1

Onderwerp: Wat is de aller lekkerste chocoladetaart?

Ik heb net weer met heel veel plezier gekeken naar Masterchef Australia junior. En man zag die chocoladetaart er lekker uit zeg!  :9
Dit jaar vieren wij de verjaardag van dochterlief weer in het warme Frankrijk en wil ik graag een lekkere chocoladetaart maken. Wordt dan mijn eerste echte en mijn vraag aan jullie is dan ook wat is nou het allerlekkerste recept? Voor de basis (biscuit) als vulling. Wat mij lekker lijkt is een zachte taart die smelt op je tong.. Voor de vulling denk ik aan een mergpijpjesmousse in combinatie met witte chocomousse met verse frambozen. Hebben jullie tips voor mij betreft de taart en evt andere vullingen?

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Wat is de aller lekkerste chocoladetaart?

Nou, ik had toevallig twee weken geleden een heeerlijke taart gemaakt (al zeg ik het zelf  ;) ) Komt ie:

Biscuit van de shop
onderste vulling: bonbonblocvulling van de site
Bovenste vuling: Slagroom met verse frambozen erin
beetje afgesmeerd met de bonbonblocvulling (kan natuurlijk niet netjes met slagroom, maar is wel heeeel lekker)
Dan overgieten met veel ganache!

Ik ben 3 maanden geleden begonnen met taarten. Eerst met fondant. De verjaardagstaart van de oudste zo ook bekleed, maar ik ga bumba van de jongste toch echt op deze chocotaart zetten  :Y

Succes en een fijne vakantie en een leuke verjaardag!
Groetjes Cindy

3

Thanks! Klinkt erg lekker. Eigenlijk wil ik liever geen kantenklare mix gebruiken (ik heb wel de chocomix in huis hoor) maar iets bakken wat ik vanaf "scratch" heb gemaakt. Volg je me nog?  ;)

4

Op pagina 3 staat het recept, de koeken zelfs zijn trouwens ook niet normaal lekker !!  :9

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 85&p=3

5

Owww heerlijk! Thanks

6

Ik vind de chocoladebiscuit mix helemaal niet lekker  :s

Geef mij maar Black Magic cake!
Het recept haalde ik hier op het forum, weet niet meer van wie maar ik geloof dat het van de Magnolia Bakery kwam...
Het kan een zoete vulling aan en het is een luchtige maar toch sappige cake. En heel lekker om cakepops mee te maken met roomkaas en gecondenseerde melk. Mmmmhhhh...

250g Bloem
150g Donker basterd suiker
100g Suiker
75-100g cocoa
9g baking soda
5g bakpoeder
6g zout
3 eieren
235ml super sterke koffie of espresso
235ml Karnemelk
120ml Maisolie
5ml vanille

Oven verwarmen tot 175C
Bakblik goed invetten (24/25cm blik of +/-20 cc's)
Zeef de bloem, cocao, witte suiker, zout, baksoda en poeder.
In een 2de kom mix de eieren, basterd suiker, koffie, karnemelk, olie en vanille tot een mooie massa.
Voeg de natte mengsel bij de droge.  2 min mixen.
Het beslag hoort een beetje waterig te zijn. In de vorm gieten
Bak blik niet meer als 2/3 vullen!!

Baktijden...
10-12.5cm rond of cupcakes 25 min
15cm rond = 35 min
20cm rond = 40-45 min
24/25 cm rond = 50 min
30 cm rond = 1 uur

7

Dank je wel! Klinkt heerlijk  :9 Zou je de koffie door iets anders kunnen vervangen? Ik hou niet van koffie.. Of merk je dat niet zo?

8

biancib schreef:

Ik vind de chocoladebiscuit mix helemaal niet lekker  :s

Geef mij maar Black Magic cake!
Het recept haalde ik hier op het forum, weet niet meer van wie maar ik geloof dat het van de Magnolia Bakery kwam...
Het kan een zoete vulling aan en het is een luchtige maar toch sappige cake. En heel lekker om cakepops mee te maken met roomkaas en gecondenseerde melk. Mmmmhhhh...

250g Bloem
150g Donker basterd suiker
100g Suiker
75-100g cocoa
9g baking soda
5g bakpoeder
6g zout
3 eieren
235ml super sterke koffie of espresso
235ml Karnemelk
120ml Maisolie
5ml vanille

Oven verwarmen tot 175C
Bakblik goed invetten (24/25cm blik of +/-20 cc's)
Zeef de bloem, cocao, witte suiker, zout, baksoda en poeder.
In een 2de kom mix de eieren, basterd suiker, koffie, karnemelk, olie en vanille tot een mooie massa.
Voeg de natte mengsel bij de droge.  2 min mixen.
Het beslag hoort een beetje waterig te zijn. In de vorm gieten
Bak blik niet meer als 2/3 vullen!!

Baktijden...
10-12.5cm rond of cupcakes 25 min
15cm rond = 35 min
20cm rond = 40-45 min
24/25 cm rond = 50 min
30 cm rond = 1 uur

Dit klinkt lekker, is dit een stevige cake kun je deze ook gebruiken om in vorm te snijden??

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

9

Hoi hoi,

Ik vind dit een heeeeerlijk recept! Wel een zware cake ( geen biscuit) maar echt deze smelt op je tong  :Y
Het recept komt vanaf de ingezonden recepten, topic chocolade mud cake.
Ik heb er laatst cupcakes mee gebakken deze gevuld met bc extra ( zie recpten/ vullingen) met stukjes kers erdoor en een toef bc extra bovenop... mmmmmmm :9
Hij is echt stevig dus ook goed in vorm te snijden.
In het topic staan veel reacties en ook verschillende vullingen dus even kijken zou ik zeggen!

Succes en smulze  ;)
Ook zin in zo'n diep-donkerbruine, bijna zwarte chocoladecake, die van binnen een beetje zacht is? Hierbij het recept:

150 gr pure chocolade
250 gr roomboter
240 ml melk
440 gr suiker
2 grote eieren
80 ml whiskey (evt te vervangen door rum of sherry/ koffie of sinaasappelsap)
80 gr zelfrijzend bakmeel
120 gr bloem
100 gr cacao

Verwarm de oven voor op 160 graden. Verwarm de melk met de suiker (het mag niet koken!). Voeg de boter toe. Als de boter gesmolten is, voeg dan de in stukjes gebroken chocolade toe. Neem van het vuur af zodra de chocolade bijna gesmolten is, roer tot de chocolade is opgelost. Laat 1 minuten rusten. Vet een 20 cm vorm in en bekleed de randen met bakpapier, zodat het bakpapier erbovenuit steekt. Zeef de bloem en het bakmeel met de cacao. Voeg de eieren en de whiskey aan het vloeibare mengsel toe. Meng nu het vloeibare mengsel met het bloemmengsel. In de vorm gieten.

Let wel op, omdat het beslag vrij vloeibaar is kan een springvorm gaan lekken dus op de bakplaat bakken. De cake moet 60-70 minuten bakken, maar het kan (veel) langer duren. Zorgvuldig controleren of een sateprikker er weer schoon en droog uitkomt. De mijne bleek net pas na 2 uur gaar...

Hij schijnt nog lekkerder te zijn als je hem (goed ingepakt in plastic folie) een nachtje in de vriezer stopt. Langer mag ook!

Groetjes, Jozien.

PS: Ik heb hem inmiddels geproefd.....Heeeeerlijk, chocobom deluxe...wel machtig dus ook!

10

Tieneke schreef:

Hoi hoi,

Ik vind dit een heeeeerlijk recept! Wel een zware cake ( geen biscuit) maar echt deze smelt op je tong  :Y
Ik heb er laatst cupcakes mee gebakken deze gevuld met bc extra ( zie recpten/ vullingen) met stukjes kers erdoor en een toef bc extra bovenop... mmmmmmm :9
In het topic staan veel reacties en ook verschillende vullingen dus even kijken zou ik zeggen!

Succes en smulze  ;)
Ook zin in zo'n diep-donkerbruine, bijna zwarte chocoladecake, die van binnen een beetje zacht is? Hierbij het recept:

150 gr pure chocolade
250 gr roomboter
240 ml melk
440 gr suiker
2 grote eieren
120 gr bloem
100 gr cacao

Verwarm de oven voor op 160 graden. Verwarm de melk met de suiker (het mag niet koken!). Voeg de boter toe. Als de boter gesmolten is, voeg dan de in stukjes gebroken chocolade toe. Neem van het vuur af zodra de chocolade bijna gesmolten is, roer tot de chocolade is opgelost. Laat 1 minuten rusten. Vet een 20 cm vorm in en bekleed de randen met bakpapier, zodat het bakpapier erbovenuit steekt. Zeef de bloem en het bakmeel met de cacao. Voeg de eieren en de whiskey aan het vloeibare mengsel toe. Meng nu het vloeibare mengsel met het bloemmengsel. In de vorm gieten.

Let wel op, omdat het beslag vrij vloeibaar is kan een springvorm gaan lekken dus op de bakplaat bakken. De cake moet 60-70 minuten bakken, maar het kan (veel) langer duren. Zorgvuldig controleren of een sateprikker er weer schoon en droog uitkomt. De mijne bleek net pas na 2 uur gaar...

Hij schijnt nog lekkerder te zijn als je hem (goed ingepakt in plastic folie) een nachtje in de vriezer stopt. Langer mag ook!

Groetjes, Jozien.

PS: Ik heb hem inmiddels geproefd.....Heeeeerlijk, chocobom deluxe...wel machtig dus ook!

Deze taart heb ik al een keer gemaakt en is inderdaad SUPER lekker maar ook SUPER machtig. Hoe groot snij jij je stukjes hoeveel haal jij uit een taart.

Zelf zoek ik iets minder machtig. dus ga zeker het recept van black magic cake proberen.

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

11

Wauw heerlijk al die recepten  :9 ik kan de boel eens lekker uitproberen  :Y

12

Dit recept heb ik al een paar keer gemaakt, want mijn dochter vind hem super lekker! En ik ook!
Voor haar 16e verjaardag ga ik hem maken als 3e stapel voor haar stapeltaart en maak er een soort van chocobom van.

Het is een amerikaanse chocoladetaart die ik van een chocoladeweblog heb gehaald:

Recept amerikaanse chocoladetaart

Wat hebben we nodig?
- 200 g boter
- 3 repen pure chocolade (van 100 gram)
- 1 reep melkchocolade (100 gram)
- 4 eieren
- 200 g donkere basterdsuiker
- 150 g zelfrijzend bakmeel
- 3 bakjes pecannoten (a 80 g) of 200 g walnoten
- 125 ml slagroom

Wat moeten we doen ?

Bereiden
Taart bakken: Verwarm de oven voor op 175 °C en haal het rooster eruit. Snijd de boter in blokjes en doe ze in een steelpan met dikke bodem. Breek 200 gram pure chocolade en de reep melkchocolade boven de pan in stukjes. Zet de pan op het allerkleinste pitje van het fornuis en laat de chocolade en boter heel zachtjes smelten. Roer er regelmatig in. Neem de pan van het vuur en laat de chocoladeboter nog even afkoelen.
Breek de eieren boven een beslagkom en klop ze met een garde of mixer los. Meng er de basterdsuiker en 1/2 theelepel zout door. Roer ook de chocoladeboter erdoor. Doe het bakmeel boven de beslagkom in een zeef en schud die heen en weer. Schep het bakmeel met een lepel of spatel losjes door het chocolademengsel. Bewaar 12 mooie noten als garnering en breek de rest boven het beslag in stukjes. Schep ze erdoor.
Leg een vel bakpapier in de bakvorm, zodat bodem en wand bedekt zijn (bakvorm invetten met boter en bestrooien met bloem kan ook). Schep het chocoladebeslag op het bakpapier en strijk de bovenkant glad. Trek ovenwanten aan en schuif het rooster in het midden van de oven.
Zet de bakvorm erop en bak de taart ongeveer 30 minuten (de bovenkant is dan stevig, maar vanbinnen blijft de taart een beetje vochtig). Haal de bakvorm met ovenwanten aan uit de oven en laat de taart een uur afkoelen.

Taart glazuren: Til de koude taart aan het bakpapier uit de vorm en keer hem voorzichtig om op een schaal. Trek het bakpapier eraf. Verbrokkel de laatste reep chocolade boven een steelpan met dikke bodem. Schenk de slagroom erbij en laat de chocolade terwijl je roert op heel laag vuur smelten. Laat even afkoelen en schenk de gesmolten chocolade in een dun straaltje over de taart, zodat de bovenkant en zijkanten er helemaal mee bedekt worden. Strijk het glazuur als het nodig is met een spatel verder uit. Versier de taart met de bewaarde noten en andere versiersels. Zet de taart in de koelkast zodat het glazuur hard kan worden. Snijd de taart in 12 stukken.

Ik maak hem zonder de noten, houdt dochterlief niet van.

Groetjes Louise

13

Ik bedoel met 3e stapel de bovenste taart!

Groetjes Louise

14

Ik ben verslaafd aan chocola; ik ga deze recepten ook proberen. Bedankt!

15

Binkie1428 schreef:
Tieneke schreef:

Hoi hoi,

Succes en smulze  ;)

150 gr pure chocolade
250 gr roomboter
240 ml melk
440 gr suiker
2 grote eieren
120 gr bloem
100 gr cacao

Groetjes, Jozien.

Deze taart heb ik al een keer gemaakt en is inderdaad SUPER lekker maar ook SUPER machtig. Hoe groot snij jij je stukjes hoeveel haal jij uit een taart.

Zelf zoek ik iets minder machtig. dus ga zeker het recept van black magic cake proberen.

Hij is inderdaad echt zwaar en machtig ( hou ik wel van), die black magic klinkt ook errug lekker.... ga heb zeker ook eens proberen.
Ik snij echt maar plakjes van deze cake zeker als hij gevuld is en bekleed met fondant. Denk zo'n halve taart punt of zo. Moet zeggen hier tegen de Belgische grens zijn er veel taart liefhebbers die graag een 2de of 3de stuk nemen en dat is bij deze niet nodig  ;). Echte chocobom!

Succes met de recepten, jammer he dat je alles ook moet proeven  :9  :Y