1

Onderwerp: losstaande oven

Hallo,

In ons nieuwe huis krijg ik een aparte ruimte/keuken om mijn (uit de hand gelopen) hobby te beoefenen en nu zou ik daar graag een extra oven zetten die meer dan 12 cupcakes tegelijk kan bakken :)

Het moet een losstaand RVS (of iets in die aard) model zijn, hoe ie eruit ziet is minder van belang. Nu ben ik al eens op verschillende sites voor  bakkerij en horecamaterialen gaan zien, maar daar is er zo een groot aanbod dat ik niet goed weet wat interessant is en wat niet...

Zijn er taartenbaksters onder jullie die ook bakken in een andere oven dan de keukenoven en die mij even willen laten weten wat de ervaringen zijn en met welke merken/modellen ze werken?

Alvast bedankt!

Karolien

2

Re: losstaande oven

Kan je geen raad geven, maar ik schop je even omhoog  :D

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

je kan een rationell halen maar die dingen zijn net zo duur als een nieuwe auto....
horecaovens zijn echt pestduur..

4

Dat is nu ook weer niet de bedoeling :) Ik ben gewoon op zoek naar een grotere oven dan de standaard keuken-ovens en geen inbouw gezien ik geen kasten ga hebben om de oven in te bouwen.

5

waarom koop je niet gewoon een boretti, dat is goedkoper dan een horeca oven en zeker dan een horeca oven die groter moet zijn dan een normale thuisoven... de meeste zijn namelijk net zo groot als een losstaande maar duurder... of je hebt gelijk een koelkastformaat

6 Laatst bewerkt door emmy635 (04-07-2011 11:10)

ik heb een pelgrim novecento(90cm)

Bak er 24 cc's tegelijk in passen net geen 3 blikken naast elkaar.
Het is een electrische oven.
hij is 10 jaar oud en geeft nu af en toe probleempjes met de knop
(wil niet altijd aan/uit)
Moet ik even na laten kijken denk zo verholpen.
Verder vind ik het echt een super ding.
Heeft ook 6 gas pitten waaronder 1 wok brander

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

7

ik zou je ook een boretti aanraden. Ik heb deze ook en je kan eer echt megaveel in kwijt. Ik denk wel 3 cc blikken naast elkaar. Heb er 2 dus spreek niet uit ervaring daarin.

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

8

Bedankt alvast voor de reacties! Ik was niet van plan een fornuis te zetten daar en daarom had ik nog niet echt gekeken naar losstaande fornuizen met ovens. Een boretti bestaat dacht ik enkel met gaspitten en aangezien ik geen gasaansluiting ga hebben in de ruimte, heeft het niet veel zin om zo eentje te kopen om enkel de oven te gebruiken denk ik. Ik heb ondertussen wel gezien dat bvb SMEG ook losstaande fornuizen heeft met inductievuren, dus ik ga dat eens in overweging nemen dan...

9

Ik zou een tweedehandse horecaoven kopen.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

10

ook niet onbelangrijk heb je een krachtstroomaansluiting anders kan je ook geen horeca oven in je huis zetten...

11

Kijk eens bij Ikea, die heeft brede ovens, wel met een fornuis erboven, maar is dat niet handig als je iets au bain marie moet verwarmen ?

Christine.

12

Ik heb een m-sytem vrijstaand fornuis, dus oven met daarboven 6 pits gasfornuis. M-system is onderdeel van boretti.
Hij is 90 cm breed, dus past aardig wat in.

13

hier ook een oven van 90 breed
vind t ideaal.
maar ik maak mn taartjes wel gewoon in de keuken
zit ook een 5 pits fornuis boven

vini vidi velcro
ik kwam, ik zag, ik bleef plakken!

14

Ik heb een  Bestron oven met 5 gas pitten fornuis... De oven is 90 bij 40 centimeter...

http://www.fedors.nl/wp-content/uploads/2011/04/Logo1.jpg

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...