Onderwerp: Boetseren : tot welk detailniveau kun / wil je gaan?
Omdat ik gewoonweg niet alles tegelijk kan leren, bedacht ik het volgende.
Op tijden dat ik geen hele taart wil maken (ter preventie van te veel eten ) zou het best een goed idee kunnen zijn goed te oefenen met boetseren en of icing. Dat eerste kan natuurlijk altijd, dat tweede op een dummy of desnoods bakpapier.
Ik heb ontdekt dat ik bijzondere voorliefde heb voor het maken van ietwat absurde, cartoony creaties. Nu vraag ik mij vooral af: met boetseren: tot hoeveel detail kun je gaan? Net zo veel als bv met fimo? (ik werk niet met marsepein, alleen fondant).
Een leuk (nouja, vind ik) voorbeeld is een raving rabbid (uit rayman the game op wii)
(deze is fimo)
Andere figuurtjes uit die serie zijn bijvoorbeeld
Waarbij ik het konijn linksboven even bij nadruk als voorbeeld wil nemen. Een figuurtje mag bij mij in ieder geval max zo rond de 6cm zijn, en dan wordt het natuurlijk al snel gepriegel
Ben ik nu te veeleisend, of is dit in principe gewoon mogelijk met voldoende oefenen? Welke tools mogen in principe niet ontbreken? (ik heb wel de mini modeling tools gekocht uit de shop )
Nouja, ik ben eigenlijk op zoek naar wat voorbeeldjes en ervaring van anderen. Vooral omdat het fondant snel 'korrelig' wordt bij kleinere details bij mij.