326

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb mona speculaas toetje van de maand gekocht.
Iemand een idee wat daar lekker bij is?????
Wil het niet te machtig maken maar weet niet of dan bijvoorbeeld alleen een laagje jam lekker is.. iemand ervaring??????

Ken jij de webshop van Taartmonster.nl al?? Neem dan snel een kijkje op: http://shop.taartmonster.nl/
OF http://www.facebook.com/taartmonster We bestaan 1 jaar, check onze aanbieding!

327

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

is het lekker om frambozenmousse en champagnecreme te combineren? mij lijkt van wel, maar heb het nog niet gedaan

Let's have a Cake Good Day !!!

328

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Wat een fijn forum!!
Miss. dat iemand mij kan helpen. Ik ga voor 5 december een "sint"-taart maken, maar ik weet niet zo goed welke vullingen te gebruiken.. ik dacht aan laagje frambozenmousse, laagje ..?met kruidnoten. Hellup mij!

329

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Esther heb je al wat? Ik hebvoor vandaag een laag Merenque botercreme speculaas gemaakt en 1 laag chocolade mousse  :P  lijkt me erg lekker ga vanavond proeven  ;)

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

330

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

jummy jummy

ik ben net begonnen met DE verslaving en jeetje wat moeten we veel taart gaan eten hier want het ziet er allemaal zo lekker uit en ga zeker wat recepten uitproberen

dankje wel allemaal

gr wendy

kijk niet naar het verleden maar naar wat de toekomst je brengt
www.my-cake.webs.com

331

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Mijn taart, gevuld met de mona speculaas toetje van demaand, was zeer geslaagd... Het is een subtiele vulling niet zoet en dus ook niet overheersend.
Kon niet echt bepalen of ik de jam erbij vond smalen dus heb gewoon 2 lagen toetje gedaan.
Was absoluut prima!!!!

Ken jij de webshop van Taartmonster.nl al?? Neem dan snel een kijkje op: http://shop.taartmonster.nl/
OF http://www.facebook.com/taartmonster We bestaan 1 jaar, check onze aanbieding!

332

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik ben bezig met een taart te maken voor de verjaardag van mijn dochtertje haar 4e verjaardag.

Nu kom ik alleen niet uit de vulling, genoeg ideeen gezien maar nu is mijn vraag of iemand weet wat er het beste kan bij banketbakkersroom?
Het liefst geen aardbeien want daar is ze niet zo dol op :D

333

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Bij banketbakkersroom doe ik altijd viervruchtenjam. Meestal doe ik beiden in elke laag.

Groetjes, Monica

334

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Zou iets van chocolade ook kunnen? Dus een laagje banketbakkersroom en dan nog een ander laagje?

335

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Chocolade erbij lijkt me heel lekker!

Groetjes, Monica

336

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

En waar zou ik het beste de taart mee kunnen afstrijken? Ik denk chocolade creme dat dat een beetje te zwaar op de maag val?

337

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik strijk gewoon af met botercrème 1:1 en dan marsepein er over.
Of ganache er overheen, ook erg lekker.

Groetjes, Monica

338

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ganache kan je zelf maken geloof ik ook he?
En botercreme met kokos ben dol op kokos namelijk :P

Sorry voor al die vragen :o

339

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ganache is heel makkelijk, een howto staat hier op het forum. Ik heb het laatst gedaan met 250 ml. slagroom en 250 gram pure chocolade, dat was genoeg voor een 20 cm. taart. Superlekker!

Groetjes, Monica

340

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Dan ga ik daar even kijken dank je wel :D

341

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

hoi
ik ga binnenkort (met kerst) mijn eerste taart van dit soort maken, nu snap ik alleen niet, wordt ganache gebruikt als vulling? En kan je de taart daar ook mee afsmeren of kan je daar beter botercreme voor gebruiken?
En zou het lekker zijn om 1 laagje ganache(of mokkacreme als ganache niet echt geschikt is als vulling) en 1 laagje vlaaifruit (aardbei ofzoiets)?
Dankje en groetjes!

342

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb zelf pas 5 taarten gemaakt, dus weet niet of ganache ook als vulling kan. Lijkt me wel, het wordt niet keihard dus zou moeten kunnen. Anders misschien wat minder chocola gebruiken? Maar hoeveel dat weet ik dus niet. Het lijkt me in ieder geval heel lekker om een dun laagje ganache te doen en dan daar iets bij als aardbei!

Groetjes, Monica

343

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb ganache al als vulling gebruikt. De klant vond het lekker, dus... Proberen maar!

Groetjes van Natascha!

344

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik doe altijd een dikke laag ganache! Dat gebruik ik juist vaak als vulling, zelfs. Heerlijk met rood fruit of zwarte bessenjam! Ik heb ook al vele soorten ganache geprobeerd. De lekkerste vind ik ganache gemaakt van butterscotch!

Groetjes,
Pauline.

345

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

super! dankjulliewel, ga ik dat proberen:)

346

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

hoi allemaal.
geweldig topic voor amateurtjes zoals ik!
ik kijk elke x weer voor leuke ideetjes!
zelf heb ik al regelmatig danone slagroom gebruikt!
gewoon slagroom stijf kloppen met klopfix en dan danoontje erdoor doen. ideaal voor kinderen!
wel een vraag: ik wil graag voor de kerst een taart maken met champagne vulling en.. iets met stoofpeertjes. zou het gaan met een laag slagroom met schijfjes stoofpeer erop?
of zou het dan te nat worden?
alvast bedankt!

347

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Zou Tiramisubotercreme en dolce leche/caramal genache smaken?

348

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo baksters,

Wat een onwijs lekkere combi's hier zeg.
Mag ik hier ook een vraag over de combi van de vulling zetten?

Zou 1 laag aardbeienbavarois en een 2e laag aardbeienvlaaivulling met daarboven op slagroom lekker zijn? Of is dat teveel aardbei en kan ik dat beter combineren met een andere smaak?

En moet ik onder de aardbeienbavarois en vlaaivulling nog botercreme smeren zodat de onderste laag niet vochtig wordt?

Alvast bedankt! groetjes sungmi

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Handig, zo alles bij elkaar!  :thumb:

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

350

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Is gele room en een laagje botercreme met bokkenpootjes een lekkere combi?

ik moet een taartje maken voor iemand die gek is op gele room.
zoek eens iets anders er bij dan vlaaivulling.

Helaas kan ze niet tegen slagroom dus valt veel af....

please ... help!