1 Laatst bewerkt door Marie José (24-01-2012 07:31)

Onderwerp: ** ButterVanilla frosting**

;) Na een beetje uitproberen en proeven eindelijk heerlijke buttervanilla frosting gemaakt....echt je blijft ervan eten :P  :P

Benodigdheden:
200 gram witte bastard suiker
225 gram boter
9 eetlepels melk
9 theelepels puur vanille extract (het allerbeste en het allerlekkerst is Madagascar pure vanilla extract van Wilton)
400 gram gezeefde suikerbakkers poeder
Hoe ga je te werk:
Doe de witte bastard suiker samen met de roomboter in een steelpan met een dikke bodem
laat dit samen smelten tot het begint te koken.
Als het kookt haal je de pan van het vuur en voegt de 9 eetlepels melk en 9 theelepels vanille extract toe goed doorroeren.
Laat het mengsel voor een half uur rustig en afkoelen.
Mix hierna de gezeefde suikerbakkerspoeder door het mengsel totdat alles goed gemengd is.
Smaakt heerlijk op cup cakes of als vulling!

Dit recept is ook uitermate geschikt om cake pops te maken
Voor het spuiten van toeven kan je iets meer suikerbakkerspoeder gebruiken en dan spuit deze frosting prachtige toeven!
Voor te kleuren Wilton icing collors of sugarflair ;)

2

Re: ** ButterVanilla frosting**

Ga ik proberen, klinkt heerlijk.

3

klinkt goed!!

4

Klinkt lekker :9   Vraagje, als je de suikerbakkerspoeder erdoorheen gaat mengen, doe je dat dan met een mixer? En zo ja, hoe lang moet ik het dan mixen?

Ik heb alles in huis, dus ik ga het zeker binnenkort proberen!

5

@ Patty, ik mix met de handmixer de suikerbakkerspoeder er doorheen.
Dit doe je maar kort totdat het goed gemengd is dat merk je ook meteen omdat het meteen heel compact word en dan is het ook klaar.
Het is echt zo lekker en ik ben ook heel blij dat ik er een goed recept van heb kunnen maken na veel proberen afwegen en meten  ;)

Dit recept is ook uitermate geschikt om cake pops te maken

Veel plezier met het maken en laat even weten wat je er van vond :thumb:

6

Dank je voor je antwoord! Ik ga het zeker binnenkort proberen en dan laat ik ook weten wat ik ervan vond!

7

:o  :o Ik had het foute recept deze was namelijk die ik ervoor had gemaakt en nog niet goed was nu klopt hij precies solly :+

8

Even een stomme vraag: maar wat doen we met die andere 6 eetlepels melk en 6 theelepels vanille extract???
groetjes yvon.

groetjes yvon

9

"yvonne 72" schreef:

Even een stomme vraag: maar wat doen we met die andere 6 eetlepels melk en 6 theelepels vanille extract???
groetjes yvon.

Ach weet je.... gooi die er ook maar lekker bij ;)
Dat stukje tekst was ik vergeten bedankt dat je het opmerkte  :+

10

euh.....waarschijnlijk een hele domme vraag ......maar kun je dit ook op een cupcake spuiten als topping? en heeft iemand het al geprobeerd?

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

11 Laatst bewerkt door prettygem (08-08-2011 23:09)

Klinkt heel lekker.....krijg je hiermee een mooie toef? En mocht je een andere smaak of kleur toevoegen, zou dit van invloed zijn op de textuur van de toef?
Kan je deze ingredient verdubbelen of moet je hem elke keer apart maken?
Ik ben op zoek naar een lekker frosting dus hoop dat dit wel eentje zou kunnen zijn.

Kan er een mooi toef hiermee gemaakt worden?

Be in love with what you have

12

amina84 schreef:

euh.....waarschijnlijk een hele domme vraag ......maar kun je dit ook op een cupcake spuiten als topping? en heeft iemand het al geprobeerd?

Ja ik heb het inmiddels geprobeerd en het gaat echt perfect!! Alleen moet je soms een beetje meer suikerbakkerspoeder erbij doen dan is hij nog steviger... ;)

13

prettygem schreef:

Klinkt heel lekker.....krijg je hiermee een mooie toef? En mocht je een andere smaak of kleur toevoegen, zou dit van invloed zijn op de textuur van de toef?
Kan je deze ingredient verdubbelen of moet je hem elke keer apart maken?
Ik ben op zoek naar een lekker frosting dus hoop dat dit wel eentje zou kunnen zijn.

Kan er een mooi toef hiermee gemaakt worden?

Ja hiermee kan je een hele mooie toef maken gebruik hiervoor de Wilton spuittip nummer 1M die is het beste geschikt hiervoor.Het is inderdaad zo dat je de textuur kan veranderen als je een kleurstof gebruikt maar het kan wel dan alleen adviseer ik wel de Wilton icing collors of sugarflair want die zijn niet te vloeibaar.
Een andere smaak kan ik heb het ook met citroensap gemaakt...vervang de melk voor 12 eetlepels vers uitgeperste citroen(weg even door een zeefje) en in plaats van 400 gram suikerbakkers poeder gebruik je dan 800 gram dan is hij zeer geschikt voor toeven op cup cakes zo veel lekkerder als botercrème...
Je kan dit recept gewoon dubbel maken geen enkel probleem!

en dit is echt een lekkere frosting :P  :Y  ;)

ik zou zeggen ga aan de slag ik hoor graag wat je ervan vind :thumb:

groetjes mj

14

Bedankt voor je tips en antwoord.....ik ga dit misschien eind augustus maken. Ik laat je zeker weten hoe het heeft gesmaakt. :thumb:

Be in love with what you have

15

sorry, oud topic ... maar WOW dat is nog eens lekkere frosting zeg! ik heb 'm vanavond gemaakt omdat ik morgen cakepops ga maken, en ik gewone botercreme niet lekker vind. Dit is echte een hele fijn alternatief! Zelfs hier thuis is ie met gejuich ontvangen (ook geen bc liefhebber ...)

ik heb een vraagje: kan je de frosting invriezen? Ik heb het recept gehalveerd en nog heb ik wss teveel voor mijn cakepops.

Thanks!

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

16

deze ga ik ook proberen, maar ik heb alleen poedersuiker thuis en heb gister net een bestelling geplaats, kan het ook gewoon met poedersuiker??

17

ik heb 'm net wel met poedersuiker gemaakt iig ... heb ook geen suikerbakkerspoeder in huis ...

18

en lekker?.

19

simm schreef:

en lekker?.

Yep  :D  misschien wat zoet, ik denk dat ik er volgende keer wat minder vanille extract in doe, maar errug lekker! Ik heb wel de poedersuiker gezeefd voordat ik 'm door het mengel heb gemixed

20

okay dan ga ik hem vanavond maar eens uitproberen...

21

Suuske schreef:

sorry, oud topic ... maar WOW dat is nog eens lekkere frosting zeg! ik heb 'm vanavond gemaakt omdat ik morgen cakepops ga maken, en ik gewone botercreme niet lekker vind. Dit is echte een hele fijn alternatief! Zelfs hier thuis is ie met gejuich ontvangen (ook geen bc liefhebber ...)

ik heb een vraagje: kan je de frosting invriezen? Ik heb het recept gehalveerd en nog heb ik wss teveel voor mijn cakepops.

Thanks!

Allereerst sorry dat ik niet eerder reageer ik aboneer mij niet op de topics.. :o
Fijn dat je hem zo lekker vond :thumb:  :thumb:
Ik persoonlijk heb hem nog niet ingevroren... maar denk wel dat het prima gaat :Y

En graag gedaan hier werd er thuis ook gejuicht ;)

22

simm schreef:

deze ga ik ook proberen, maar ik heb alleen poedersuiker thuis en heb gister net een bestelling geplaats, kan het ook gewoon met poedersuiker??

Het kan eventueel ook met poedersuiker ;)
Maar suikerbakkerspoeder is gewoon fijner...
Wel altijd je poedersuiker zeven  maar dat geld voor voor elk recept met poedersuiker :thumb:

Fijn dat jullie he zo lekker vinden :Y

Groetjes Marie-josé

23

dit klinkt wel heeeeeeeeel lekker, ik ben nl ook niet zo'n bc fan

ga ik snel proberen!!

dus degene die dit oude(re) topic weer opgehaald heeft, bedankt!!!!

heer, als u me niet slank kunt maken, maak dan aub al mijn vrienden dik