1

Onderwerp: bisc top laag laat los

Hoi,

Wie kan mij zeggen hoe dit kan?

Ik bak mijn bisc van de mix in de pme pan rond spuit deze in met bak spray.
Zodra hij klaar is kan ik hem heel gemakkelijk eruit halen maar heb dan aan de rand een dun laagje bisch was los laat. Net een dun bisc velletje. Met afsmeren wordt dit zo lelijk!!
Wat kan ik hier aan doen om dit te voorkomen?

Bedank voor jullie hulp alvast

2

Re: bisc top laag laat los

Het ligt aan (de hoeveelheid) bakspray die je gebruikt  :Y  Heeeeeel dun inspuiten en het randje nalopen met een tissue wil helpen. Of anders weer -ouderwets- met boter invetten en met bloem bestuiven, dan nergens last van.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Ik heb dit ook regelmatig, met afsmeren id. niet zo handig!
Gebruik nu bakspray, maar ga dan maar weer gewoon ouderwetse boter gebruiken.

4

als je "goed" inspray heb je dit niet, anders idd boter/bloem

N-Joy Cakes

5

Ik vet mijn bakvorm altijd in met een klein beetje vloeibare boter en ik doe altijd op de bodem een op maat geknipt bakpapier als bodem en zo komt mijn biscuit altijd heel uit het bakblik  :Y

groetjes miranda  :)  :)  :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

6

Ohh tveel bakspray is dus ook mijn probleem..soms heb ik dat ook...als dat met tissue op te lossen is...perfect..dank!!! :D

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

Ik heb daar ook vaak last van. Net twee biscuits uit de oven gehaald. Eentje heeft het wel de andere niet, terwijl ik beiden met bakspray plus een keukenpapiertje heb gedaan :rolleyes: . Ik ga over op boter en bloem.

Ik heb DE tip hiervoor van petra gekregen (miss pebble) :Y  Ik had daar ook altijd last van en het lag dus bij mij niet aan de bakspray. heb er verschillende uitgeprobeerd. Wat is nu de tip:
Spray je vorm in en zet hem in de warme oven voor een minuutje of 2. Dan is de bakspray wat meer verspreid en het bakblik ook wat warmer en op deze manier heb je geen last meer van zo'n loslatend randje. Dat is idd erg lastig met afsmeren en bekleden!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

9

Hi,

Heb dit ook altijd en gebruik nooit bakspray.

Gewoon het biscuit omdraaien dus bovenkant wordt onderkant, ben je het vel kwijt en je taart is strakker !!!!

Taart groetjes Ellen

10

Dat heb ik nou ook altijd!
Ik gebruik gewoon boter in de bakvorm en dan een rondje bakpapier, maar bij mij komt er altijd een velletje van de bovenkant los...
Ik doe mijn biscuit altijd op zijn kop, laten afkoelen op een plaat bedekt met bakpapier... en wanneer ik het biscuit van de bakplaat haal, hangt er een velletje los (niet zo erg omdat het de onderkant is, maar is het dan omdat de taart warm op zijn kop gelegd wordt?

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

11

Ik had dat juist aan de onderkant (die dan bovenkant zou moeten worden). Het leek erop dat ik de biscuit te snel uit de vorm haal. Nu laat ik de biscuit net iets langer (uit de oven) in de vorm staan en heb ik het niet...

Misschien dat dit ook voor jou helpt...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

12

Ja ik heb het ook aan onderkant..die dus bovenkant wordt...stort hem ook altijd meteen...zal hem ook eens een paar minuutjes in vorm laten....dank je wel!!!
:Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

13

Ik gebruik altijd bakspray + bloem.
Sindsdien geen probleem meer. Daarvoor had ik het ook wel.

14

Misschien een stomme vraag...  :o  Maar wat wordt er precies met bloem bedoeld? Dat strooi je over je ingeboterde bakblik hen? Proef je hier niets van uiteindelijk aan je biscuit dan?

Gr Kelly

15

Bedank voor jellie reactie's allemaal.
Een ding is zeker duidelijk

ik stap over op ouderwets boter met bloem.

Bedank allemaal

16

Kelly1610 schreef:

Misschien een stomme vraag...  :o  Maar wat wordt er precies met bloem bedoeld? Dat strooi je over je ingeboterde bakblik hen? Proef je hier niets van uiteindelijk aan je biscuit dan?

Gr Kelly

de échte ouderwetse methode is om je bakblik met boter in te smeren, dan met bloem, en dan nog eens met boter...
maar dat vind ik een heel gedoe, vandaar dat ik boter en bakpapier gebruik...
maar de bloem is echt maar een beetje verstuiven, een heel dun laagje, daar proef je niks van op je biscuit.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

17

Marie-Popo schreef:
Kelly1610 schreef:

Gr Kelly

de échte ouderwetse methode is om je bakblik met boter in te smeren, dan met bloem, en dan nog eens met boter...
maar dat vind ik een heel gedoe, vandaar dat ik boter en bakpapier gebruik...
maar de bloem is echt maar een beetje verstuiven, een heel dun laagje, daar proef je niks van op je biscuit.

Oke! Zag het niet helemaal voor me, maar ben benieuwd.. Ga ik zeker eens proberen :) Thanks!

18

Hier tijden lang hetzelfde probleem gehad. Veel dingen uitgeprobeerd. Wat bij mij inmiddels goed werkt is gewoon insprayen en vullen. Dan in de voorverwarmde oven zetten. Oven dicht doen maar nog niet! aanzetten. 5 minuutjes zo laten staan en dan pas aanzetten op de benodigde tijd.

Door dit te doen zakt de mix eerst op zn plek voordat de taart daadwerkelijk gebakken gaat worden.

19

Mariette1 schreef:

Hier tijden lang hetzelfde probleem gehad. Veel dingen uitgeprobeerd. Wat bij mij inmiddels goed werkt is gewoon insprayen en vullen. Dan in de voorverwarmde oven zetten. Oven dicht doen maar nog niet! aanzetten. 5 minuutjes zo laten staan en dan pas aanzetten op de benodigde tijd.

Door dit te doen zakt de mix eerst op zn plek voordat de taart daadwerkelijk gebakken gaat worden.

Nou, ik heb dus ook vaak dat, op sommige plekken, het lijkt alsof de randen strak zijn maar dan blijkt dat er een soort luchtbel is gevormd.
Onder een dun vliesje van biscuit zit dan lucht en dan weer netjes gebakken bicuit.
Niet mooi met afsmeren idd, ik meng dan maar wat biscuit met bc en vorm zelf maar een randje... haha!

De tip van Petra (Miss Pebble) heb ik ook ooit opgevolgt maar dat hielp niet helaas.
De ouderwetse boter/bloem manier vind ik zo'n kliederboel...
Dus Ik denk dat ik Mariette1 haar tip eens ga proberen, dat klinkt wel logisch.
Maar ik vraag me 1 ding af.... komt de bicuit dan nog wel goed omhoog?
Ik ben zo bang dat ie dan een beetje lauw word woordat t écht gaat bakken...

Groetjes!

20

@ zitatje: Bij mij komen de biscuits nog steeds perfect omhoog. Moet eerlijk bekennen dat ik de taart wel eens in de oven schuif en de oven pas 20 minuten later de oven aan heb gezet, puur omdat ik dat vergeten was. En zelfs dan een perfecte taart!

21

Ok, te gek!
Ik ga t ook proberen :)
Bedankt voor de tip Mariette1!