1

Onderwerp: Voor mij een bijzondere taart

Deze taart is voor mij heel bijzonder en heb ik gisteren nog even tot héél laat staan maken. Mijn nichtje van 12 ( dochter van mijn zus) belde mij gisteren op en vertelde mij dat ze voor het eerst ongesteld is geworden. Ze was echt een beetje in een soort van lichte shock ondanks dat we haar natuurlijk al op alles hadden voorbereid en alle informatie hadden verstrekt. Ze is het enigste meisje in de familie en ik vind dat zoiets echt wel gevierd mag worden. Ze is van een jong meisje nu veranders in een jong dametje.
En wat willen vrouwen vaak als het zover is??? Juist ! Chocolade!

Ik heb dus een chocolade taart gemaakt met ganache en bosvruchtenjam vulling en ook nog een beetje chocolade mousse gemaakt en in 2 bekertjes gedaan  :)  :)
Ik vond de vlinder ook wel toepasselijk. Ben benieuwd wat jullie er van vinden

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/mamavanJaycee/DSC02376.jpg

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/mamavanJaycee/DSC02392.jpg

Re: Voor mij een bijzondere taart

wat een gave vlinder voor zo'n bijzondere gebeurtenis!!!
kreeg van mij moeder ook een kadootje toen ik voor het eerst ging menstrueren; maakt zo'n gebeurtenis extra speciaal!
mijn dochter kreeg hiervoor van mij een ringetje.
deze vlinder is heel toepasselijk voor je nichtje!!
mooi!!

hihi.. ik weet nog goed dat ik absoluuuuuuut geeeeen taart wilde..!! whahaha... mijn moeder was in de wolken, ik was toen al 14.. ik vond het maar stom, getverdemme ..was mijn eerste reactie..

maar goed.. ik heb nu zelf 2 dochters..en ik kan me nu wel heel goed indenken hoe mijn moeder het beleeft heft.. mijn dochters krijgen van m :D

De taart.. heel leuk gedaan! en leuk bedacht die chocovulingkjes!! hihi klopt idd wel he?

Wat super lief!!
Zelf was ik net 9 jaar en wisten mijn ouders even niet wat ze moesten doen. Oke ik was van meisje naar jonge dame gegaan. Maar ik wilde dat zelf op die leeftijd nog helemaal niet.
Daarom heb ik mijn dochter op alles voorbereid en ook verteld dat zij waarschijnlijk ook heel jong het zou worden. Maar ze word volgende maand 11 jaar en gelukkig nog niet elke maand het verhaal.
Zo eens in de 2 maanden een paar druppels. En laat dat voorlopig maar zo blijven.....

Bakken is mijn passie!!!

5

Mijn moeder stuurde mij met geld naar het kruitvat :s kan er nu om lachen :lol: maar toen :nooo  :lol:  :lol:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

mooie en leuke taart trouwens :thumb:  :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Bedankt voor de leuke reakties. Zelf was ik ook 12 en werd het tijdens de repetities van mijn school musical...bad timing. Ik mocht wel een lekker gebakje uitzoeken maar daar bleef het bij.

8 Laatst bewerkt door Miezemuis (22-07-2011 16:17)

Heel mooi idee om daar een taart voor te maken!

Zelf was ik nog 9 en net met mijn zusje weer eens met Baby Born aan het spelen. Nou, dat ging mooi even niet door! Mijn zusje zat naast me (op de rand van het bad in de badkamer met wc) toen ik erachter kwam, dus het was wel een erg speciaal moment. Zal het nooit vergeten haha. Heb toen een ring gehad van mijn moeder..

Ik hoop dat je nichtje blij is met de taart, het is echt wel even een speciale taart natuurlijk! Lekker roze trouwens en klinkt erg lekker :Y