1

Onderwerp: Alles-in-een of losse onderdelen?

Ik wil graag een goede mixer kopen.
'dus' kennie of kitchenaid.
patissier is niet zo duur, maar kan alleen mixen. En ik wil ook wel meer kunnen (shakes maken, pureren/malen voor bijvoorbeeld huzarensalade, dat deed ik vroeger, met oordopjes in, met de Moulinex jeanette van mijn oma, maar die (Moulinex dus, oma overigens ook) is inmiddels overleden.

Wat zou dan handiger zijn? Een 'alles-in-een' zoals een chef of major, waar dus een blender bij zit en wat hak/maal/rasp-attributen of toch een patissier en een losse blender en losse hak/maal/rasp-machine?
Zouden die losse kwalitatief beter zijn dan wanneer het samen in 1 apparaat zit?

2

Re: Alles-in-een of losse onderdelen?

ik heb alles los want meestal zijn de alles in 1 apparaten een beetje joepie joepie, dan doet er maar 1 zon ding t prima en de rest wel ok....

of je moet een hoop geld uitgeven

3

dat was ook een beetje het idee van mijn man, plus dat wanneer er iets stuk gaat, het hele apparaat voor reparatie weg moet, of in het ergste geval weggegooid moet worden.
Mix jij veel biscuit enzo? En waarmee doe je dat? En voor welke losse andere apparaten heb je gekozen, als ik zo vrij mag zijn?

4

ik heb een kenwood patissier maar heb eigenlijk liever een andere die beter werkt... vind dat deze echt weinig meeneemt en te langzaam gaat maar ja, sparen...
heb een blender en sapcentrifuge van philips (die rvs lijn) en heb nog een philips staafmixer en een philips handmixer (van een andere lijn beide) die handmixer gebruik ik voor pannekoeken als ik geen zin heb om mn garde te pakken en voor slagroom want dat gaat echt niet in die patissier

5

dan heb ik een andere Patissier denk ik ;)
Klop er altijd mijn slagroom in :Y

Ik heb de patissier en een KENWOOD FP734 keukenmachine
erbij  voor hak werk en zo :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

Het is denk ik ook maar net wat je zelf prettig vind en hoeveel ruimte je hebt. Ik kan bv echt geen 3 apparaten kwijt hier.  :o

Ik heb zelf een kitchenaid met de rasp/snij attributen erbij. Dat gebruikte ik namelijk het meest van mijn oude keukenmachine.

Dat was dezelfde als Emmy heeft, maar wat vond ik dat een onding zeg. Heb hem dus ook de deur uit gedaan toen mijn kitchenaid binnen kwam.  :)

7

Ik heb net een kenwood major gekregen. Er zit idd een rasp en snij machine en blender bij.
Ik vind het allesinds  zeer handig in gebruik! Die blender mag ook ineens van het aanrecht en de rasp en snij machine werkt super makkelijk en snel, je kan er zelfs frietjes mee snijden of julienne voor de soep of in de wok.
Bovendien kan je je keukenrobot uitbreiden en weet je dus meteen wat te vragen voor je verjaardag of kerst. De ijsmaker en pastamachine staan al op het verlanglijstje.

Ik denk dat je bv de ijsmaker en raspen ook vaker gaat gebruiken, want het toestel staat daar op het aanrecht te blinken. Anders verdwijnt het toch in de kast en komt het er één keer per jaar uit...
Ik heb hem allesinds al bijna dagelijks laten draaien. Cake, biscuit, toppings, maar ook gehaktbrood, salades, wok, frietjes, milkshake,...
En hier staat maar 1 machine op het aanrecht en 2 doosjes in de berging. En morgen wil ik eens pastadeeg maken om zelf ravioli te maken. Het frequente gebruik zal zeker wel minderen, want nu is alles nog nieuw en leuk om uit te proberen natuurlijk.

Ik ga er vanuit dat wanneer je 500 euro aan een keukenrobot geeft dat die dan ook degelijk en stevig is en dat hij binnen 2 jaar niet uit elkaar valt.

8

Ik heb net een kenwood major gekregen. Er zit idd een rasp en snij machine en blender bij.
Ik vind het allesinds  zeer handig in gebruik! Die blender mag ook ineens van het aanrecht en de rasp en snij machine werkt super makkelijk en snel, je kan er zelfs frietjes mee snijden of julienne voor de soep of in de wok.
Bovendien kan je je keukenrobot uitbreiden en weet je dus meteen wat te vragen voor je verjaardag of kerst. De ijsmaker en pastamachine staan al op het verlanglijstje.

Ik denk dat je bv de ijsmaker en raspen ook vaker gaat gebruiken, want het toestel staat daar op het aanrecht te blinken. Anders verdwijnt het toch in de kast en komt het er één keer per jaar uit...
Ik heb hem allesinds al bijna dagelijks laten draaien. Cake, biscuit, toppings, maar ook gehaktbrood, salades, wok, frietjes, milkshake,...
En hier staat maar 1 machine op het aanrecht en 2 doosjes in de berging. En morgen wil ik eens pastadeeg maken om zelf ravioli te maken. Het frequente gebruik zal zeker wel minderen, want nu is alles nog nieuw en leuk om uit te proberen natuurlijk.

Ik ga er vanuit dat wanneer je 500 euro aan een keukenrobot geeft dat die dan ook degelijk en stevig is en dat hij binnen 2 jaar niet uit elkaar valt.

9

10

oei.. sorry  :D