes later al een lijntje fout getekend. Dan ben ik daar misschien net iets te pietluttig in. Maar als het allemaal zo tegen zit, dan hoeft het voor mij niet meer..
Dus dan maar iets anders. Een paar bloemetjes, rondjes en hartjes uitgestoken en deze op de taart geplakt.
De bloem die boven op de taart staat, is hier nog mooi "openstaand" maar een half uur later zakte het bloemetje steeds verder in, totdat hij plat op de taart lag... Ik heb het fondant met tylose gekneed. gevormd en toen de hele avond en nacht ik het bolle schaaltje laten liggen... Is dit te kort geweest..? Ik zou ik iets anders verkeerd hebben gedaan..?! Tips zijn zeer welkom
!

En dan hier mijn 2e taartje, helaas iets minder mooi. Maar wel veel lekkerder
De roosjes waren ook mijn eerste roosjes, dus ik moest nog even kijken welke ik mooier vond. Bij het roosje met de dikke blaadjes is de structuur wel duidelijker. Maar het roosje met de dunne blaadjes in wel "echter".
Welke maken jullie liever..? met dikkere of dunnere blaadjes..?

Tips en trucs altijd welkom...
Ik hoop dat ik alles een beetje oke heb gedaan, qua foto's