1

Onderwerp: Mixen met een keukenmachine ???

Ik heb een keukenmachine (kenwood) voor mijn verjaardag gekregen, JOEPIE ;)

Maar nu staat er in de gebruikershandleiding dat ik de messen moet gebruiken voor het mixen van cakebeslag... Omdat de mixhaken niet bestand zouden zijn tegen te stijve materie...

Heb het vanochtend gebruikt en de cake/biscuit was prima gerezen, maar héél massief. Het was net spons...

Volgende keer toch de mixhaken gebruiken of kan dat echt niet? :think:

Het gaat wel heel lekker hoor met de machine, kan zelfs tussen door even de telefoon oppakken ipv van met een veel te warme mixer boven de komt te moeten blijven staan!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Stefanie

hoop is een lichtje in je hart,
die je vandaag moed geeft en morgen kracht

2

Re: Mixen met een keukenmachine ???

Zo stijf is cake beslag toch niet? de meeste hier kloppen de biscuitmix met de K-klopper. Ik zelf gebruik altijd de ballon garde. Ik heb trouwens geen messen bij mijn Kennie......... :think:

Veel plezier met je Kennie!!!  :thumb:

Groetjes San

3

ik gebruik de ballon garde

bedoel je een foodprocessor? daar zaten bij mij messen in.....

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

4

cakebeslag is anders dan biscuit he...

5

Ik heb ook een kenwood keukenmachine gekocht met messen en ook gardes die ronddraaien op de as waar je ook de messen en raspen op bevestigd. Ik heb direct de eerste keer de hele boel in de soep laten draaien bij het maken van biscuitmix. De puntjes waarmee de gardes vast zaten (dunne plastic uitsteekseltjes) waren helemaal warm geworden en verbogen en uiteindelijk brak er ook iets af. Ik zou het dus inderdaad niet doen. Ik heb uiteindelijk een andere mixer gekocht (en de keukenmachine staat dus in de kast te wachten tot ik me op andere vlakken culinair ga uitleven)