Onderwerp: Mannen !!! Breek me de bek niet open... ;-)
Allereerst, voor een eventueel meelezende man: ik scheer jullie niet allemaal over een kam, maar dit moet even verteld worden...
Mijn hubbie was zaterdag jarig. Voor de visite op de dag zelf, kreeg hij een prachtige taart, gemaakt door Annemieke (Miekje), zie "Mobiele Telefoon".
Vandaag moet er natuurlijk ook getrakteerd worden op het werk.
Dus Koen ging aan de slag en maakte deze taart:
Vulling: pepernoten, botercreme en Amaretto.
Maar meneer was niet tevreden. "Je kan beter schat, ik vind het een beetje een kindertaart." Ik hou me in. Zeg niks. En neem de taart lekker meer naar het Sinterklaasfeest van mijn werk alwaar de 50 vrijwilligers heerlijk snoepen.
Maar ik laat het er niet bij zitten. Ondanks een drukke dag door de organisatie van dat feest (schrik niet: 750 kinderen en 1500 broers/zussen/opa's/oma's/papa's en mama's) sta ik 's avonds, vol goede moed, toch weer in de keuken.
Ik laat 'm zelf de kleuren en de vormen uitkiezen en fabriceer opnieuw een verjaardagstaart.
Vulling van bovenste en onderste laag: speculaasjes, karamelmousse en Amaretto. Middelste laag: bananenmousse, mandarijntjes en sinasappellikeur.
Meneer heeft vanmorgen tevreden de taart in de auto gezet... heeft deze onderweg echter twee keer over de autovloer laten vallen (en dan zeggen ze wat over het rijgedrag van vrouwen) en nu ligt het dus... in de prullenbak.
Na een sms met veel sorry's was mijn laatste antwoord: '... gelukkig hebben we de foto's nog. Ik zal 'm opsturen, kun je 'm uitprinten en naast zo'n domme vlaai plakken die je nu moet gaan kopen..."
Nou, dat ben ik weer even kwijt. Dank voor jullie "luisterend oor"...
www.taartenvankoenie.nl