1

Onderwerp: Tips voor biscuit maken in de magimix

Hoi hoi,

Vandaag wil ik mijn eerste biscuitdeeg gaan maken. Ik heb echter een magimix. Heeft iemand daar ervaringen mee welk onderdeel ik het best kan gebruiken de klopper voor de slagroom of de garde voor de eieren.

Alle tips zijn welkom! :Y

2

Re: Tips voor biscuit maken in de magimix

oh jee..... ik gebruik voor slagroom en eieren juist dezelfde garde en voor beslag wat steviger. (bij de kennie de k-klopper) weet dus niet precies wat je bedoelt maar ik zou de stevigste van de 2 gebruiken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Hmm heb het net geprobeerd, werd helemaal niets. Er is volgens mij ook niets mis met de machine. Moet de dop echt vast houden anders rammelt hij wat af.

Las ergens anders op het forum dat er nog iemand last van had met de magimix 4200 xl

Heb heel erg spijt dat ik 2 jaar geleden de magimix heb gekocht bijna nooit gebruikt.....

Heb tevens ook een Thermomix welke ook niet geschikt is voor het maken van biscuitdeeg

Een optel som van beide machines is een slordige 1600 euro , het is toch van de gekken om daar nog een 3de machine naast te moeten zetten zodat ik alles kan???

Ik meld je ff want volgens mij sta je verkeerd :o ,maar dat kan ik ook verkeerd hebben,dan alvast sorry :Y

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

5

Een magimix is totaal niet nutteloos alleen kan je er geen luchtige beslagen mee maken, er zit echter gewoon een omschrijving bij zulke apparaten dus eigenlijk is het best duidelijk wat je ermee kan. Ik heb ook zowel een blender als een citruspers als een sapcentrifuge, niet elke machine kan alles... Met een kenwood mixer kan je nl ook geen dingen die een magimix wel kan

6

Hier hebben we de rubriek 'Keuken- en andere apparatuur ' voor, daar staat ook wat meer over deze machines. Of had je dat al gevonden? Omdat je al wat had gelezen.

Move to ~> Daarheen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Nee nog niet  :nooo

8 Laatst bewerkt door Blanche (17-07-2011 17:05)

Ik heb zelf ook een magimix maar nooit gebruikt om biscuit beslag mee te maken. Het is belangrijk om de duwer die in deksel zit eraf te laten, zodat er lucht bij komt. Welke heb je nu gebruikt de klopper of het deegmes? Het probleem met de klopper is dat als het beslag te zwaar wordt deze gaat vervormen.

"You may be only one person in the world,
but you may also be the world to one person."