1

Onderwerp: Keukenmachine vs Mixer

Ik zie allerlei berichtjes voorbij komen over heeeele mooie mixers met standaard, maar ik heb toch nog even een vraagje.

Ik ben nog maar net begonnen met bakken en vind het superleuk, maar ik wil voor mezelf nog wel even doorzetten voor ik een grote investering voor ga doen (alle uitstekers etc zijn al duur genoeg in het begin).

Maar nou vraag ik me af .... is een keukenmachine (en dan bedoel ik zo eentje waar je ook mee kunt hakken/snijden, etc) net zo goed voor het mixen van beslag/mixen/vulling als een Kenwood/Kitchenaid?

Alvast bedankt voor jullie input.

2

Re: Keukenmachine vs Mixer

Volgens mij heeft een gewone keukenmachine niet zoveel kracht als een echt beslag mixer.
Mijn gewone mixer heeft bijv. 280W, terwijl mijn Kenwood 700W is.

3

Ik heb mijn beslag tot nu toe met een Hema handmixer gemixt en die is 200W.

Maar ik was benieuwd of er wezenlijk verschil is tussen het mixen me de een en de ander. Ik zie ook wel keukenmachines van 750W (Moulinex Masterchef).

4

Als het apparaat ook lucht in je beslag klopt..........maakt het niet zoveel uit...........maar de doorsnee hakker/snijder doet dat niet  O-)

5

Ik bedoel zoiets:
http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/1/9/8/7/9000000011157891.jpg

6

de meesten van die keukenmachines hebben in het midden een opening, het deeg kan bv tussen het witte midden gedeelte en de  bak omhoogkruipen en dan naar beneden naar het motorgedeelte (spreekt zij uit ervaring, maar dat was wel met pannenkoekdeeg)

Dus ik zou voor een mixer gaan en dan het liefst 1 met grote (metalen) bak.
Succes met zoeken!

Groetjes, Dorothea.

7

Zelf ben ik ook nog niet zo lang bezig met taarten maken en wil ook niet teveel geld uitgeven aan grote apparatuur, totdat ik zeker weet dat deze hobby een blijvertje is. (ben inmiddels al aardig verslaafd, dus denk wel dat er een z.s.m. een mooie blinkende tafelmixer gaat komen, hoor  :Y )
Maar goed, bij de Marskramer heb ik een tafelmixer gekocht voor maar 20 euro (!!).
Hij is niet zo groot en krachtig als zo'n Kenwood, maar voldoet zeker voor het maken van de eerste taarten en ondertussen kun je doorsparen voor een professioneel exemplaar.
En ook nog handig; je kunt de mixer eraf halen, waardoor je 'm ook als handmixer kunt gebruiken.
Overigens heeft-ie geen metalen bak, maar van plastic. Maar hij kan wel gewoon in de vaatwasser, dus dat is weer een pluspunt!  :)

8

DebbyDaniel schreef:

Ik bedoel zoiets:
http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/1/9/8/7/9000000011157891.jpg

Mijn ervaring (maar dat is persoonlijk), is dat je met zoiets geen echt luchtig beslag krijgt.
Ik heb zelf een nep kitchenaid, van de Lidl, maar wel met metalen kom. Was toen 70 euro.
Hetgeen dat "Elinneke" beschrijft gaat ook goed.