226

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

o ja,

227

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Aline schreef:

1 laag amarettocreme (patidess), 1 laag amarettikoekjescreme met geschaafde chocolade en een laag abrikozenjam. Getrempeerd met amaretto.
Hmmm!

Lijkt me niet zo geschikt voor een 1 jarige, aan de andere kant zal ze hier wel lekker op slapen denk ik.

228

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik reageer niet op de vraag over het kindje, het topic gaat over verschillende laagjes vulling in een taart. Je denkt toch niet dat ik amaretto aan een kind ga geven?

229 Laatst bewerkt door mariekeger (12-01-2010 22:02)

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

dat snap ik ook. Het was ook gewoon een vraag. Maar ik weet al genoeg. Er hoeft niet meer gereageerd te worden op mijn vraag.

Ik lees graag wat er verder nog van vulling combo's zijn!

En ik zal het volgende keer in een ander topic vragen!

230

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

mariekeger, de reaktie was niet voor jou bedoeld, ik voeg alleen een combi toe en kreeg een reaktie van AnjaS, waar ik weer een reaktie op gaf. Dus helemaal geen kwaad woord hoor. Ook niet tegen AnjaS, maar ik voelde me een beetje lullig vanwege het feit dat het nu net lijkt of ik alcohol zou adviseren in een taart voor een kindje, terwijl ik gewoon op het topic reageerde.

Trouwens, ik zou voor zwitserse room met 4 vruchten jam gaan ;)

231

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Aline schreef:

mariekeger, de reaktie was niet voor jou bedoeld, ik voeg alleen een combi toe en kreeg een reaktie van AnjaS, waar ik weer een reaktie op gaf. Dus helemaal geen kwaad woord hoor. Ook niet tegen AnjaS, maar ik voelde me een beetje lullig vanwege het feit dat het nu net lijkt of ik alcohol zou adviseren in een taart voor een kindje, terwijl ik gewoon op het topic reageerde.

Trouwens, ik zou voor zwitserse room met 4 vruchten jam gaan ;)

Hallo Aline, het was niet mijn bedoeling om jou voor Jan met de korte achternaam te doen staan hoor, als je dat zo opgevat hebt, mijn excuses.
Laten we het hier vooral gezellig houden. Ik heb ervaringen op andere fora dat mensen elkaar in de haren vliegen, en distantieer me daar altijd van. We zijn toch allemaal volwassen mensen nietwaar? Dus no hard feelings?
Lijkt me trouwens heerlijk de laatste combi die je aangeeft.

232

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Mijn bedoeling is ook om het gezellig te houden hier, aangezien ik soorgelijke ervaringen op andere fora heb gehad.
Is ook heerlijk die laatste combi :D ;)

233 Laatst bewerkt door mariekeger (13-01-2010 19:40)

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

dat is mooi dan denken we er allemaal hetzelfde over. Maar dat had ik aline al gemaild als het goed is.

Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat iedereen hier allemaal met hetzelfde bezig is en dat is heerlijke combi's proberen te ontdekken om heerijke taarten mee te maken. En ik ben zeer dankbaar dat er heel veel combi's komen want als beginner heb je daar super veel aan!

234

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

heeft iemand een idee wat ik voor laagje kan doen bij sinaasappelcreme ??

Groetjes Mel

235

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Chocolade fudge, chocolade botercreme

236

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo dames,

Heeft iemand een idee of lemoncurd en banketbakkersroom bij elkaar smaakt als vulling?
Ik doe eigenlijk altijd lemoncurd met botercreme omdat ik de lemoncurd zo enorm lekker vind.
Maar wilde nu wel iets anders proberen.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,
Wendy

Er schijnt altijd wel ergens de zon

237

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

dat kan heel goed, heerlijk!

238 Laatst bewerkt door Morrie (28-01-2010 16:09)

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik had ook een vraagje...ik kan geen keuze maken:
1) mokka-vulling en chocolade-vulling
2) mokka-vulling en champagne-vulling
3) champagne-vulling en chocolade-vulling

Mijn voorkeur was nummer 1, maar iemand zei dat het best zwaar zou zijn voor een taart. Wat zouden jullie keuze zijn? Ik heb geen idee hoe champagne-vulling smaakt eigenlijk.

Ow ja, er mag absoluut geen fruit in, dus ideetjes met fruit heeft geen zin :)

239

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

@ Aline -> dank je wel voor je snelle reactie. Ik ga het gewoon proberen!

@ Morrie -> Ik zou zelf voor een wat zwaardere en een wat frissere vulling kiezen. Dat maakt het inderdaad niet zo zwaar nee. Dus optie 2 of 3.
En mag fruit helemaal niet? Of alleen geen stukjes fruit? Anders zou je nog kunnen kiezen voor jam of lemoncurd.
Succes in ieder geval!

Groetjes,
Wendy

Er schijnt altijd wel ergens de zon

240

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

oeh... ik maak nu taarten met lemon curd (vind niet iedereen lekker, met name kinderen) met een laagje chocolade eronder. en dan in combi met zwitserse room.... afsmeren met de italiaanse meringue botercreme... zo lekker!

wat een fijn topic... zo word ik uitgedaagd tot het proberen van eens wat anders!

liefs marieke

liefs marieke

241

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Nennie schreef:

@ Aline -> dank je wel voor je snelle reactie. Ik ga het gewoon proberen!

@ Morrie -> Ik zou zelf voor een wat zwaardere en een wat frissere vulling kiezen. Dat maakt het inderdaad niet zo zwaar nee. Dus optie 2 of 3.
En mag fruit helemaal niet? Of alleen geen stukjes fruit? Anders zou je nog kunnen kiezen voor jam of lemoncurd.
Succes in ieder geval!

Groetjes,
Wendy

Nou, persoonlijk ook ik niet van fruit in/op/aan mijn taart (Het gaat hier om een bruidstaart). En ik heb een familie-lid die allergisch is voor sommige fruitsoorten, dus voor de zekerheid wil ik dan helemaal niets met fruit.

Verder zijn we met z'n allen best zoetekauwers :D

Ik ben wel benieuwd hoe die champagne-vulling is eigenlijk.

242

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Dulce de leche met mona stroopwafelpudding.............heerlijk!

243

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Wat ook erg lekker is, is (zelfgemaakte) ananasjam met witte chocolade ganache.

Gisteren uitgeprobeerd.

Groetjes

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

244

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

hallo,
ik ben nieuw en ik vindt dit super. Ik heb gisteren mijn eerste bakvormen besteld en ik ben reuze benieuwd hoe mijn eerste taart zal worden. Ik wil al heeeeel lang iets doen met taarten. Ik ben per ongeluk op de site gekomen, en ik ben meteen besmet met het taarten virus. Mijn god wat zitten er mooie exemplaren bij. ik hoop hier nog veel te leren en leuke vriendschappen op te doen.

245

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik ga voor vrienden van ons een taart bakken nu wilde zij graag een choco biscuit met een chipolata vulling, persoonlijk lijkt mij dit niet echt een lekkere combinatie ik vind chipolata meer bij een gewone biscuit passen.
Wat vinden jullie???  En  welke andere smaak kan ik het beste combineren met chipolata???

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

246 Laatst bewerkt door brigitte35 (01-02-2010 21:48)

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

ga ik proberen ,nwe toetje van de maand van mona  bokkepootjes pudding met rode saus.denk ik aardbei saus..weet ik niet heel zeker.
en dan een laagje bebogeen

andere optie klinkt ook lekker.  heb ik ook in huis

mona toetje slagroom pudding met aardbeien saus.
en een laagje   bebogeen.

247

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Helemaal super die vulling-combinaties...maar ik vraag mij af, wat gebruik je dan om de taart mee af te smeren?

248

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

vaak vanille boterceme 1:1 soms chocobotercreme= 1:1 met chocopasta erdoor. Je kan ook 1:1 botercreme maken met een pakje saroma erdoor of andere smaakaroma's. Ik smeer nooit af met de botercreme van de mix, daar gaat veel water door

249

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

super topic, ik wist niet goed wat kiezen
en nu nog minder:-)

250

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb als vulling ehm weet niet hoe het heet maar doe wel ff ingredi

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977