1

Onderwerp: Toch ook een "biscuit-probleempje"

Sinds ik die peperdure KitchenAid heb en daar dus mijn beslag in klop rijzen de kapsels veel minder hoog.
Ik gebruik geen mix, gewoon het standaardrecept. En mix 10 minuten op de hoogte snelheid.
Met de handmixer werden het altijd mooie kapsels die goed rezen. Maar sinds ik dus in de KitchenAid mix rijzen ze zeker de helft minder.

Hoe kan dat nou??? Mix ik te hard?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

2

Re: Toch ook een "biscuit-probleempje"

ZOu kunnen, volgens mij heb ik hier al eens op het forum gelezen dat je ook kunt overmixen zeker met dergelijk goede mixers ! Ik mix een minuut of 6 op hoogste stand en dan nog een paar minuten op stand 4 met de KA en heb perfecte kapsels !!
SUcces

3 Laatst bewerkt door ria (05-12-2007 10:28)

Hallo Naära:

Hiervoor zijn 2 oplossingen :
1) De eieren krijgen meer volume door warmte. Om dat te bereiken zet je de metalen mengkom met de eieren en de suiker eerst even in een bak met warm water roer even een minuutje tot de suiker begint te oplossen en zet dan je mengkom onder de mixer en laat 10 minuten draaien. Door dat minuutje in heet water heeft je mengkom voldoende warmte opgenomen.

2) dit heb ik gelezen in een oostenrijks receptenboek van Dr Oetker wat ik deze zomer gekocht heb ;)
Doe per 2 eieren een eetlepel heet water bij de eieren en de suiker, vervolgens 10 minuten laten mixen. Ik vind het geweldig werken (al meerdere kapsels mee gebakken) en het kapsel is na het bakken veel minder droog.

Ik draai trouwens mijn beslag in een Kenwood major chef van 1200 watt met een menkom van 6,7 liter en draai vaak 15 eieren tegelijk.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

4

Eieren zijn warm als ze de kom in gaan. Leg ze altijd eerst in een schaaltje warm water. Mengkom is op kamertemperatuur.

Die tweede klinkt een beetje eng. Dacht altijd dat er echt geen water bij mocht komen. Maar ga het eens proberen!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Ik las het ook vol verbazing, maar ben gek van experimenteren :D
en na de eerste stoute schoenen ben ik verkocht ;)

Het is trouwens een heel leuk boek met allemaal laagjes taarten.
Misschien wordt hij ook wel in de webshop van Oetker Duitsland verkocht
hij heet "schichttorten". Heel veel lekker recepten :Y

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.