1 Laatst bewerkt door Kellyke (27-07-2011 09:30)

Onderwerp: toef vraagje

Ik weet dat er al veel topics over zijn, heb ook met de zoekfunctie gezocht maar niet echt een antwoord gevonden op mijn vraag dus ik ga ze toch maar posten:

Ik ga voor het eerst cc maken met een toef.  Ik moet ze echter vervoeren (toch een half uurtje rijden) en ze kunnen ter plaatse ook niet in de koelkast;

1) als ik de toef maak met gewone botercreme mix (funcakes) met kleurstof door en eventueel een smaakje, gaat dit dan niet smelten of inzakken?

2) En als ik de toef maak met slagroom (heel lang opgeklopt zodat ie bijna boter wordt), gaat dit smelten?  of eventueel met mascarponekaas?

3) Hoe vervoeren jullie dit trouwens, want ik vermoed dat je heel snel deukjes enz krijgt in de toefjes als ze elkaar raken of een beetje door elkaar geschud worden in de wagen..

4) en als allerlaatste vraagje: ik had een toef gezien in twee kleuren (zoals een softijsje soms), hoe doe je dit?

Bedankt voor de antwoorden...

Re: toef vraagje

ik kan alleen antwoord geven op basis van mij eigen ervaringen, dus geen garanties hoor!!!

1) als je de botercreme gebruikt van funmix zoals je hierboven beschrijft, gaat het niet zo snel smelten, mits je ze voordat je gaat vertrekken een tijd laat opstijven in de koelkast.
2) met slagroom heb ik geen ervaring, maar het lijkt me dat dit sneller smelt dan botercreme.
3) vervoeren doe ik altijd in een plastic taartdoos. goed tegen elkaar aanzetten, en eventueel de open stukken in de doos opvullen met bijv. een doekje ofzo zodat ze niet gaan schuiven.
4) als je je spuitzak gaat vullen vul je de rechtse zijde met de ene kleur, en de linkse zijde van de zak met de andere kleur. zo doe ik het altijd.

misschien heb je hier iets aan.... succes!  :thumb:

groetjes,
annemiek

3

als ze niet in de koeling kunnen valt slagroom sowieso af

4

en die aangedikte slagroom (met mascarpone), is dat steviger als botercreme?  lijkt mij ook wel iets lekkerder te zijn?

Wel steviger, maar ook aangevette slagroom is geen optie als je niet kan koelen.

Groetjes Karine

6

Ik moet er mee 30min verder rijden, het is voor op de voetbal, dus ze blijven zo'n 3uur lang op kamertemperatuur staan. 

Kaatjekikker, aangevette slagroom is steviger als boterceme en zelfs dat zou smelten?  dan is botercreme ook geen optie?

7

dat kan niet want slagroom is iets wat in de koelkast moet en zeker niet meer verantwoord is om na 3 uur niet in de koeling te staan nog aan mensen te geven

slagroom moet in de koelkast ivm het feit dat t nogal snel terugloopt en vol zit met bacteriën.

8

Kellyke.....het probleem is niet het smelten............maar dat als je slagroom gebruikt deze gewoon gekoeld moet worden, zoals etmc ook schrijft. Je zult dus echt iets anders voor de toef moeten gebruiken dan (aangevette) slagroom..........

9

Vraag me trouwens af wat je met smelten bedoelt............je bedoelt instorten/vorm verliezen?

10

Ja inderdaad, dat het helemaal zou beginnen plakken en de vorm een beetje zou instorten..

maar botercreme van de mix kan dus wel he?

11

:Y  Toeven van de botercreme mix kan prima

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

ok ik zal het eens proberen :)
thanx voor de reacties.

Het resultaat komt er zeker op ;)

13

Hoi Kellyke,
Ik maak mijn cupcakes altijd in vouwblaadjes als ik ze moet vervoeren. Dan blijft je toef mooi heel.Ik maak de toeven van botercreme, dat blijft mooi stevig. Kijk maar.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-86T4KLHI.jp
De vouwblaadjes knip ik wat op maat door de hoeken af te ronden. Vervolgens vouw ik ze rond de bodem van een limonadeglas en gaan ze in de cc bakvorm. Ze verkleuren wat door de boter die erin trekt, maar dat doen gewone cc-vormpjes ook.....
Groetjes en succes,
Marjan

14

Hey Marjan,

Bedankt voor de tip ;)  heel leuk.

Ik heb het opgelost door een cupcake doos te kopen :D ook een oplossing natuurlijk :p  maar wel een duurdere en minder origineel als het jouwe :p